Mappy mini 330 vs Peaklife chinees

Status
Niet open voor verdere reacties.
deze is ook gelukt --iGO Primo 9.6.2.209584 Go Cruise (Oct 12 2011) 800x480,480x272,320x240 Working like charm
 
Eerste indruk van de Primo 2 is positief. De Peaklife kan ook deze software goed aan. Snelheid van routeberekening en schermopbouw is nog steeds goed. Geen vastlopers gehad. De Dimka skin 1.5 voor de primo 2 werkt ook goed. Kijk wel goed uit dat je de juiste resolutie kiest! De mannelijke TTS-stem Xander geeft goede instructies, buitenlandse namen worden goed uitgesproken en ook wegnummers worden duidelijk uitgesproken.

Kortom: de specs van de Peaklife zijn zeker voldoende om mee te groeien met de nieuwere versies van iGO.
:}
 
Laatst bewerkt:
Chinavision heeft soms een partij en dan weer een tijdje niet. Dus duurder op eBay of wachten of ze ze in China weer hebben.
 
hallo

Heb na het vollopen van mijn mio na een stort bui besloten de peaklife te kopen heb het ding nu en het is veel voor weinig en wat ik op het forum lees zijn er meer mensen over te spreken.

Er zit de standaard igo my way met kaarten van 2009 wil eigenlijk een andere igo er op met kaarten van 2011

Wie kan mijn stap voor stap uitleggen hoe ik dat moet doen en welke torrent er geschikt voor is
krijg het namelijk niet voor elkaar ben al enkele uren aan het klooien geweest zelfde geld voor de routes inladen

Zag dat er op marktplaats igo 8 werd aangeboden met kaarten van 2011 zijn er forum leden
die dit hebben aangeschaft gezien de prijs is het te mooi om waar te zijn
 
De meest simpele methode is alleen het vervangen van het kaartmateriaal.
Tip. Maak eerst een backup van je oorspronkelijke systeem. Gewoon alles van de SD-kaart kopieren naar een aparte map op de harde schijf. Je kan ook een nieuwe SD-kaart aanmaken.

Via www.gpsunderground.com kan je aan allerlei kaartmateriaal komen. Ik gebruik navteq-kaarten. De meest recente kaarten zijn 2011 Q3.
De meeste nieuwe kaarten komen ook met geupdate poi-files (.poi), en building files (.3dl en .3dc) De kaarten hebben als extensie (.fbl en .hnr)

De meeste kaartfiles worden in een zip of rar bestand aangeboden. Als je deze bestanden hebt gedownload, kan je beginnen met het plaatsen van de files op de SD-kaart.

Pak de files uit op de computer.
Koppel de peaklife aan de computer en open het pad waarin de iGO software staat.
Klik op de map <content>
Het kaartmateriaal plaats je in de map <maps>
De poi's plaats je in de map <poi>
De buildings in de map <building>

In principe hoef je niet meer te doen. Ga je over naar Primo 1.X of 2.X dan moet je meer doen. Op zich niet moeilijk maar als je niet zo bedreven bent met de computer, zou ik het simpel houden en blijven bij iGO 8. Die functioneert ook goed met nieuwe kaarten.

Het opslaan van routes moet je doen in een map die je zelf aan maakt.
In de map <content> maak je een nieuwe map aan <userdata> In de map <userdata> maak je de map <route> aan.

Dan moet je nog iets doen om de sys.txt aan te passen. In de sys.txt kan je de peaklife informatie geven over de plek waar de bestanden staan. Open de sys.txt met het kladblok en voeg deze tekst toe:

[folders]
kmlpoi="userdata\poi" ;"content\poi"
kmlroute="userdata\route" ;"content\userdata\route"

Succes. :)
 
Laatst bewerkt:
Heb de Peaklife besteld bij Chinagrabber maar ontving hem zonder autosteun en autolader. Nu zeggen zij dat dat zo hoort en dat ze een foutje in de omschrijving hadden.

Dik gelul volgens mij. Meer mensen met deze ervaring?
 
Nee, het klopt wel..

Jij hebt gewoon niet goed gelezen wat je kocht, het staat duidelijk in de omschrijving wat er precies in de doos zit!

Chinavision:

Package Contents

Peaklife Motorcycle GPS Navigator
Mini USB Cable
Car Charger
Car Mount

Mount Stand
Motorcycle Mount
Power Cable (For Motorcycles)
2GB Micro SD Card (Included free and located under the battery
Rechargeable 1300 mAh Li-ion Battery
Stylus
User Manual
Replacement Screws


En Chinagrabber:

Package Contents

Peaklife Motorcycle GPS Navigator
Mini USB Cable
Motorcycle Mount
Power Cable (For Motorcycles)
Rechargeable 1300 mAh Li-ion Battery
Stylus
User Manual
Replacement Screws
 
Nu live van de chinagrabber site:

Package Contents

Peaklife Motorcycle GPS Navigator
Mini USB Cable
Car Charger
Car Mount

Motorcycle Mount
Power Cable (For Motorcycles)
Rechargeable 1300 mAh Li-ion Battery
Stylus
User Manual
Replacement Screws

Lijkt me vrij duidelijk... geen idee waar jij aan jouw info komt.
 

Hoezo verwarrend.

Ik hoor in ieder geval de autospullen erbij te krijgen, en er lijkt wat te gebeuren:

Hello,

We have checked with the manufacturer and the car charger and mount are not available.

They are checking to see if they can get them for us and wioll get back to us.

We will update you as soon as we know more information.

Amy
ChinaGrabber Team
info@chinagrabber.com
www.chinagrabber.com
 
Is er iemand geweest die het is gelukt om Garmin Mobile XT for Windows Mobile op die chinees te plaatsen?

peaklife en lark zijn hetzelfde zo te lezen.
lark site

http://www.my-navia.pl/viewtopic.php?t=30443&sid=a9378e6815270c1f5c7787190d7bdd01
translate van site
http://www.microsofttranslator.com/...?t=30443&sid=a9378e6815270c1f5c7787190d7bdd01
of deze translate, leg ze naast elkaar, de ene vertaald beter als de andere
http://translate.google.com/transla...?t=30443&sid=a9378e6815270c1f5c7787190d7bdd01
 
Gebruik van Garmin topokaarten

en dan de openstreetmapkaarten

en de allroadkaart

fietskaarten
etc.
 
Ah,daar heb ik niet bij stilgestaan,
Alles is te vinden op------ Navitotal.com------ en------ GPS onderground
 
Eigenlijk heb je dan voor weinig geld een Garmin navigatie waarmee je voorgeprogrammeerde routes kunt rijden.

Dit weekend maar even klooien.
Ik heb een recente versie van Garmin XT, West-europa kaartmateriaal, topo kaarten Benelux en de Waypoint motorkaart benelux en DACH. Ben benieuwd. :)

Overigens werken voorgeprogrammeerde routes ook in IGO. Je kunt daar Tyre voor gebruiken.
 
Afgelopen weekend m'n Peaklife binnengekregen.

VTRrookie bedankt voor je tips want ik heb alles aan de praat gekregen inclusief het inlezen van routes.

Volgend weekend eens even kijken of ik de standaard motorhouder ook op mijn FJ1100 kan monteren. Ik heb van die gummi handvaten bij Louis gekocht en die zijn iets korter dan de standaard handvaten. Hopelijk heb ik daardoor net genoeg speling over om hem op mijn stuur te zetten.
 
Is er iemand die garmin xt werkend heeft gekregen? Ik heb veel versies gevonden maar niet een die werkend te krijgen is. Kan iemand mij een link PM-en?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan