makkelijke tip tegen koude (of smerige) handen

Joep XL

Die hard MF'er
18 apr 2007
357
0
Venlo
hey Motorrijders,

Even een korte tip als je net als mij geen winterhandschoenen hebt en nu soms tegen de avond koude handen krijgt.

Neem een paar latex operatie handschoenen mee, deze nemen vrijwel geen plaats in beslag en houden de wind goed tegen onder je eigen handschoenen.

En mocht je pech krijgen kun je sleutelen zonder al het smeer aan je poten te krijgen.

handschoenen in de vuilnis bak en klaar.
 
Oh? B|

1.44.160.00%20(2).jpg
 
Laatst bewerkt:
hey Motorrijders,

Even een korte tip als je net als mij geen winterhandschoenen hebt en nu soms tegen de avond koude handen krijgt.

Neem een paar latex operatie handschoenen mee, deze nemen vrijwel geen plaats in beslag en houden de wind goed tegen onder je eigen handschoenen.

En mocht je pech krijgen kun je sleutelen zonder al het smeer aan je poten te krijgen.

handschoenen in de vuilnis bak en klaar.


Eeeeehhh, geen winterhandschoenen?
Heb jij handvatverwarming en/of kappen of zoiets?
Of ben je pas weer opgestapt en niet de winter doorgereden?
Ik rij nu ook nog gewoon met winterhandschoenen hoor!
Dat van die latexhandschoentjes is trouwens een prima tip, maar ik denk niet dat je er de winter mee doorkomt...
 
precies, latex laat totaal geen water door! en ik kan het hierdoor nooit lang aanhouden.... (ik gebruik latex handschoenen voor mijn werk, niet onder motorrijden...)


je moet gewoon gore tex handschoenen kopen... die laten geen wind door en ademt ook nog!
 
Van latex-handschoenen kun je een latex-allergie oplopen. Oppassen ermee dus, vooral de gepoederde variant. Ik werk zelf in de gezondheidszorg en wij gebruiken deze al lang niet meer. Wordt ook streng afgeraden door onze Arbo-dienst. Als je dan toch van die handschoentjes wil gebruiken neem ze dan van vinyl.
 
Ook handig als je plotseling een groep kinderen moet vermaken: even opblazen, knoop erin en feest :)
 
Van latex-handschoenen kun je een latex-allergie oplopen. Oppassen ermee dus, vooral de gepoederde variant. Ik werk zelf in de gezondheidszorg en wij gebruiken deze al lang niet meer. Wordt ook streng afgeraden door onze Arbo-dienst. Als je dan toch van die handschoentjes wil gebruiken neem ze dan van vinyl.

Je hebt het of je hebt het niet..
Het is geen soa, je loopt het er niet van op :+ .
En als je het hebt en je doet latex handschoenen aan, dan weet je het binnen een paar minuten ;)
 
Je hebt het of je hebt het niet..
Het is geen soa, je loopt het er niet van op :+ .
En als je het hebt en je doet latex handschoenen aan, dan weet je het binnen een paar minuten ;)

...hmmm, het ziet er naar uit dat je nog gelijk hebt ook. Ik dacht altijd dat je door langdurig contakt met latex ook een allergie kunt "kweken" (...om maar eens een ander woord te gebruiken). Maar ik ben nog eens het een en ander gaan opzoeken en inderdaad; je hebt het of je hebt het niet. ...kijk, weer wat geleerd. ;)
 
T is ook niet iets wat ik voor dagelijks gebruik bedoel, maar bv gister heb ik op het laaste stuk van een rit om een uur of 7 avonds voor het laaste stuk toch even die handschoenen aangedaan, scheelde veel kwa gevoels temperatuur en als ik koude handen heb heb ik geen zweet handen dus daar ook geen last van.

Het is meer een backup idee,
 
Je moet de latex handschoenen over je gewone handschoenen doen !!

- Dan krijg je geen allergie.
- Geeft toch iets warmte.
- Houdt de wind tegen.
- En het belangrijkste, het staat Uberposer :P (vooral de blauwe of paarse)
 
Laatst bewerkt:
ja! maar dan met zo'n mondkapje erbij!!!

19328.jpg
 
Laatst bewerkt:
...hmmm, het ziet er naar uit dat je nog gelijk hebt ook. Ik dacht altijd dat je door langdurig contakt met latex ook een allergie kunt "kweken" (...om maar eens een ander woord te gebruiken). Maar ik ben nog eens het een en ander gaan opzoeken en inderdaad; je hebt het of je hebt het niet. ...kijk, weer wat geleerd. ;)

volgens Latexallergie - Wikipedia kun je het dus wel kweken.

Je hebt ook mensen die dag in, dag uit met metaal werken, en opeens nikkelallergie ofzo krijgen.
 
@TS:Ik had deze tip al eens een tijd terug van een motor rijdende arts gekregen.
Zij is de gynaecologe van mijn vrouw, en had een keer iets vergeten.................zodoende.........


:+
 
@TS:Ik had deze tip al eens een tijd terug van een motor rijdende arts gekregen.
Zij is de gynaecologe van mijn vrouw, en had een keer iets vergeten.................zodoende.........


:+

Toch niet vergeten na enige gynaecologische werkzaamheden??? _O-
 
t laat misschien geen wind door, maar hoe zit het dan met de warmte? De handschoen koelt alsnog af door de wind en de handen zullen behoorlijk vochtig worden vanwege de latex. Mijn inziens worden de handen alleen maar kouder.
 
wat een simpele tip allemaal voor discussie te weeg kan brengen interessant hoor :P , allergieën gynaecologen alles wordt er bij gehaald. Ik blijf lekker een paar in mijn jas zak meenemen en heb er baat bij :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan