Mannelijke comfort

Het werd geadviseerd door mensen die dagen en dagen op de motor zitten, en als pré voor een tocht richting het buitenland.
Minder of geen last daar beneden.
Geen zweet is vast ook minder irritatie.
Maar ik meen dat ze het ook over het zitvlak en edele delen hadden.
Maar ik herken het dus (ook) allemaal niet. :)
Als je last hebt van een zweet-bips kan een zeem zeker nuttig zijn.
Huid die lang al te vochtig is, kan zeker problemen gaan geven.
Verwacht niet dat de zeem jouw scrotum zal ontlasten. Dat heeft meer te maken met de zithouding en de vorm van het zadel.
 
Ik krijg altijd last van mn ballen als ik hard rem en naar voren schuif. Misschien is dat ook de reden dat er gezegd word dat iemand "ballen heeft" als hij nooit remt...
Bij Triumph USA heeft daar een ongelukkige (nadien te noemen "castraat") geprobeerd middels een "lawsuit" de fabrikant verantwoordelijk te stellen voor het onaangenaam in contact komen met die z.g. frietensnijder..

1647155401013.png
 
Op de Versys 1000 (standaard zadel) geen last van, hooguit gevoelloze kont na een aantal uur. Hoe zit jij dan op de Versys ??
Als ik langere tijd rij dan zit ik op alle mogelijke manieren die ik kan verzinnen totdat ik echt af moet stappen
 
Ik krijg altijd last van mn ballen als ik hard rem en naar voren schuif. Misschien is dat ook de reden dat er gezegd word dat iemand "ballen heeft" als hij nooit remt...
Hoe zouden ze dat nou op het circuit doen.
Allemaal gecastreerd? :+
 
Nou tussen al die "grappige" door, dit is wel serieus hoor. Dus als ik het goed begrijp @ThijmenB dan kom jij tijdens het rijden op jou zaakje te zitten . Is jou motor broek niet te strak. Ik weet niet of je een leren broek hebt. Ik heb er ook wel eens last van gehad. Was op een kawa zr7. Wat mij toen opviel was dat mijn benen behoorlijk opgetrokken zaten. Dus de afstand tussen zadel en voetsteunen was klein. Daar voor een yamaha TRX gehad en nooit problemen gehad . De kawa heb ik maar even gehad en heb nu een yamaha XTZ 750. Ook daar heb ik geen last van. Dus je kan eens kijken of je jou benen niet tehoog optrekt. Dus dat bij jou de voetsteunen ook redelijk hoog staan. Ik weet niet hoe lang je bent. Verders moet je ook genoeg ruimte hebben onder in hebben natuurlijk .
 
Dacht eerst dat dit topic een 1 april grap was.
Schijnbaar toch serieus.
Heb er nog nooit last van gehad, wel eens op een zacht zadel van een "houten kont"
 
Ook niet echt last, rij overwegend supersports. Heb er trouwens nooit op gelet waar de boel blijft tijdens het rijden
 
Ken het wel...vanwege opgelopen trauma in november geopereerd, nu alles weer netjes...
 
Nou tussen al die "grappige" door, dit is wel serieus hoor. Dus als ik het goed begrijp @ThijmenB dan kom jij tijdens het rijden op jou zaakje te zitten . Is jou motor broek niet te strak. Ik weet niet of je een leren broek hebt. Ik heb er ook wel eens last van gehad. Was op een kawa zr7. Wat mij toen opviel was dat mijn benen behoorlijk opgetrokken zaten. Dus de afstand tussen zadel en voetsteunen was klein. Daar voor een yamaha TRX gehad en nooit problemen gehad . De kawa heb ik maar even gehad en heb nu een yamaha XTZ 750. Ook daar heb ik geen last van. Dus je kan eens kijken of je jou benen niet tehoog optrekt. Dus dat bij jou de voetsteunen ook redelijk hoog staan. Ik weet niet hoe lang je bent. Verders moet je ook genoeg ruimte hebben onder in hebben natuurlijk .
Dit herken ik, cagiva raptor. Krappe beenhoek, vrij rechte houding.
 
Nou tussen al die "grappige" door, dit is wel serieus hoor. Dus als ik het goed begrijp @ThijmenB dan kom jij tijdens het rijden op jou zaakje te zitten . Is jou motor broek niet te strak. Ik weet niet of je een leren broek hebt. Ik heb er ook wel eens last van gehad. Was op een kawa zr7. Wat mij toen opviel was dat mijn benen behoorlijk opgetrokken zaten. Dus de afstand tussen zadel en voetsteunen was klein. Daar voor een yamaha TRX gehad en nooit problemen gehad . De kawa heb ik maar even gehad en heb nu een yamaha XTZ 750. Ook daar heb ik geen last van. Dus je kan eens kijken of je jou benen niet tehoog optrekt. Dus dat bij jou de voetsteunen ook redelijk hoog staan. Ik weet niet hoe lang je bent. Verders moet je ook genoeg ruimte hebben onder in hebben natuurlijk .
Ik heb inderdaad wel het gevoel dat de broek behoorlijk wat ruimte inneemt, maar ik heb net een textielbroek gekocht en heb exact hetzelfde probleem als met mijn motorjeans. Hoeveel ruimte er ook is, als ik eenmaal een zadel tussen mijn benen heb dan is de ruimte weg.
Ik heb een aardig grote motor (Versys 1000) dus het lijkt me bijna niet dat de voetsteunen te dicht bij het zadel staan, en anders valt er denk ik weinig aan te doen.
Ik had het er met een vriend over en die gaf de tip om het zaakje voor het rijden omhoog te leggen, daar heb ik gek genoeg nooit aan gedacht. Hij zei toen dat hij het geen wonder vond dat ik er last van kreeg, dat gaan we dus proberen binnenkort.
Daarbij hoop ik ook meer mannen geholpen te hebben die dit probleem ervaren want zoals je merkt is het erg lastig bespreekbaar, het klinkt heel grappig maar het is eigenlijk toch best wel vervelend. Zelf kan ik er ook heel hard om lachen en dat helpt natuurlijk ook niet
 
Terug
Bovenaan Onderaan