Honda CB250rs uit het Hulp, weggeef en kringlooptopic

Volgende week vakantie dus dan wil ik de voorkant van de motor aanpakken. Dus eindelijk de rempomp vervangen, de rubbertjes waar de beugel van de koplamp op hangt tekenen en printen en de voorvork open halen voor verse olie en keerringen en als ik er nog zin in heb een vers laagje verf.

Maar hoeveel en welke olie gaat er nu eigenlijk per poot in?
Oude olie opvangen en meten is geen optie meer, dat is er inmiddels voor een groot deel al langs de keerringen uit gekomen B| 8)7

Zijn er verder nog speciale dingen aan deze voorvorken waar ik goed op moet letten? Als ik de tekening bekijk ziet het er niet heel spannend uit, maar je weet maar nooit.

honda-cb250rs-1980-a-european-direct-sales-front-fork_bigma000141f08_34bc.gif
 
158cc per poot,verder weinig bijzonders zo te zien,zou wel een plastic zakje over de vorkpoot bovenkant doen
en daaroverheen de keerring op de poot schuiven zo voorkom je dat de keerring beschadigd op de scherpe rand
van de poot.
 
Laatst bewerkt:
Als ie weer op zijn poten staat en na het rihden merkt dat ie toch wat doorslaat: meet de luchtkamer.
Je kunt vervolgens wat experimenten met wat meer olie. Als je het te stug gaat vinden dan pak je een spuitje met een stukkie slang en zuig je er wat uit.
 
Vanavond de keerringen van de voorvork vervangen, boel wat schoongemaakt, en met de groffe kwast een laagje @Wrakhout verf er op gekwakt

20220910_211313.jpg


20220910_211340.jpg


Nu nachtje laten drogen en morgen wiel terug en vervolgens de nieuwe rempomp er op.
Ga nu de rubbertjes tekenen voor de koplampbeugel zodat die vanavond/vannacht kunnen printen.

20220910_211708.jpg


Edit: Tekenen gaat best snel :)

20220910_212428.jpg
 
Laatst bewerkt:
Niet goed opgelet met de rubbers, er moest een bobbeltje bij op, dus tekening aangepast en nieuwe geprint

20220911_200928.jpg


Ondertussen alles weer in elkaar staan, en net testrondje gemaakt. Stuurt weer lekker strak en ik voel weer demping in de voorvork😋

Helaas te donker voor fotos nu, zal er morgen nog wat schieten
 
Het is geen echt rubber maar TPU. Is een flexibel semi soft materiaal.
Lijkt qua gevoel best veel op rubber.
 
Nou nog een keer de spaken ontroesten en verven ;)
Goedkope manier van voorvork opknappen is met een wetsteen de putjes zo glad mogelijk maken dan blijven de keerringen langer heel.
 
Ik vind de spaken juist wel wat hebben zo🤣

Zal eens kijken of dat een beetje werkt met de wetsteen, lijkt me beter dan schuren iig
 
Als ik het zo inschat, gaat dat nog wel ff duren. Ze voelen nog solide aan, roest is vooral oppervlakkig. Maar ik hou het sws in de gaten👍
 
Als ik het zo inschat, gaat dat nog wel ff duren. Ze voelen nog solide aan, roest is vooral oppervlakkig. Maar ik hou het sws in de gaten👍
Als je de roest look zo mooi vind kan je ze ook in de blanke lak spuiten,zo voorkom je grotendeels het verder roesten.
 
Paar random fotos:

20220919_123818.jpg


20220919_123837.jpg


20220919_123857.jpg


Weet iemand een niet te duur adres voor e10 proof carburateur revisie setjes? Hij druppelt sindskort wat met kraan open op de zijstandaart
 
Terug
Bovenaan Onderaan