Mag een motor in een alg. kelderberging staan ?

FZR1000 Naked

MF veteraan
25 apr 2003
1.208
70
Rotterdam
Hoi,
Ik zit met een probleem.

Ik woon in een flatje met kelderberingen.
M'n persoonlijke berging is te klein om een motorfiets in te zetten.
Maar er is ook een algemene berging (voor fietsen ed.)

Mijn motor staat altijd geparkeerd in de algemene berging (staat ie niemand in de weg)
Maar nu heb ik van de woning stichting te horen gekregen, dat dit niet mag en dus de motor daar weg moet.
Brommers en scooters mogen er wel staan, maar m'n motorfiets dus niet !!

Ik heb m'n huurcontract er op nagekeken, maar er staat helemaal niets in over het gebruik van de bergingen.
Weet iemand toevallig of hier algemene (brandweer)(wettelijke) voorschriften voor zijn, of zitten ze er helemaal naast ?

Het lijkt mij toch, als er brommers en scooters mogen staan, waarom dan geen motorfiets ?
 
Bij mij in de flat staat aangegeven dat er geen (brom)fietsen mogen staan. Staat dus niks over motorfietsen }) O-) .

Ik zou gewoon aan je verhuurder vragen op basis waarvan zij claimen dat die motor daar niet mag staan.
 
even klein beetje offtopic:

heb je daar ook een schuin afritje met trapje enzo? en zo ja, hoe krijg je je moto (zonder te starten) weer omhoog? :+

met dat probleem zit ik dus B|

over je vraag: als er in de voorwaarden niet staat dat het niet mag, en er staan niet van die bordjes.. dan moet het gewoon kunne.. :)
 
Ga heel beleefd met de beslissingmaker aan de praat. Leg je situatie uit en blijf beleefd. Vaak krijg je dan veel voor elkaar.

Ik ben goede maatjes met de huismeester (echt een eikel van een vent) geworden en ik krijg alles gedaan wat ik wil in de flat.
 
Ik ben goede maatjes met de huismeester (echt een eikel van een vent) geworden en ik krijg alles gedaan wat ik wil in de flat.

Niet te hopen dat hij ook motor rijd en hier op het forum komt ! })
 
Het gaat meestal om de hoeveelheid brandstof die men op mag slaan in een kelder.
Ik weet niet exact hoeveel maar de maximum is 10 liter.

En als we toch bezig zijn heb ik nog wel een leuk verhaaltje die je terloops erbij kan vertellen:
Soms heb je ook van die leuke buren die een volle propaangastank voor in de caravan er opslaan.

Propaan is zwaarder dan lucht, dus als die gaat lekken, zit de hele kelder dus vol propaan en niet meer met lucht en dat ademt een beetje moeilijk, of beter gezegd, niet :N
En een deurtje open zetten werkt niet want het moet eruit gepompt worden.

Benzine heeft dat niet, alhoewel het onzettend kan meuren (net als die propaan)
 
Ik heb het op een hele vriendelijke manier geprobeerd, maar ik kreeg echt geen voet tussen de deur.

Als ik m'n motor zelf niet weghaal, zou het voor me gedaan worden.

Onderling was er niet echt uit te komen (omdat ik ook niet weet of het wettelijk verboden is om motorvoertuigen daar neer te zetten)
 
Ik heb het zelfde:

Algemene Boxen,.Berging onder de appartementen!
Het enige "voordeel" is dat bij mij elke box een eigen deur heeft.
Hij staat dus niet in de weg voor iemand.

Ik heb het gelukkig voorelkaar gekregen om met mijn boven buurvrouw van box te wisselen, ik heb nu de enige box waarbij ik met de motor erin kan komen.

Ik heb nog nooit een op of aanmerking gehad van een van de bewoners,..ik ga er voor het gemak vanuit dat ze het allemaal wel weten dat die motor in mijn box staat.
 
Heb je geen algemene voorwaarden-boekje? Daar zou zoiets in moeten staan, niet in je huurcontract. Er zal ws wel zoiets staan als dat de berging alleen bedoeld is voor (brom)fietsen.
 
Toen ik aangaf bij de woningbouw dat ik een appartement wilde met berging, kreeg ik die ook... maar kon ik de bochten niet nemen met mijn motor in die smalle gangetjes. Hier is verder ook een algemene grote berging voor fietsen e.d., en daar mocht ik hem na overleg met de huisbaas gewoon neerzetten, als het maar aan de kant was. Nu staan mijn motor en die van mijn vriend er gewoon...
Ik had liever gehad dat hij in mijn eigen berging zou passen, want het blijft natuurlijk wel leip, dat iedereen erbij kan. maar goed,het is een oplossing en met een motorhoes erover komen ze er ook niet zo snel aan.
Dus bij mij mag het wel, maar wel in overleg met de huisbaas....
 
Brommers en scooters mogen er wel staan, maar m'n motorfiets dus niet !!

Ik heb m'n huurcontract er op nagekeken, maar er staat helemaal niets in over het gebruik van de bergingen.
Weet iemand toevallig of hier algemene (brandweer)(wettelijke) voorschriften voor zijn, of zitten ze er helemaal naast ?

Wat was de motivatie van deze man dat er geen motoren staan? Is het huur of koop (i.v.m. VvE)?

In mijn contract met de VvE staat dat er geen brandbare stoffen en of explosieven *duh* mogen worden opgeslagen. Maar dat betekend dus, strict gezien, dat er niet eens een flesje wasbenzine mag staan. Wat dus onwerkbaar is.
Een medeflatbewoner heeft een keer een brommer in de algemene ruimte gestalled en toen is tijdens de jaarlijkse vergadering 'gedoogd'. Het helpt als je met je mede-flatbewoners op redelijke voet leeft
:)
 
Mijns inziens mag waar een bromfiets/scooter staat
ook een motor staan, daar allen onder de catagorie
benzine gestookte, motoraangedreven voertuigen vallen.. :Y
 
In mijn huur contract staat wel vermeld dat het niet mag. Desalniettemin, zet ik hem er toch neer. Netjes een briefje opgehangen voro de andere bewoners, dat als ze bezwaar zouden hebben ze dat bij mij konden melden en ik hem weg zou halen.

De enige opmerkingen die ik kreeg: "Hier staat tie toch veel beter dan in de parkeergarage! Daar is het zo vochtig, hier staat hij lekker droog!!"

een aantal weken later kwam iemand van de woningbouw langs en die scheen nogal veel problemen te hebben met de brandveiligheid ed, dus die wilde het niet meer hebben. Lekker belangrijk :)
 
ga ik in jouw kelder mijn F16 ook parkeren....

[me]joeltje gaat even kijken of hij een ombouwsetje naar gewone benzine kan vinden :W [/me]
 
In mijn contract met de VvE staat dat er geen brandbare stoffen en of explosieven *duh* mogen worden opgeslagen. Maar dat betekend dus, strict gezien, dat er niet eens een flesje wasbenzine mag staan. Wat dus onwerkbaar is.
Een medeflatbewoner heeft een keer een brommer in de algemene ruimte gestalled en toen is tijdens de jaarlijkse vergadering 'gedoogd'. Het helpt als je met je mede-flatbewoners op redelijke voet leeft

Volgens mij gaat het bij TS om een huurwoning.
Maar inderdaad, vaak is de opslag van brandbare stoffen niet toegestaan en dat staat vaak vermeld in het huishoudelijk regelement dat je krijgt wanneer je een appartement koopt. Mijn makelaar wist dat ik een motor had en vertelde mij bij het bezichtigen van mijn appartement ook uitdrukkelijk bij dat ik mijn motor niet in mijn berging zou mogen stallen. Toch heb ik het appartement gekocht en later zag ik dat een van de bestuursleden van de VvE ook motor reed en dat deze gewoon gestald stond in zijn berging.
Maar officieel schijnt een tank van een brommer of motor dus onder de noemer 'opslag van brandbare stoffen' te vallen.
 
Huur of koop t maakt geen bal uit, als ze moeilijk willen doen dan doen ze dat.
Ik heb t zelfde probleem en heb toen eens rond gebeld, een motor is voor de wet brandgevaarlijk blabla.
Ik moet nu elke x 20 minuten rijden om bij mijn motor te komen maar er mogen wel van die pokke scooters binnen staan. -O-
 
Ach, als je in goed overleg er niet uitkomt, lijkt het mij dat je gewoon met je huurcontract (waar niets instaat over de gemeenschappelijke berging) ff naar een advocaat moet en die een brief op poten moet laten opstellen, dat indien de woningbouw haar standpunt niet herziet,(omdat ze geen poot hebben om op te staan) ze een rechtzaak te gemoed kunnen zien. Meestal zou dit voldoende moeten zijn. Nadeel hiervan is dat je dit waarschijnelijk een 200 euro kost, maar een goede berging is dat het mischien wel waard.
succes.
 
Het is dat advocaten zo ontzettend duur zijn, anders had ik het door hun uit laten zoeken.

ik denk dat ik zelf maar eens een brief ga sturen naar mijn verhuurder.
Op welke gronden precies m'n motor uit de berging geweerd moet worden.
 
Huur of koop t maakt geen bal uit, als ze moeilijk willen doen dan doen ze dat.
Ik heb t zelfde probleem en heb toen eens rond gebeld, een motor is voor de wet brandgevaarlijk blabla.
Ik moet nu elke x 20 minuten rijden om bij mijn motor te komen maar er mogen wel van die pokke scooters binnen staan. -O-

Dit zal ongetwijfeld ook wel bij de TS gebeuren , ze krijgen hun zin op één of andere manier toch wel. Juridisch weinig aan te doen lijkt me.
 
Er zit vast wel een wetswinkel in de buurt die je in de goede richting kan helpen. Ze kosten je niks (tenminste hier niet) en als ze het zelf kunnen is het zo gepiept. maar je hebt dan wat meer info wat je kan en mag denk ik
 
ik zet hem hier ook altijd in de gemeenschappelijke berging neer, nog nooit wat van gehoord, t staat hier altijd wel helemaal vol met fietsen omdat er weinig ruimte is maar ik heb gewoon een plek van 2m2 gereserveerd en zet hem daar altijd neer en in het begin wou iemand zijn fiets nog weleens op mijn plekkie zetten, maar nadat ik die fietsen een paar keer had verplaatst doen ze het niet meer. stoeptegel voor de drempel en gewoon met het gas erin rijden
 
Het is een beetje afhankelijk van een aantal factoren. De VvE kan lastig doen, ook wanneer je zelf in een huurappartement woont kan er een VvE zijn, die in de regels heeft opgenomen dat het niet mag. Eventueel kan er iets in de splitsingsakte staan over het gebruik van gemeenschappelijke ruimten. De splitsingsakte is op te vragen bij het Kadaster, eventueel via een notaris. Wanneer nergens genoemd staat dat het niet mag, of huishoudelijk reglement, huurvoorwaarden, splitsingsakte oid. dan heeft de verhuurder geen poot om op te staan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan