Manderscheid 10 t/m 12 juni 2022

Tsja, ik kijk reikhalzend uit naar de motor weer uit de garage te kunnen rollen. Maar met de hoeveelheden zout die de afgelopen tijd op straat is gegooid, moet die nog maar even binnen blijven ....
 
Hier afgelopen avonden en nachten ook vers strooigoed en die Sinterklaas + Piet is toch al lang het land uit.
 
Nou...ik.was juist van plan wel de motor te pakken...was beetje laat dusvtoch maar de auto..
Na enkele kms zag ik.dus al dat zout en was ik.echt blij dat ik.toch maar weer het koekblik had gepakt
 
Vakantie toewijzing is binnen: goede nieuws: start krek een dag voor het vertrek naar de heuvels. Het slechte nieuws: we hebben besloten mijn oom in Canada te bezoeken..... De pre-meet vraag ik vrij, hopelijk ben ik daar dan wel bij. Voor de nieuwelingen: ik ben Jeroen van den Berg, sinds 2012 BMW motorrijder en bij die gelegenheid op het MF gekomen. Achtereenvolgens R1150RS, R1200RT, R1200RS en R1250RT. Tussendoor heeft vrouwlief ook wat BMW fietsen gereden en die nam ik zo ook af en toe mee: R1150R, R1200ST en nu een F700GS. Voor de kost vlieg ik Boeing 737 bij De Koninklijke, geef voor de leut vliegles bij de Aero Club Hilversum Amsterdam (u mag ook "ACHA" zeggen). Juni 2020 begonnen werk te maken van het inlossen van een maffe jongensdroom: het vliegen van een Spitfire. Die droom nadert nu eindelijk zijn vervulling. Was NB bij onze vorige Semi-In-De-Corona rit (grappige 1 richting pijlen geplakt op de vloer in het restaurant waar slechts zeer sporadisch gevolg aan werd gegeven) best een gespreksonderwerp met Erik Bosch aardig wat van gedachten gewisseld. En gemijmerd over die narrige Messerschmitts Bf109's en die Butcher Bitch Focke Wulf 190....

Bij mijn weten wordt dit sinds 2015 de eerste rit van de kern van dit gezelschap waar ik niet mee ben..... Jammer want het zijn altijd hele mooie ritjes. Zelfs als er niet zulk best weer is (Henk, Chris, Peter en ondergetekende zijn ooit eens bij een zeer wazige Horror Film setting achtige hut midden in het bos terecht gekomen waar wij een Strammer Max hebben genuttigd. Het weer was toen niet heel bijzonder, op het laatst nog een beste bak water in de nek. Maar wat een gaaf avontuur: inclusief stukkie off-road, Henk op zijn Dikke BeRTha, Peter op de R110RS en ik op de R1200RS, de enige fiets die er soort van geschikt voor was, dat was de AfricaTwin van Chris, even goed lachen gieren brullen).

Aanvraag vrij voor de pre-meet is de deur uit.
 
Met het niet doorgaan van het motorweekend Sauerland (Andreasberg) eerder dit jaar vanwege COVID-19 nog vers in het geheugen en de teleurstelling nog steeds voelbaar, een nieuwe poging om een heerlijk motorweekend in 2022 te organiseren. Door omstandigheden is het niet gelukt om het eerder bedachte plan om in de Süd-Eifel te gaan rijden en verblijven, uit te voeren. Het is het Sauerland geworden. Hotel Zur Igelstadt om precies te zijn.

Wat kost en wat krijgt je?
De kosten voor een verblijf van twee nachten bedragen € 266,00 voor een twee persoonskamer op basis van gebruik door twee personen en € 226,00 voor een eenpersoonskamer. Inbegrepen is:
- Verblijf
- 2x ontbijt
- 2x diner (allergien graag doorgeven)
Drankjes en brandstof zijn voor eigen rekening.
NB: Het kan zijn dat er in het hotel alleen contant afgerekend kan worden. Houd hier rekening mee

De reis en routes

Het idee is om te verzamelen in Apeldoorn Zuid en vanuit daar te vertrekken. Een route wordt gemaakt. Uiteraard mag je zelfstandig naar het hotel een route rijden maar voor het groepsgevoel is het denk ik leuker om gezamenlijk te vertrekken.

Deelnemers & Kamerindeling (voorlopig)
Bekijk bijlage 1734586
Bekijk bijlage 1734589
Bekijk bijlage 1734590

Pre-meet
Een terugkerend onderdeel van het motorweekend is de zgn. pre-meet. Een gezellige dag waar de deelnemers aan het weekend en deelnemers van eerdere edities, elkaar weer ontmoeten, verhalen kunnen ophalen en ook samen een leuke route rijden. Ook als je dit jaar niet mee gaat. Dit keer is het voorstel om de pre-meet te houden op zaterdag 23 april 2022. De route moet nog uitgewerkt worden maar deze zal in het midden van het land en ongeveer 150km lang zijn. Uiteraard wordt er met de inwendige mens rekening gehouden en zal er gestopt worden voor koffie en een lunch. Brandstof, koffie/lunch en evt. andere uitgaven zijn voor eigen rekening. Graag aangeven of je mee rijdt met de pre-meet.
Zie dat de plannen zijn gewijzigd in Sauerland i.p.v. de Zuid-Eifel?
En ik zou met mijn motormaat een kamer delen.
Is er al iets bekend over hoe laat het vertrek is op de 10e, maat belde op dat hij mogelijk moet werken in de ochtend en pas in de middag weg kan... :-(
 
Ondanks dat het vertrekpunt nu praktisch vanuit mijn achtertuin is, ga ik helaas niet mee. De vakantieplanning ziet er nu zo uit dat ik dan ergens in Spaanse sferen verkeer tussen de Picos de Europa en Sierra Nevada. Dus jammer maar helaas. Pre-meet lijkt nog steeds leuk. Te veel te lang niet gezien en gesproken.
 
Zie dat de plannen zijn gewijzigd in Sauerland i.p.v. de Zuid-Eifel?
En ik zou met mijn motormaat een kamer delen.
Is er al iets bekend over hoe laat het vertrek is op de 10e, maat belde op dat hij mogelijk moet werken in de ochtend en pas in de middag weg kan... :-(
Geen antwoorden?
 
Na het etentje toch maar besloten om mee te gaan. Weliswaar in m'n uppie, Janneke moet dat weekend werken, maar toch, we zijn vertegenwoordigd.
En dan nu besloten om weer af te haken. Moet wel leuk blijven en dit hotel is mij persoonlijk te duur in een 1P-kamer.
 
Had ik al gezegd dat ik mee ga met de pre-meet? Weekendje bij Orbán gaat niet door, dussssss….
 
Terug
Bovenaan Onderaan