LPG op GL1000 met EML zijspan van 1977

je hebt hier wel een punt maar ik denk dat het toch moet werken. Bachus heeft het op deze manier gedaan, heb het idee van hem afgekeken en voor zover ik weet heeft hij nog nooit problemen gehad. denk ook dat solderen kan breken door trillingen maar dan moet er wel spanning opkomen. dit stuk wordt eigenlijk aan beide zijden naar het blok gemonteerd met een O-ring aansluiting en de koeling naar de klok gaat via radiatordarm. dacht ook dat de vroegere auto radiatoren gesoldeerd waren. ik denk dat zolang er geen trekkracht of wringkracht wordt uitgevoerd op de soldering het geen probleem geeft.
 
zoals je het beschrijft zit die koppeling zwevend tussen twee slangen.
er loopt koelwater door.
trillingen worden dan al gedempt en als de soldeer breekt heb je hoogstens een natte voet.
het is dus een gecalculeerd risico, vrij laag.
 
Geinig om te zien hoe je er mee bezig bent. Heb 20 jaar geleden nog eens gas ingebouwd in een oude auto. Kon toen allemaal nog met gebruikte slooponderdelen. Succes enne,..veel foto,s plaatsen natuurlijk :}
 
met een beetje geluk kan ik volgende week beginnen met het monteren van de gasklok en de nodige (water)leidingen. eens dit achter de rug ga ik naar de LPG specialist om alles keurig aan te sluiten.
 
je hebt hier wel een punt maar ik denk dat het toch moet werken. Bachus heeft het op deze manier gedaan, heb het idee van hem afgekeken en voor zover ik weet heeft hij nog nooit problemen gehad.

Ik heb er tot nu toe nog geen Problemen mee gehad :N
 
daar heb ik al heel wat km met gebold tot vorige week donderdag. sindsdien heb ik problemen met de gasinstallatie. motor startte goed op gas viel stil en kreeg hem niet meer aan de praat op gas.

heb overgeschakeld op benzine en nu doet ie het weer. heb ook problemen met de ontsteking, op lage toeren stottert de motor, boven de 4000tr/min draait hij normaal. ga dus eerst dit euvel oplossen en dan nog eens bekijken hoe hij op gas loopt.

heb ook minder tijd, ben avond cursus aan het volgen. 3 avonden autotechniek en 1 avond TIG lassen. een van de lesgevers geeft ook cursus LPG installaties dus ga ik hem eens aanspreken over de problemen. ga de motor ook eens afstellen met een zo'n testapparaat voor CO2 en dergelijke. hoop dat hij dan (bijna) perfect ga lopen.

laat nog wel iets weten als het zover is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan