Maxiscooter, Beste oplossing voor snelweg

Kan gebeuren :-) Misschien kunnen ze nog iets met die aanbieding.

Zelf rij ik alleen op de zomerbanden. Als het glad is rijd ik toch niet snel.

Als het net zo is met autobanden dat ze alleen winst opleveren onder de 6 graden en met sneeuw dan laat ik ze lekker liggen.
 
ik heb onder mijn banden 4 seizoenen banden liggen.
veel te lui om elke winter te wisselen.
gevolg is in de lente zomer en herfst een hogere verbruik.
bij nat weer levert dit meer gevaar op dan wanneer ik de gewone banden erop heb.
dat betekend dus bij regen in de lente zomer en herfst ik dus meer alert moet zijn dan wanneer ik er de standaard zomerbanden op had.
daarentegen werkt die inderdaad met ijssel sneeuw beter dan de zomer banden.
eigenlijk heb ik nu dus een klein seizoenetje winst tegenover 3 andere seizoenen verlies.
als ik er nu zo over nadenk haha.
 
Gefeliciteerd hoor!

Eh, verwarmde handvaten zijn echt n must.
Als je handen warm zijn, blijf jij ook warm. Zelfs in de regen is t al lekker.

Ik had ze op mn bmw en mis t echt.
Gaan er echt wel op bij mij
 
het schijnt dat de actie voor de handvatvewarmingset niet meer leverbaar is. het was vana 259 naar 95. volle prijs vind ik ff nog te veel
heeft iemand ervaringen met de handmoffe van TucanUrbano?
die worden verkocht via als officiele Suzuki accessoires
 
beste mensen.....................het is zover!!
Het is gebeurt!!! *O* *O* *O* *O* :] :] Burgman 400A

Alberto

gefeliciteerd, ik wou net een suzuki burgman 400 adviseren. _O-
Fijne scooters met wat mij betreft de juiste verhouding tussen compactheid en vermogen.
 
heren,
nog een vraagje mbt Windscherm.zal ik voldoende bescherming tegen wind hebben met de originele wind scherm? De dealer heeft mij gisteren geadvizeerd om de volgende te laten installeren ( voor 80 euro). Zal deze kleine stuk plastiek veel meer bescherming bieden? :?

http://www.bikersbuyit.com/Shops/bbiholland/contents/nl/d9933_Puig_Clip-On_Windscherm.html

de 2de oplossing was een extra wind scherm van Givi airflow maar met deze moeten 2 ( best groote) gaaten worden geboort en je gaat natuurlijk door de gla heen kijken in plaats van boven op. het gaat om deze model

http://bestscenicroutes.com/givi-airflow/

De Givi bied natuurlijk extra bescherming tegen wind

wat denken jullie ervan?
Ik wil eventueel nog de dealer vandaag bellen en laten installeren
bedankt nogmaals ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of de onderste optie wel zo handig is voor je.
Als je met slechte weersomstandigheden te maken hebt zoals mist,regen, pekel noem maar op dan kan zowel je windscherm dichtslaan als t vizier van je helm.
Beide tegelijk wil je beslist niet hebben als beide dicht zitten met smurrie.
In mijn optiek kan je dan t beste over het scherm heen kunnen kijken onder barre omstandigheden.
Trouwens....nog van harte gefeliciteerd et je aanschaf! Lijkt me een ontzettend fijne reis-motoscoot!
 
Laatst bewerkt:
bedankt Zodiac.
dus, valt zo en zo de optie voor de Givi af
Misschien is beter om de kleine Puig opzet stuk te laten monteren ( daar kijk je zo en zo overheen) en eventueel weg halen ( is vast gezet met 2 klemmetjes) in het geval van dramatische weer
 
Laatst bewerkt:
bedankt Zodiac.
dus, valt zo en zo de optie voor de Givi af
Misschien is beter om de kleine Puig opzet stuk te laten monteren ( daar kijk je zo en zo overheen) en eventueel weg halen ( is vast gezet met 2 klemmetjes) in het geval van dramatische weer

werkt best goed die opzet stukjes, neem de eerste ritten wel een sleuteltje mee, je blijft er aan stellen (niet omdat het opzet stukje slecht is, maar zo zijn wij mensen nou eenmaal, ff hoger, nee toch maar weer lager ;) )
 
Ahahahaa Theo! inderdaad! ;)
Inmiddels heb ik besloten om ipv de handkappen , de handvatvewarmingset te laten monteren.
heb met de dealer gebeld en volgens hem is veel beter. handkappen kan ik altijd later kopen en zelf monteren.
Ik zal waarschijnlijk handvatverwarming in combinatie met Handmoffen gaan gebruiken
Voor de opzet stukje kan ik altijd met rust kijken en eventueel achteraaf kopen :Y
 
Laatst bewerkt:
De kleine clip-on schermpjes van Puig zijn echt wel een meerwaarde. Heb deze ook geïnstalleerd op mijn SWT-400 en bij mij was het verschil (zowel qua wind als lawaai) fenomenaal.
 
hoger en breder vangt meer wind je moet er net overheen kunnen kijken met uitgestrekt lichaam.
 
bedankt MTeun-03
Dus als ik goed begrijpt je zal voor de 2de optie gaan?
ben bang dat te hoog is waardoor doorheen moet kijken ( ipv overheen)
 
ik zou inderdaad voor nr 2 gaan ,maar dan wel de sport versie die is smaller en lager .
doordat je ruit nu in 2 en is gedeelt heb je er veel minder last van op de snelweg dan een heel hoog ruit in 1 stuk.
ik ga mijn givi scherm er ook af halen en een klap ruit erop scheelt veel op de snelweg.
 
Laatst bewerkt:
Proficiat, Alberto!! Als langjarig Burgman 400 rijder (met sinds kort een Piaggio MP3 LT erbij voor de kids) kan ik alleen maar zeggen dat je er veel plezier van zult gaan hebben.

Als je je inleest op oude Burgman draadjes kom je misschien nog wat mods van mij tegen. Met name een oplossing voor het scherm waar ik na 6 jaar nog steeds heeeeeeel blij mee ben. Ook de JCosta vario is een genot qua rij-eigenschappen maar zorgt er ook wel voor dat je eerder problemen krijgt.
 
ik zal zeker morgen gaan rijdn en dan eventueel een andere oplossing voor de windscherm zoeken
@Stradje, wat heb je voor oplossing gevonden? ik kan je berichten nergens vinden.
Ng een domme vraag: heb ik een K9? wat betekent dat? ik neem aan iets met model mee te maken
 
Terug
Bovenaan Onderaan