Matchless project

Dit izzum (niet helemaal origineel meer....)

Matchless G3 1961.jpg
 
Dankje.
Ik heb de motor vorig jaar uit België geïmporteerd. Op het belgies kenteken stond 1968 als bouwjaar maar volgens mij werden er in 1968 al twee jaar geen Matchlessen G3 meer gemaakt. Via het motor- en framenummer (engelse forum) erachter gekomen dat hij uit 1961 moest komen. Zaakje goed gedocumenteerd en voorgelegd aan RDW. Zij vonden het ook erg plausibel dat de motor uit 1961 moest komen en dit staat nu ook op het kentekenbewijs.

Het zadel(tje) heb ik bij Ali besteld en zou volgens de info voor een Honda Monkey zijn. Voor ca. 30 euro de gok gewaagd en het past (beugeltjes zelfgemaakt) en zit ook nog eens prima.

Het bagagerekje achter het zadeltje is oorspronkelijk bedoeld voor Harley maar doet 't ook leuk op de Matchless.
De leren tas heb ik gevonden op de oldtimerbeurs in Ranst (BE).

Het nummerschild is 'blanco' gekocht in Engeland en heb er zelf met de printer (zelfklevend printerpapier) een logo gemaakt. Vervolgens afgewerkt met de nodige lagen blanke lak (Action) en het geheel is ook nog eens waterdicht.....
 
Mooi zo!
Die spacer kan ik even niet voor me halen, ik heb dat al een tijdje niet los gehad.
Let er bij de AMC koppeling op dat je een goede borgring onder de centrale moer plaatst, anders loopt het geheid los.
 
Ik heb schroeftonnetjes altijd iets verbouwd. Het gat tegenover de schroef wat groter gemaakt en de schroef zelf een afgeronde voorkant gegeven. Je kan nu de binnenkabel iets in dat verwijde gat drukken waardoor er in de binnenkabel een hobbeltje komt en hij niet meer weg kan schuiven.
 
Ik zou het minimaal toch solderen, een schroeftonnetje voor de rem zou'k niet durven..
 
Terug
Bovenaan Onderaan