Matchless 500cc , witte bougie, max 70

Goed, ik blijf op 't ontbrekende lufi gokken, geef je een gil als je het euvel hebt gevonden?
 
Misschien een rare vraag, maar heb je ook een dikke kunststof tussenstukje tussen je carb en cylinder zitten, of zit je carb rechtstreeks op de cylinderkop, met alleen een pakking?
 
Misschien een rare vraag, maar heb je ook een dikke kunststof tussenstukje tussen je carb en cylinder zitten, of zit je carb rechtstreeks op de cylinderkop, met alleen een pakking?
Ik heb dat tussenstuk ertussen zitten met de pakkingen ertussen.
 
Die 39 graden moet je op toeren afstellen.
Zou hem statisch op tdc of hooguit 5 graden voorontsteking afstellen
 
Ik neem aan dat het een oude Matchless betreft. Je zegt dat de magneet opnieuw is gewikkeld. Ik denk dat je ook een handverstelbare ontsteking hebt. Ik heb namelijk zelf zo'n motor gehad.

39 graden lijkt me wat veel, maar dat is dan bij volledige vervroeging. Mijn Norton moet 32 graden hebben.

Maar dat heeft niks te maken met het mengsel en daar lijkt de fout te zitten. Heb je de juiste sproeiernaald? en komt die bij volgas helemaal omhoog?
 
Ik neem aan dat het een oude Matchless betreft. Je zegt dat de magneet opnieuw is gewikkeld. Ik denk dat je ook een handverstelbare ontsteking hebt. Ik heb namelijk zelf zo'n motor gehad.

39 graden lijkt me wat veel, maar dat is dan bij volledige vervroeging. Mijn Norton moet 32 graden hebben.

Maar dat heeft niks te maken met het mengsel en daar lijkt de fout te zitten. Heb je de juiste sproeiernaald? en komt die bij volgas helemaal omhoog?
Sproeiernaald zit nog degenen in die erbij geleverd is. Sproeier die bij de naald zit is een 106

Ik kan de ontsteking idd stellen met de hand.

En ik ga nog een keer kijken naar de ontsteking naar wat daddyphilipsen
 
Vanmorgen weer veel kunnen uitsluiten. (Ontstekingstijdstip + valse lucht)

Na weer wat geprobeerd te hebben met de wassel zonder resultaat heb ik de 350 carb erop gezet kijken wat die deed.

En voor ik het wist zat ik op de 100 en de motor bleef netjes op bedrijfstemperatuur. Dus probleem is gelokaliseerd.

Nu nog aan het denken met welke carb ik verder ga. Wassel met grotere naaldsproeier i.c.m. de goede naald en main jet. Of deze carb reviseren.
 
De wassel heeft een choke en hij start beter op de wassel vandaar.

(Beter starten kan na de revisie van de 350 carb ook verholpen zijn)
 
Welke carb hoort er origineel op, een Monobloc? Zijn er zat van te koop en ook nog nieuw.
 
Gunson Colortune

Want moderne benzine geeft helemaal niet meer zo'n mooi beeld van je mengsel.
 
bij zo'n carbu problemen, kan je altijd eens proberen zonder hoofdsproeier. als hij dan niet verzuipt bij gas open weet je dat het niet aan de hoofdspoeier ligt en dat er iets anders is dat zorgt voor benzine tekort (te dikke naald, te weinig debiet naar vlotterkamer, verstopt kanaal, ....).
 
Ik heb weer wat nagezocht op internet en ga toch terug naar amal monoblock.

Wassel werd toen aangeraden bij de matchlesshop maar deze heeft (zover ik gevonden heb) nog maar 1 stelmogelijk dus van deze carb ben ik niet zo kapot van. Mischien dat andere mensen hier meer geluk mee hebben. (Jammer van de tijd en het geld maar helaas)

In ieder geval is het probleem gevonden en wordt opgelost. onderdelen zijn besteld.

Laat nog wat weten als het klaar is
 
bij zo'n carbu problemen, kan je altijd eens proberen zonder hoofdsproeier. als hij dan niet verzuipt bij gas open weet je dat het niet aan de hoofdspoeier ligt en dat er iets anders is dat zorgt voor benzine tekort (te dikke naald, te weinig debiet naar vlotterkamer, verstopt kanaal, ....).
Dat is inderdaad een goed hint!
Ik volg op de zijlijn
 
Die 39 graden moet je op toeren afstellen.
Zou hem statisch op tdc of hooguit 5 graden voorontsteking afstellen
We hebben hem statische afgesteld volgens Matchless Clueless:
Clueless met een timing disc. Dynamische afstellen gaat niet daar de machine geen vliegwiel met markeertekens aan de buitenzijde heeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan