Luchtige kleding?

Ik heb dus voor de zomer maanden ook een bodyprotector gekocht als alternatief.
Ideaal voor de zomer. :Y T-shirt met daarover de bodyprotector en daarover een groot T-shirt of een jasje.

Afgelopen augustus hard onderuit gegaan en m'n elleboog verbrijzeld. Dat was met een motorjas aan. Ik denk dat wanneer ik de bodyprotector aan had gehad dat de schade stukken kleiner was geweest.

[afbeelding]

Dat gevoel krijg ik er dus ook bij...
De (Alpine Stars) zwarte texjas die ik nu heb heeft eigenlijk alleen bescherming op onderarmen en schouders, zo'n harnas heeft zo goed als alles. En als je niet boven de 100 komt....

Het lijkt er nu natuurlijk op dat ik mijn keuze toch al heb gemaakt, en dat ik bevestiging zoek, maar ik ben serieus geinteresseerd in jullie arugmenten waarom wel en waarom niet.

Zo hoor ik bijvoorbeeld niemand zeggen waarom zo'n harnas niet voldoende glij-bescherming biedt? Want volgens mij houden die protectors 1 glijer wel uit. De kans bestaat natuurlijk dat je na 1 keer wel de boel moet vervangen, maar dat moet met je helm ook.
Als je gaat glijden, komen toch die delen waar de protector tevens impact bescherming heeft op de grond terecht.

Mijn broek is overigens wel leer, die geeft ruim voldoende bescherming met de ingebouwde kniestukken.

Owja dit is overigens dat harnas wat ik bedoel:

// CycleShop Heerlen, Helmen, Motorkleding, Crosskleding, Motoronderdelen, Motorbanden, Beveiliging, Scooteronderdelen, Bromfietsonderdelen, Motorwinkel, CycleShop, Heerlen
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er geen verstand van maar een harnas lijkt me toch minder geschikt voor op de weg.

Waarom...?
Hij is gemaakt voor 'botsen' bij crossen, niet voor 'schuren' bij een val op asfalt. Ik zou verwachten daarom dat de beschermers (alleen) op de kritische botsplekken zitten en bovendien op hun plaats worden gehouden door materiaal dat (waarschijnlijk) maar beperkt 'schuurbestendig' is.
Als je op het asfalt valt op een plek van je harnas waar geen beschermer zit, schuur je dan zo door de stof heen (auw!). Ook als je wél op een beschermer valt lijkt me de kans vrij groot dat die maar heel kort op de juiste plek blijft zitten doordat de stof die hem op z'n plek houdt er snel de brui aan zal geven...

Tenzij...
Het materiaal dat de beschermers op hun plek houdt van een kevlar- of cordura-achtig materiaal is gemaakt, maar dat betwijfel ik...

Na een weekje in 30 graden in het leer rijden op Corsica, ben ik trouwens ook op zoek naar een oplossing. Ik denk meer aan de ventilatiejasjes van Bering e.d. - niet mooi en niet voor alle omstandigheden maar goedkoop genoeg om 'erbij' te kopen...
 
Waarom...?
Hij is gemaakt voor 'botsen' bij crossen, niet voor 'schuren' bij een val op asfalt. Ik zou verwachten daarom dat de beschermers (alleen) op de kritische botsplekken zitten en bovendien op hun plaats worden gehouden door materiaal dat (waarschijnlijk) maar beperkt 'schuurbestendig' is.
Als je op het asfalt valt op een plek van je harnas waar geen beschermer zit, schuur je dan zo door de stof heen (auw!). Ook als je wél op een beschermer valt lijkt me de kans vrij groot dat die maar heel kort op de juiste plek blijft zitten doordat de stof die hem op z'n plek houdt er snel de brui aan zal geven...

Dit is idd een goede.
Zo had ik het nog niet bekeken. Want de "luchtige" stof die die protectoren moet vast houden ziet er idd niet echt slijtvast uit.

Ik heb ook weer ff verder gekeken, en kwam dit tegen:

// CycleShop Heerlen, Helmen, Motorkleding, Crosskleding, Motoronderdelen, Motorbanden, Beveiliging, Scooteronderdelen, Bromfietsonderdelen, Motorwinkel, CycleShop, Heerlen

Dit viel ook onder gewone motor kleding, en is in Duitsland zeer goed getest.
Die Duitsers vertrouw ik op de een of andere manier wel als het om dit soort dingen gaat.
Mening?

Weet iemand een zaak hier in de buurt (Den haag - Gouda - Rotterdam) die deze protectoren verkoopt?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er geen verstand van maar een harnas lijkt me toch minder geschikt voor op de weg.

Waarom...?
Hij is gemaakt voor 'botsen' bij crossen, niet voor 'schuren' bij een val op asfalt. Ik zou verwachten daarom dat de beschermers (alleen) op de kritische botsplekken zitten en bovendien op hun plaats worden gehouden door materiaal dat (waarschijnlijk) maar beperkt 'schuurbestendig' is.
Als je op het asfalt valt op een plek van je harnas waar geen beschermer zit, schuur je dan zo door de stof heen (auw!). Ook als je wél op een beschermer valt lijkt me de kans vrij groot dat die maar heel kort op de juiste plek blijft zitten doordat de stof die hem op z'n plek houdt er snel de brui aan zal geven...

Tenzij...
Het materiaal dat de beschermers op hun plek houdt van een kevlar- of cordura-achtig materiaal is gemaakt, maar dat betwijfel ik...

Na een weekje in 30 graden in het leer rijden op Corsica, ben ik trouwens ook op zoek naar een oplossing. Ik denk meer aan de ventilatiejasjes van Bering e.d. - niet mooi en niet voor alle omstandigheden maar goedkoop genoeg om 'erbij' te kopen...
:^

gewoon plastic is in 2 a 3 meter weg :X
 
Dit is idd een goede.
Zo had ik het nog niet bekeken. Want de "luchtige" stof die die protectoren moet vast houden ziet er idd niet echt slijtvast uit.

Ik heb ook weer ff verder gekeken, en kwam dit tegen:

// CycleShop Heerlen, Helmen, Motorkleding, Crosskleding, Motoronderdelen, Motorbanden, Beveiliging, Scooteronderdelen, Bromfietsonderdelen, Motorwinkel, CycleShop, Heerlen

Dit viel ook onder gewone motor kleding, en is in Duitsland zeer goed getest.
Die Duitsers vertrouw ik op de een of andere manier wel als het om dit soort dingen gaat.
Mening?

Weet iemand een zaak hier in de buurt (Den haag - Gouda - Rotterdam) die deze protectoren verkoopt?
Geschikt voor onder zowel textiel als lederen kleding


lijkt me niet slijtvast :N
 
Ben er nu idd ook achter dat dat buse ding ook niet slijtvast is, balen.

Het ziet er toch naar uit dat ik een jasje moet kopen, die Difi ziet er ook goed uit, jammer dat er geen rugprotector inkan.

Zijn er hier mensen die mooie voorbeelden hebben?
Bij voorkeur in het wit, of iig met veel wit....
 
En daarom heb ik een Difi Vent jas... :)
Wat weer veel koeler is dan leer... })

Serieus... dat Difi pak is geweldig... het waait heerlijk door, alsof je in je t-shirt zit... :}
Zelfs als ik gewoon rondloop in dat pak, zweet ik nauwelijks... met de broek al helemaal niet, dat voelt net als een dunne pantalon! Dat pak is in de warmte echt een aanrader... :Y

:^ :^ :}
 
Ben er nu idd ook achter dat dat buse ding ook niet slijtvast is, balen.

Het ziet er toch naar uit dat ik een jasje moet kopen, die Difi ziet er ook goed uit, jammer dat er geen rugprotector inkan.

Zijn er hier mensen die mooie voorbeelden hebben?
Bij voorkeur in het wit, of iig met veel wit....

Als je bij eigenschappen kijkt zie je dat er standaard in de Difi Vent Max een foam shock absorber zit die te vervangen is door een CE gekeurde.
 
Dainese airflow handschoenen.

Heeerlijk niet van die kleffe handenen toch leren binnenkant en de knokkels!
 
Wie heeft er ervaring met een bijpassende luchtige broek? Is dat de extra kosten waard? :?

Intuïtief zou ik verwachten dat een broek relatief veel minder toevoegt dan een een jas (benen zitten toch veel minder in de wind èn in de zon dan je bovenlichaam).
 
Laatst bewerkt:
dankzij dit topic ben ik gisteren een jas gaan kopen en handschoene
handschoene met leer op de raakplekken, en doorlatend op de andere (lekker fris :) ) 39 €
de jas voor 99 € van LBH ofzoiets :P

ook echt goed, ook volledig doorlatend (je kan er door kijken als je het in het licht houd)
en dan nog de harde bescherming, elleboog rug en schouders
dit maakt motorrijden een pak aangenamer (nog aangenamer that is) :]
 
Wie heeft er ervaring met een bijpassende luchtige broek? Is dat de extra kosten waard? :?

Intuïtief zou ik verwachten dat een broek relatief veel minder toevoegt dan een een jas (benen zitten toch veel minder in de wind èn in de zon dan je bovenlichaam).

Ikke... :)
En het scheelt stukken... qua rijden is het koeler en zeker koeler als je stil staat! Op zich heb je wel gelijk, dat je op je benen minder wind vangt, maar mijns inziens vang je wel voldoende (maar dat kan per motor verschillen)... ;)

Echter, loop eens ergens rond in je motorbroek. Dan scheelt het zo onwijs veel qua warmte. Ik ben vanmorgen nog met dat pak aan naar een klant gegaan, heb daar 1½ uur rondgelopen in de broek en zonder enig zweet weer op de motor gestapt, terug naar de zaak. Niks omkleden, gewoon opstappen en wegrijden en genieten van de verkoeling in het gehele pak... die extra kosten voor de broek zijn het wat mij betreft ook waard... :Y
 
Leer is veel koeler dan textiel. Zomers drijf ik uit m'n Goretex jas, met leer dan veel koeler.

Aanvulling - mn'leren pak heeft ook grote stukken stof (uiteraard waar het "veilig" is i.v.m. vallen), geombineerd met stukken geperforeerd leer.
 
Ik heb vorig jaar zomer een paar zomerhandschoentjes gekocht
Dat scheelt verschrikkelijk veel tegen oververhitting
Je handen blijven koel en de wind gaat je mouwen in
Zelfs met een leren jas is het prima uit tehouden
 
Ikke... :)
En het scheelt stukken... qua rijden is het koeler en zeker koeler als je stil staat! Op zich heb je wel gelijk, dat je op je benen minder wind vangt, maar mijns inziens vang je wel voldoende (maar dat kan per motor verschillen)... ;)

Echter, loop eens ergens rond in je motorbroek. Dan scheelt het zo onwijs veel qua warmte. Ik ben vanmorgen nog met dat pak aan naar een klant gegaan, heb daar 1½ uur rondgelopen in de broek en zonder enig zweet weer op de motor gestapt, terug naar de zaak. Niks omkleden, gewoon opstappen en wegrijden en genieten van de verkoeling in het gehele pak... die extra kosten voor de broek zijn het wat mij betreft ook waard... :Y

Grazie!
 
Heb nu ook zo´n jasje gekocht, van Dainese, was wel weer een stuk duurder, maar wel ff wat betere kwaliteit zeg. Bovendien past deze me beter.
Is idd net een tshirt, ik baal dat ik al jaren in het zweet het rondgereden....
 
Door de test in Promotor heb ik ook gekozen voor een pak van DIFI (Vent Max). Is leverbaar in de kleuren zwart/zilver en zwart/rood.

Ik heb alles in 1 keer gekocht (jas (euro 99,95), broek (euro 79,95) en handschoenen (ik meende euro 29,95) Alles tezamen voor euro 199,00 bij Motoport

In één woord G E W E L D I G. Wat een verademing (om maar even in stijl te blijven)
 
Door de test in Promotor heb ik ook gekozen voor een pak van DIFI (Vent Max). Is leverbaar in de kleuren zwart/zilver en zwart/rood.

Ik heb alles in 1 keer gekocht (jas (euro 99,95), broek (euro 79,95) en handschoenen (ik meende euro 29,95) Alles tezamen voor euro 199,00 bij Motoport

In één woord G E W E L D I G. Wat een verademing (om maar even in stijl te blijven)


Zit er ook bescherming in? En hoe is het schoonmaken van de jas? Je ziet een soort fijnmazig stof erin verwerkt. Zijn de vliegjes daar niet moeilijk vanaf te halen/schrapen?

En tis niet waterdicht denk ik heh?
 
ik heb mij eergisteren bij motorport leek een air jas gekocht van evo , super jas heerlijk met dit weer , er zit een paar banen gaatjes stof in waar je heerlijk ventileerd ,de protectie is op en top .
wat antraciet is daar zit het gaatjes stof en het zit ook op de rug

tj215antraciet.jpg


TJ 2.15
geventileerde zomerjas
CE-protectie schouder / elleboog
CE-protectie rug
verbindingsrits
reflectie
materiaal : hidura / dynax

zwart
zwart/antraciet


en ze hebben ook een broek die haal ik me nog op is rond de 90 euro

tp285.jpg

TP 2.85

geventileerde zomerbroek
CE-protectie knie
reflectie
verbindingsrits voor jas
materiaal : Hidura / Dynax
uitlopend artikel, op=op

zwart
 
Laatst bewerkt:
Ik rij met een geperforeerd IXS textiel pak, CE protectoren op elebogen/schouders/knieen van die foam dingen op heupen/rug.

Werkt perfect, wappert wel meer door de wind dan m'n gewone pak maar het is dan ook heel licht. grote geperforeerde stukken in borst van jas en over de lengte van de mouwen. Bij de broek zit een geperforeerd stukje bij schenen en een groot stuk bij bovenbenen/kruis, ook een rits voor extra ventilatie boven de knieen en achterwerk (voor de andere wind? ;))

X-Jacket AIRMESH II
[afbeelding]

X-Trousers NAMIB ll (slechte foto)
[afbeelding]


Ik heb exact dezefde combi... zit heerlijk en is lekker fris..
 
Vandaag bij Motorport een Spool Jacket Tony gekocht.. Is ook een Mesh Jacket.
Zit net iets lekkerder dan een Difi naar mijn gevoel.
De prijs is hetzelfde, ook 99 euro.

TONY_NOIR.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan