Ik heb wel het een en ander aan ervaring met gas. Niet alleen met het rijden er van, maar ook over de techniek en de do-dont's. LPG is fantastisch om op te rijden, zeker bij de grote benzinemotoren. Ik wil het liefst nooit meer een diesel. M'n 6cylinder loopt zo lekker stil en soepel, daar kan echt geen diesel tegen op (noujah er zijn een paar die wel leuk zijn maar die kosten héél erg veel).
Oudere auto's lopen soms alleen op gas. Modernere auto's, zeker injectie, starten op benzine en gaan bij voldoende bedrijfstemperatuur over op gas. Dat is vastgelegd in de euronorm. Je wil ook niet anders, omdat je injectiesysteem aan de gang moet blijven.
Ik weet eerlijk gezegd niet of het wel loont om met de motor over te stappen op gas. Als je ervan uitgaat dat je een injectiefiets ombouwt met een sequentiële installatie ben je al snel 2000 euro kwijt bij de 4 cylinder.
Iemand enig idee hoeveel 30 bar is?
Dat wil je niet weten
Bij mij op school moet je dan is met die van pneumatica gaan praten :p Die mannen zijn soms met 800 bar bezig. Als daar iets loskomt, werkt dat zoals een kogel. 1 kant erin, andere kant eruit
Maar die vullen vast geen grote luchttanks met die druk.
Hoe zit het eigenlijk met de wettelijke eisen voor een voertuig op LPG? Ik heb eens gehoord dat de installatie altijd horizontaal moet staan en dat het daarom nogal lastig was om een motorfiets te keuren.
keuring?
Je typegoedkeur komt te vervallen. Je moet opnieuw keuren voor de brandstofsoort LPG. Dat maakt dat de installatie moet voldoen aan de inbouwvoorschriften en de onderdelen allemaal een recent E-keur moeten hebben.
Mocht je serieus door willen gaan, zou ik het zo simpel mogelijk houden qua gasinstallatie. Wellicht is het mogelijk om een centraal systeem te bouwen met een gascarburateur van Impco. Je carburateurs komen dan wel te vervallen. Andere mogelijkheid is om per carburateur(koppel) een gasring te laten draaien.
Iemand enig idee hoeveel 30 bar is?
Dat wil je niet weten
Ja ik heb een cnc dus. Maar in België is er geen keuring he...
Ah, vandaar. Succes!
Vraag is dan wel hoe moeilijk ik het mijzelf maak als ik er dan de grens mee over ga
Als ik je ambtshalve tegenkom, heb je van mij geen last!
Je typegoedkeur komt te vervallen. Je moet opnieuw keuren voor de brandstofsoort LPG. Dat maakt dat de installatie moet voldoen aan de inbouwvoorschriften en de onderdelen allemaal een recent E-keur moeten hebben.
Mocht je serieus door willen gaan, zou ik het zo simpel mogelijk houden qua gasinstallatie. Wellicht is het mogelijk om een centraal systeem te bouwen met een gascarburateur van Impco. Je carburateurs komen dan wel te vervallen. Andere mogelijkheid is om per carburateur(koppel) een gasring te laten draaien.
Ik snap niet waarom dit alleen met een injectiemotor kan? Oudere carburateur auto's hebben toch ook LPG installatie's?
ik heb hier drie motorfietsen staan.
op geen van de kentekens staat de brandstofsoort vermeld.
volgens mij redeneer je vanuit de autobranche.
op het kenteken van mn suzuki staat wel brandstof vermeld.
dat is wel een keer opnieuw uitgegeven omdat de plaat verloren was. (dus het 'nieuwe' systeem met deel 1, 2a en 2b)
idd, ga eens kijken op de site van bossnossnos flesje
heb je in verschillende afmetingen in iedergeval...
succes ermee in iedergeval
En dat komt omdat...?
Ik niet voor de Belgische overheid werk
Waarom zou ik me er dan druk om maken als ik jou op een LPGmotorfiets zie rijden in Nederland. (als motordiender, zwaantje)