Maximaal weekje buitenland, maar waarheen?

Rubbere Ronnie

MF veteraan
28 jan 2004
4.754
35
in de buurt van Enschede
Ik wil in september een weekje buitenland doen(4 tot 7 dagen) maar weet nog niet waarheen, hoop van jullie goede ideeën of zelfs mooie routes te krijgen.
Het idee is vertrekken vanaf enschede en dan bij voorkeur van camping naar camping(dit ivm kosten).
Ik vind een omgeving van zee erg mooi, maar wil het liefst niet te veel tijd verspillen aan snelwegen of saaie wegen daar naar toe.

Een uurtje of 6 a 7 per dag op de motor lijkt me een mooi uitgangspunt maar sta open voor goede ideeën.

Ik heb een navigatie met igo software er op zitten maar weet niet of ik daar routes op kan installeren, anders heb ik ook nog een garmin 220.

Hoor graag van de ervaren tourrijders.

Ps, als er iemand mee wil heb ik daar geen bezwaar tegen maar vind alleen net zo leuk.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ook aan het kijken om naar het buitenland te gaan. Oriënteren op Luxemburg en Eiffel. Mooie eerste buitenland rit (pas 4 mnd rijbewijs) denk ik zo. Als je doordeweeks gaat ook niet heel druk op de wegen.

Ga je onderwerpje even in de gaten houden om te zien wat je gaat plannen.
 
Ik ben ook aan het kijken om naar het buitenland te gaan. Oriënteren op Luxemburg en Eiffel. Mooie eerste buitenland rit (pas 4 mnd rijbewijs) denk ik zo. Als je doordeweeks gaat ook niet heel druk op de wegen.

Ga je onderwerpje even in de gaten houden om te zien wat je gaat plannen.
Ik weet sowieso nog niet wat ik wil.
Heb wel een mooi verzorgd reisje gevonden in de Franse alpen met de mogelijkheid om in eigen tent te verblijven.
Op zich een mooie prijs ook: 339 euro voor 6 overnachtingen in eigen tent op camping, 6X ontbijt en 6X avondeten.
En uitgezette route's voor alle dagen.
Vind ik op zich niet duur maar dan heb je natuurlijk wel de reis heen en weer erbij.
Nu heb ik een degelijke auto(BMW e61) en dus kan ik het ook doen met een aanhanger er achter.
Maar dan komen die kosten er natuurlijk ook nog bij.
Maar dan heb ik wel gelijk een prachtige omgeving.

Als er iemand mee wil kunnen die kosten dan wel weer gedeeld worden.
 
Voor een week lonen de alpen dolomieten. Voor 4-7 dagen is de vogezen een optie. Is een groter gebied dan de eifel. Voor 4-7 dagen is de eifel te klein.
 
Laatst bewerkt:
de vogezen doen het bij mij erg goed!
mooie omgeving en prima te combineren met Duitsland en Luxemburg.
heel erg leuk is motor hotel/camping la mouche. (en de prijs is leuk)
altijd heel gezellig! en prima aan te rijden vanauit nederland.
 
Ik wil in september een weekje buitenland doen(4 tot 7 dagen) maar weet nog niet waarheen, hoop van jullie goede ideeën of zelfs mooie routes te krijgen.
Het idee is vertrekken vanaf enschede en dan bij voorkeur van camping naar camping(dit ivm kosten).
Ik vind een omgeving van zee erg mooi, maar wil het liefst niet te veel tijd verspillen aan snelwegen of saaie wegen daar naar toe.

Een uurtje of 6 a 7 per dag op de motor lijkt me een mooi uitgangspunt maar sta open voor goede ideeën.

Ik heb een navigatie met igo software er op zitten maar weet niet of ik daar routes op kan installeren, anders heb ik ook nog een garmin 220.

Hoor graag van de ervaren tourrijders.

Ps, als er iemand mee wil heb ik daar geen bezwaar tegen maar vind alleen net zo leuk.
aanbieding motorhotel
 
Mocht je de maximale 7 dagen gaan dan zou ik kiezen voor de Alpen. Ik zou dan wel de eerste en laatste dag zoveel mogelijk snelweg pakken, dat is wel minder leuk maar dan heb je meer tijd over om daar rond te rijden. Zonder snelweg moet je al minimaal 2 dagen uittrekken om daar te komen, en dan ben je samen met de terugweg al 4 dagen kwijt.

Als je niet zo ver wilt zou je een mooie toer binnendoor kunnen maken, via Eifel en Luxemburg richting Vogezen, daar een paar dagen rijden en dan weer via een mooie route terug.

Campings zijn over het algemeen tot 1 oktober zeker wel open, dus dat moet geen probleem zijn.
 
Laatst bewerkt:
cool, tof idee...ik ga zelf het laatste weekend naar het Zwarte Woud, beide delen van de B500 rijden...starten in Baden Bade en onderin uitkomen, zodat je vanuit DU zo zwitserland in kan tuffen ;)
 
7 dagen... Oostenrijk / Dolomieten! Dag 1 Eifel, B48, Richting Zwarte Woud. Dag 2 Zwarte Woud door, Bodensee, naar Oostenrijk. Dag 3 via Oostenrijk Hahntentjoch, Etc. naar Italie. Dag 4 en 5 Dolomieten en weer terug naar Oostenrijk. Zwarte Woud en Eifel dag 6 en 7.
Je kunt ook zes dagen gehele Zwarte Woud uitkammen. Ook mooi! Vogezen 3x geprobeerd, slaan we voortaan over... ;-)
 
Beieren en Oostenrijk is in die tijd goed te doen. En je komt dan geen zee tegen maar er zijn wel heel veel meren en dat geeft toch een beetje hetzelfde gevoel. Plus dat het er veel mooier rijden is dan langs de kust :)

Ik probeer meestal van een weekje 9 dagen te maken, m.a.w. zaterdag weg en de week erop op zondag terug.
 
7 dagen... Oostenrijk / Dolomieten! Dag 1 Eifel, B48, Richting Zwarte Woud. Dag 2 Zwarte Woud door, Bodensee, naar Oostenrijk. Dag 3 via Oostenrijk Hahntentjoch, Etc. naar Italie. Dag 4 en 5 Dolomieten en weer terug naar Oostenrijk. Zwarte Woud en Eifel dag 6 en 7.
Je kunt ook zes dagen gehele Zwarte Woud uitkammen. Ook mooi! Vogezen 3x geprobeerd, slaan we voortaan over... ;-)
Hier heb ik wel wat aan. Dan kan ik een beetje de wegen gaan uitstippelen.

@mike schenk, ik heb het al opgerekt van 5 dagen naar 7.
9 word wat teveel ook ivm werk en kosten e.d.
 
Op zich een mooie prijs ook: 339 euro voor 6 overnachtingen in eigen tent op camping, 6X ontbijt en 6X avondeten.

Ik vind dit trouwens wel duur. Op de bonnefooi kamperen kost je 10-15 euro per nacht (in Frankrijk vaak nog goedkoper), ontbijt max. een paar euro en voor 15 euro heb je in die contreien ook een goede maaltijd. Je betaalt voor deze deal dik 50 euro per overnachting. Als ik op kampeervakantie ben, betaal ik per dag meer aan benzine dan aan overnachting en eten.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind dit trouwens wel duur. Op de bonnefooi kamperen kost je 10-15 euro per nacht (in Frankrijk vaak nog goedkoper), ontbijt max. een paar euro en voor 15 euro heb je in die contreien ook een goede maaltijd. Je betaalt voor deze deal dik 50 euro per overnachting. Als ik op kampeervakantie ben, betaal ik per dag meer aan benzine dan aan overnachting en eten.
Deze was eigenlijk toch al niet de bedoeling.
Lijkt me leuker namelijk om op doorreis te zijn dan 6 nachten 1 vaste basis te hebben.
Maar bedankt voor het advies.
 
Heb maar vast een weekje vrij genomen in de hoop dat het dan goed weer zal zijn.
Heb vanaf vrijdag 9 september tot en met vrijdag er op vrij aangevraagd en dan moet het gaan gebeuren.
Rij al 18 jaar motor maar word mijn eerste buitenland trip(weekend treffen in België en dagtrips Duitsland niet meegerekend).
Ik ga niets van te voren reserveren maar op de bonnefooi met een tent.
Ik lees hier zo vaak avonturen van diverse forummers dat het eens tijd word dit zelf ook maar eens moet meemaken.

Wederom tips zijn welkom, vooral ook tips over dingen die ik niet moet vergeten mee te nemen.

Rit zal gebeuren op een harley davidson road king met de standaard zijkoffers.
Ook ga ik nog kijken voor een waterdichte tas en net die ik achterop de motor kan vast zetten.

Motor is in goede staat van onderhoud dus verwacht hier geen problemen mee, heb ook een Europese dekking van de wegenwacht dus daar maak ik me niet druk om.

Heb er echt zin in en hoop een leuk avontuur te maken.

Hebben we hier op het forum iets van een checklist van dingen om mee te nemen?
 
Heb je een link van die camping vak? ik zoek nog iets? weekje grand de apls ofzo.
Laatste week aug.

lody




Ik weet sowieso nog niet wat ik wil.
Heb wel een mooi verzorgd reisje gevonden in de Franse alpen met de mogelijkheid om in eigen tent te verblijven.
Op zich een mooie prijs ook: 339 euro voor 6 overnachtingen in eigen tent op camping, 6X ontbijt en 6X avondeten.
En uitgezette route's voor alle dagen.
Vind ik op zich niet duur maar dan heb je natuurlijk wel de reis heen en weer erbij.
Nu heb ik een degelijke auto(BMW e61) en dus kan ik het ook doen met een aanhanger er achter.
Maar dan komen die kosten er natuurlijk ook nog bij.
Maar dan heb ik wel gelijk een prachtige omgeving.

Als er iemand mee wil kunnen die kosten dan wel weer gedeeld worden.
 
La Route Napoléon in Frankrijk. Aan het eind doorsteken naar Italie om daar langs de noordelijke meren te rijden en dan via Oostenrijk weer terug.
 
Terug
Bovenaan Onderaan