mager vrouwtje zoekt motor

Wat je ook koopt, als je niet goed bij de grond kan, laat hem in godsnaam verlagen!

GSXR Team : ongelukjes zitten in kleine hoekjes ;)
 
... Maar ik heb zo de indruk dat de allroadmotor de handigste is? Klopt dat?

Allroadmotoren zijn juist vaak vrij hoog. Je bedoelt misschien allround-motoren?

Neem bv. de Fazer 600, handelbaar, tot zekere hoogte vergevingsgezind en snel als het moet.
Bij het Fazercluppie hier op MF zit Impuls, zij is volgens mij nog wel een stukkie kleiner als jouw. :W
 
Tja, de allroad motor is vaak wel wat hoger, maar doet het vaak prima. De BMW f650 is toch een fiets die ook bij kleinere mensen past.

Je moet gewoon echt proefzitten / -rijden. Dan kom je erachter wat wel en niet kan.
 
Laatst bewerkt:
En nu bedoel je denk ik weer Allroad? :? :?

In ieder geval; de getoonde Scarver is geloof ik wel redelijk hoog.


Ja, inderdaad hahaha, sorry, ik was in de war met die ene vraag daarover. Je ziet wel wat ik bedoel, I suppose ;-).
 
En nu bedoel je denk ik weer Allroad? :? :?

In ieder geval; de getoonde Scarver is geloof ik wel redelijk hoog.

Hoog? Hoe kom je erbij? De standaard zithoogte van de Scarver (F650CS) is 750 mm, Er is zelfs nog een verlaagd zadel beschikbaar waarbij de zithoogte verlaagd wordt naar 720 mm.
De Scarver is een motor die voor zowel beginneling als gevorderde meer dan genoeg plezier biedt. Met veel vermogen kan je bijna nergens (officieel) terecht tenzij je op een circuit zit. De CS biedt meer dan genoeg power om lekker mee te komen.
De scarver is verder erg zuinig met benzine (met erg stevig rijden kom ik niet onder de 1:20) en ZEER wendbaar. Stuurt verschrikkelijk lekker vanwege een laag zwaartepunt en is nog niet zo veel te zien op de weg (beetje onderschatte motor vind ik zelf, maar ik ben bevooroordeeld :p )

Kijk hier maar eens voor meer ervaringen " Scarver Topic "
 
Hoog? Hoe kom je erbij? De standaard zithoogte van de Scarver (F650CS) is 750 mm, Er is zelfs nog een verlaagd zadel beschikbaar waarbij de zithoogte verlaagd wordt naar 720 mm.
De Scarver is een motor die voor zowel beginneling als gevorderde meer dan genoeg plezier biedt. Met veel vermogen kan je bijna nergens (officieel) terecht tenzij je op een circuit zit. De CS biedt meer dan genoeg power om lekker mee te komen.
De scarver is verder erg zuinig met benzine (met erg stevig rijden kom ik niet onder de 1:20) en ZEER wendbaar. Stuurt verschrikkelijk lekker vanwege een laag zwaartepunt en is nog niet zo veel te zien op de weg (beetje onderschatte motor vind ik zelf, maar ik ben bevooroordeeld :p )

Kijk hier maar eens voor meer ervaringen " Scarver Topic "

Pardon me dan maar, had hem groter ingeschat. |(
 
Dat hangt er vanaf wat je wilt rijden! Mijn vriendin is 164 en die reed een cbr 400 rr leuke bike die lekker stuurd en gemakkelijk te berijden is en er super uitziet. Die bike staat nu bij J.Bisschop motoren in punthorst te koop. Maar gewicht is niet de issue hoor, lengte is meer een probleem! Ik weeg ook maar 65 kilo en rij op een 1000rr maar zegt nix met jouw lengte kun je alles rijden als je genoeg ervaring hebt. Dus proefrijden op de bikes die je mooi vind en dan weet je vanzelf welke jij graag wilt rijden. Vriendin rijd nu op een cbr 600 rr maar die is dan voor haar weer verlaagt!
 
Hey,

Amaai, zoveel antwoorden had ik eigenlijk niet verwacht... Ik vind het wel leuk, allemaal die hard-motorrijders... Ja, ik vrees dat ik er nog ver af sta... Een auto is natuurlijk meer 'de norm', hoewel een motor mij dus meer interesseert. De omgeving speelt ook een rol, denk ik zo. Vele mensen begrijpen niet waarom ik dat zo graag wil 'want het is toch zo gevaarlijk'. Oké, het is gevaarlijker dan een auto, maar veel hangt af van je eigen rijgedrag denk ik zo... Oké, de dode hoek enzo.. blijft een probleem natuurlijk. Maar dan moet ik ook niet meer met de fiets rijden.

Ik hoop echt dat die dag van de motor er snel is ;-).

Btw: ik woon in Gent ;-).
Bedankt voor jullie antwoorden allemaal!
Ik ga dit forum zeker nog bezoeken!


aha, Gent... daar zit ik 5 dagen op 7 ;)
Ik werk nl. in het UZ :W
 
Een monster lijkt me erg leuk om mee te beginnen. En de 600'tjes worden volgens mij net betaalbaar.
Succes met je keuze in ieder geval!
 
Hai, Ik ben nog kleiner dan dat jij bent, 1.69 en weeg net zoveel.. Naar mijn mening maakt dat geen ene reet uit! Ik heb een zwarte R6, van 2005,.. Kon ook niet zo goed met mn voeten aan de grond, alleen met mn tenen zeg maar,.. het is best te doen.. wanneer je moet stoppen hel je de motor heel iets naar rechts... zo heb ik een tijdje rond gereden,.. mn moto moest toen z`n eerste onderhouds beurt hebben, en toen hebben ze gelijk de vering wat strakker gesteld.. nu kan ik beter aan de grond komen! Want eigenlijk is dat toch wel veel prettiger, ik voelde me toen veel zekerder en nu kan ik dr meer mee zeg maar,..

Qua gewicht van de motor maakt t niets uit, alle motoren zijn zwaar.. en wanneer ie valt houd je dr niets aan, das gewoon vette pech! '( Dus goed je concentratie dr bij houden wanneer je m moet verplaatsen!

En gewoon een motor kopen, waarvan jij vindt dat ie lekker rijdt, en eentje die je mooi vindt! Dat heb ik ook gedaan, en heb er zeer zeker geen spijt van!!

Pais
 
1.76 / 60kg en rij op een VFR400 (180kg) en ZXR750 (230 kg ofzo)

t gaat er om dat je met je voeten bij de grond komt, niet wat je weegt...

ik kan beter met de VFR overweg, maar dat ligt niet aan de motor, ligt aan mijn (slechte) rug...
 
Beste Walking,

Je schrijft niet of je al een motorrijbewijs hebt en hoeveel rijervaring. De technische bagage is klein. Op grond bovenstaande zou ik kiezen voor een simpele all round motor. Kijk eens naar b.v. een Honda CB 500. een Yamaha Diversion 600, Suzuki Bandit etc. met max 30.000 km en bewezen onderhoud bij een dealer Neem een terzake deskundige berijder van hetzelfde type motor mee om te kijken en misschien te kopen. Natuurlijk kun je voor een snellere of zwaardere motor gaan, maar wil je zoiets en kan je ermee overweg d.w.z. haal je de betere prestatie eruit?? Of wil je een motor om bij die groep te behoren om wat voor reden dan ook. Moet het een show bike worden of echt om te rijden? Ik ga al een tijdje mee in de motorwereld, ben begonnen op een DKW 250 maar ook BMW en Harley gereden. Bij de diverse tochten en happenings zie ik heel weinig vrouwen op een motor, die werkelijk goed een potente motor beheersen. Meestal is het toch een zeer benepen rijstijl.
Als je niet voor snelheid kiest, maar b.v. voor lokaal toeren en soms wat verder kan je ook denken aan een HondaTransAlp. Geen opwindene motor, doch zeer betrouwbaar, gemakkelijk te rijden, weinig onderhoud. Een lichte motor kan ook veel rijplezier geven. Het is maar wat je wil.
 
Hey,

Amaai, zoveel antwoorden had ik eigenlijk niet verwacht... Ik vind het wel leuk, allemaal die hard-motorrijders... Ja, ik vrees dat ik er nog ver af sta... Een auto is natuurlijk meer 'de norm', hoewel een motor mij dus meer interesseert. De omgeving speelt ook een rol, denk ik zo. Vele mensen begrijpen niet waarom ik dat zo graag wil 'want het is toch zo gevaarlijk'. Oké, het is gevaarlijker dan een auto, maar veel hangt af van je eigen rijgedrag denk ik zo... Oké, de dode hoek enzo.. blijft een probleem natuurlijk. Maar dan moet ik ook niet meer met de fiets rijden.

Ik hoop echt dat die dag van de motor er snel is ;-).

Btw: ik woon in Gent ;-).
Bedankt voor jullie antwoorden allemaal!
Ik ga dit forum zeker nog bezoeken!


ge woont in gent ? ma das perfect waar, kunt ke proefrijden op de mijnen,
zult zien, gewicht & vering in een motor is de allesbepalende factor hoeveel plezier je eraan hebt, de pk's zijn daaraan ondergeschikt :+
 
Beste Walking,

Je schrijft niet of je al een motorrijbewijs hebt en hoeveel rijervaring. De technische bagage is klein.



Beter inlezen, ze moet nog aan haar lessen beginnen, zie post hieronder

Hahaha Zundappiej... Neen,jong, ik moet eig nog leren rijden (sssssssssssssst ;-)),




@TS, ga eerst je rijbewijs maar is halen en daarna zie je wel weer verder.
 
Mijn vrouw is 1m 64 en weegt 49 kg. Ze rijdt Yamaha SZR660. Ideale motor voor kleine mensen, bergen vol karakter en zo speels als een jonge hond. Bovendien betrouwbaar, en je kan er een hoop op leren. Er staan er momenteel 2 te koop hier op het forum.

P.S. Ze heeft leren rijden op een Honda VFR750 van 86. :Y Dus dat kan ook. Die heeft ze dan wel een paar keer tegen de grond geflikkerd. Met de SZR gebeurt dat niet. Moeiteloos plat met de voetjes op de grond.

Echt een aanrader !!!
 
Ik ben vrouw 1.68 en 57 kg en rij op een cbr 600f (en nog niet zolang mijn rijbewijs.)
dit is zeer goed te doen...ok erg goed bij de grond kom ik niet maar op zich red ik mij er prima mee.(tenzij ik de motor achteruit moet duwen dan is het wat lastiger als je niet goed met je voeten aan de grond kan komen.)

De algehele lengte zegt dus niet zoveel....ik ben ook 1.68 rij een R6 en kan heel gemakkelijk bij de grond :Y Is meer een kwestie van de lengte van je benen dus :+
 
Net dit forum ontdekt... En ik wilde eens een vraag stellen. Ik ben een vrouw van 25, 1m72 en 56kg. Ik zou graag een motor kopen, maar weet niet goed hoe zwaar die mag/kan zijn met mijn gestalte.

OOk vrouw, mijn lengte is 170 cm en weeg 70kg en ben 37 jaar.

zelf heb ik geen auto rijbewijs. Ik heb ook net als jij zitten denken autorijbewijs/motorrijbewijs.

wat ik eerst heb gedaan is, me zelf afgevraagt?
WAAR VOOR GA IK EEN RIJBEWIJS HALLEN?
voor mij alleen voor woon- werkverkeer. nou dan heb je fils, pakeer problemen enz.

dus was de keus voor motorrijbewijs zo gemaakt.
dus auto rijbewijs heb ik niet.

eerst gelest op een ER 5 kawasaki.
zelf gekocht tweede hands XZ 550 Yamaha, rij ervaring op gedaan. ;)
daar na een Bandit 1200 S gereden, tussen oplossing (de oud motor vriend)
Nu een BT 1100 Bulldog Yamaha *O* *O* *O* *O*
die zijn er al twee de hands voor 5.900,=
de club heeft vaak links met te koop BT 1100 bulldog.
nu dus ook veel tourritten.
maar een bandit 600 is ook niet slecht vind ik. :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan