Matchless 500cc , witte bougie, max 70

Zoals hierboven al vernoemd is: een luchtfilter moet er absoluut op anders heb je aan afstellen helemaal niks.
In mijn brommer tijd deed ik wel eens het luchtfilter eraf halen als ik dacht dat het mengsel te rijk was, dit was vlugger gedaan dan de sproeier verwisselen.
Als dan de brommer beter liep wist ik dat er een kleinere sproeier in moest.
Bij jouw is het precies hetzelfde alleen dan andersom.

Groeten en succes ermee.
 
Je bedoeld op je isolator van de bougie? (Koffie+melk bruin)
Ik heb ergens gelezen dat vollast voor de colortune niet zo geschikt is?

Nee klopt, echt vollast draaien / rond scheuren is niet handig. Maar wat wel kan is kleur aflezen op gasklep positie, daar kom je wel verder mee omdat je echt live naar de verbrandingskleur kijkt. Een basismodel carburateur kan nogal omslaan als bijvoorbeeld de gasnaald een heel erg verkeerde taper heeft. Je kan bijv. ook een te laag vlotterniveau terug zien omdat hij dan een soort "surge" geeft (een arm>goed>arm>goed cyclus met het gas in dezelfde stand).
 
Wel, niet echt 'on topic', maar ik heb ook 'wat' ervaring met amal's.. zijn misschien leuk voor op een grasmaaier (wat weer niet ver afsteekt van een dergelijke Engelse motor) maar ook 'gereviseerd' heb ik heel sneue, lucht en benzine lekkende dingen in handen gehad.

Op mijn BSA had ik een 26mm Jikov gezet en ondanks dat dat een 2 takt carb is, veel beter af te stellen en de motor startte en liep er veel beter mee.
Wat ook hielp was de stdt bougiekabel die wat knullig op het contact van de magneet zit gedrukt, te vervangen voor een bougiekabel van een eend. Het clipje die deze aan het uiteinde heeft kan je perfect laten klemmen over het uitgaande contact van de magneet waardoor ik van 3 keer trappen naar 1 keer trappen ging..
Ga doen!
 
Wel, niet echt 'on topic', maar ik heb ook 'wat' ervaring met amal's.. zijn misschien leuk voor op een grasmaaier (wat weer niet ver afsteekt van een dergelijke Engelse motor) maar ook 'gereviseerd' heb ik heel sneue, lucht en benzine lekkende dingen in handen gehad.

Op mijn BSA had ik een 26mm Jikov gezet en ondanks dat dat een 2 takt carb is, veel beter af te stellen en de motor startte en liep er veel beter mee.
Wat ook hielp was de stdt bougiekabel die wat knullig op het contact van de magneet zit gedrukt, te vervangen voor een bougiekabel van een eend. Het clipje die deze aan het uiteinde heeft kan je perfect laten klemmen over het uitgaande contact van de magneet waardoor ik van 3 keer trappen naar 1 keer trappen ging..
Ga doen!

Jouw ervaring slaat meer op de laatste eigenaren/eigenaar van een product dan de kwaliteit van het product. Als je een motor/carburateur 2e hands koopt is het maar afwachten wat er mee gebeurt is, daar heeft de fabrikant geen invloed meer op...........
 
Jouw ervaring slaat meer op de laatste eigenaren/eigenaar van een product dan de kwaliteit van het product. Als je een motor/carburateur 2e hands koopt is het maar afwachten wat er mee gebeurt is, daar heeft de fabrikant geen invloed meer op...........
..ook niet na 'revisie' van de amal door een specialist?
 
Nee een product op zich kan door 'specialist' alsnog verprutst worden en dat heeft dan niets met de originele kwaliteit te maken.
Daar heb je helemaal gelijk in! Ik heb dat meegemaakt met het uitdraaien van een remtrommel en op straal laten draaien van nwe remvoeringen!
 
Daar heb je helemaal gelijk in! Ik heb dat meegemaakt met het uitdraaien van een remtrommel en op straal laten draaien van nwe remvoeringen!

Ik heb je verhaal van de remtrommel een beetje meegelezen ja. Maar ik denk dat dat soort complexe dingen niet thuis horen op een forum, het is dan belangrijk dat je daadwerkelijk dingen nameet en er over nadenkt.
Dus dan ga je er mee naar een 'specialist', en welke kies je dan en vertrouw je de klus toe? Kost meestal een hoop geld, en dat kun je maar 1x uitgeven. Maar als je daarna lekker kan rijden en alles functioneert weer 100% is het het allemaal waard geweest.
Nu is niet iedere specialist een goede, maar ook niet iedere is een prutser, maar je hoeft ook niet gelijk bij de eerste je spullen achter te laten......;)
 
Het bleek dus dat de amal een uniek iets is 689. Een linkse op een rechts blok. Plus het feit dat de needle Jet was uitgesleten en de Jet-Needle een verkeerde was.
Machine loopt weer, ( Nu weer iets te schraal ) en start met 1 kick.
 
Ow, nog iets : Op vele BSA Norton, Matchless machines die niet de woestijn in gingen zitten geen filters op
 
Ik heb je verhaal van de remtrommel een beetje meegelezen ja. Maar ik denk dat dat soort complexe dingen niet thuis horen op een forum, het is dan belangrijk dat je daadwerkelijk dingen nameet en er over nadenkt.
Dus dan ga je er mee naar een 'specialist', en welke kies je dan en vertrouw je de klus toe? Kost meestal een hoop geld, en dat kun je maar 1x uitgeven. Maar als je daarna lekker kan rijden en alles functioneert weer 100% is het het allemaal waard geweest.
Nu is niet iedere specialist een goede, maar ook niet iedere is een prutser, maar je hoeft ook niet gelijk bij de eerste je spullen achter te laten......;)
Daarom ging ik ook naar 'gernomeerde adressen'
maar goed, da's off-topic,
het lijkt er op dat TS een stap dichterbij is..
 
Terug
Bovenaan Onderaan