Beste 125 cc scooter, tweedehands, budget max 2000 euro

Netjes binnen budget 🤣
hahahahahah, gaat het zo niet altijd?
Je gaat naar de winkel om een nieuwe gsm van 129 euro, je gaat buiten met eentje van 250.
Maar ik heb een dubbele reden. Hij is duurder. DIt zal er voor zorgen dat ik hem ook vaker ga gebruiken om de aankoopt te blijven rechtvaardigen. Ik koop hem namelijk in de eerste plaats om mijn wagen te laten staan die dure diesel zuipt. Ten tweede, hij kan ook ingezet worden om mee te reizen. En de doorverkoopwaarde is ook heel goed. En hij is PRACHTIG!
De reviews van de andere scooters hebben me doen twijfelen: de xmax werd zwaar bekritiseerd door de ophanging. De Forza voor zijn afwerking,...
De xciting was een goede keus maar financieel, op maandbasis, was er bijna geen verschil. Ook de verzekering maakt het nauwelijks verschil. EN verbruik is 1 liter per 100 km meer dan de xmax. Dus.... ik ga binnen tien dagen of zo zo blij zijn als een klein kind.
 
Volgens mij bij de eerste serie lekkage van de voorvorkkeeringen van USD vork, langzaam leeglopen van de accu en wat klachten over het dashboard. Geen echt grote problemen en volgens mij ondertussen opgelost. Deze is van 2021 dus zeker niet de eerste serie. Kymco is een goed merk maar, in Nederland, helaas niet goed ondersteund door de importeur. In België is dat veel beter voor Kymco en Sym. Veel plezier met je dikke scoot!
 
Het leuke is ook dat de verzekering van de wagen nu op de naam van mijn vrouw komt te staan, en de scooter op mijn naam. 8000 km met de wagen per jaar en mijn 6000 km met de scooter.. zorgt er voor dat ik op jaarbasis bijna 700 euro bespaar aan verzekering. Mijn huidige autoverzekering is 1300 euro per jaar. Door bij coronadirect de autoverzekering op de naam van mijn vrouw te zetten, en ze maar 8000 km per jaar zal rijden, hebben we een verzekering van ongeveer 300. En de scooter ongeveer 300 euro per jaar. Dus 600 euro besparing. Door minder brandstofverbruik besparen we ongeveer 700 euro per jaar. Dus in totaal 1300 euro dat we uitsparen. Dat is ongeveer 108 euro per maand. De scooter kost me 42 x 200 euro. Dus iedere maand kost de scooter me dus maar 92 euro extra op mijn gezinsbudget. Ik ga de afbetaling ook sneller laten gaan rond september omdat ik dan door omstandigheden 400 euro per maand meer aan inkomsten zal hebben. Dus binnen een kleine 25 maanden is de scooter volledig afbetaald. En misschien dan, wie weet, de scooter binnen 5 jaar verkopen voor 3000 euro of zo. Op 6 jaar is de scooter financieel een "nul operatie": we hebben dan zoveel uitgespaard dat die geen euro heeft gekost. En dan verkoop ik hem voor 3000 euro of zo en is dat pure winst. En omdat de wagen 36000 km (op 6 jaar) minder zal gereden hebben zal ik ook daar aan onderhoud en herstelling bespaard hebben. Natuurlijk weet ik dat dit heel "theoretisch" is en er onverwachte kosten aan de scooter zullen zijn maar dit is toch al een mooie eindconclusie;
 
Volgens mij bij de eerste serie lekkage van de voorvorkkeeringen van USD vork, langzaam leeglopen van de accu en wat klachten over het dashboard. Geen echt grote problemen en volgens mij ondertussen opgelost. Deze is van 2021 dus zeker niet de eerste serie. Kymco is een goed merk maar, in Nederland, helaas niet goed ondersteund door de importeur. In België is dat veel beter voor Kymco en Sym. Veel plezier met je dikke scoot!
Ik ben aan het balen.
Ik kreeg de documenten van de motorfiets pas nadat ik de verkoopovereenkomst had getekend. Ik ging naar huis en de volgende dag nam ik de documenten om mijn verzekering in orde te brengen en een nummerplaat aan te vragen. Tot mijn grote verbazing zag ik dat het bouwjaar 2017 is.
Op hun site stond: eerste inschrijving maart 2021. Dus daat heb ik me laten vangen. Nergens hadden ze geschreven bouwjaar 2017.
Tien ik ter plaatse met de verkoper naar de scooter stond te kijken zei ik hem:" ik koos voor het model 2021 omdat de eerste modellen van 2017 heel veel problemen met het vork hadden en zo".
En hij zei niks. Hij zei niet:" o maar wacht even...er is een misverstand, hij is van 2017".

Ik weet dat dit op zich waarschijnlijk onvoldoende is om op juridische basis de verkoop te annuleren maar ik hoop dat ze correct zijn z'n mijn verzoek de verkoop te annuleren zullen respecteren. Ik heb hen bovenstaande verhaal ook gezegd per mail vannacht en hen voorgesteld of ze de verkoop kunnen annuleren en me de nieuwe ak550 of nieuwe xciting 400s kunnen verkopen.

Wat denken jullie? Wat zeg ik, doe ik, als ze weigeren?
 
Het probleem is dat ze geen keiharde leugen verteld hebben maar dat dit meer onder misleiding valt. In Nederland wordt dit gewoon een overjarig model genoemd en staat op het kenteken gewoon 2021. Bouwjaar is bij inruil niet zo heel relevant maar de eerste tenaamstelling wel. Bij de AK550 zit je natuurlijk wel met het probleem dat de eerste serie problemen kende en wil je die liever niet hebben ongeacht wat op het kenteken vermeld is. Het is, eventueel, wel prima oplosbaar, een voorvorkkeering vervangen is geen rocketscience maar ik zou denken dat ze ook graag een nieuwe verkopen. Is waarschijnlijk meer aan te verdienen. Even afwachten en stoom afblazen en geen dingen zeggen waardoor ze straks helemaal niets meer willen doen.
 
Het probleem is dat ze geen keiharde leugen verteld hebben maar dat dit meer onder misleiding valt. In Nederland wordt dit gewoon een overjarig model genoemd en staat op het kenteken gewoon 2021. Bouwjaar is bij inruil niet zo heel relevant maar de eerste tenaamstelling wel. Bij de AK550 zit je natuurlijk wel met het probleem dat de eerste serie problemen kende en wil je die liever niet hebben ongeacht wat op het kenteken vermeld is. Het is, eventueel, wel prima oplosbaar, een voorvorkkeering vervangen is geen rocketscience maar ik zou denken dat ze ook graag een nieuwe verkopen. Is waarschijnlijk meer aan te verdienen. Even afwachten en stoom afblazen en geen dingen zeggen waardoor ze straks helemaal niets meer willen doen.
Ja ik ga zeker beleefd en respectvol blijven en hopen op hun welwillendheid.
 
(...)
Ik weet dat dit op zich waarschijnlijk onvoldoende is om op juridische basis de verkoop te annuleren maar ik hoop dat ze correct zijn z'n mijn verzoek de verkoop te annuleren zullen respecteren. Ik heb hen bovenstaande verhaal ook gezegd per mail vannacht en hen voorgesteld of ze de verkoop kunnen annuleren en me de nieuwe ak550 of nieuwe xciting 400s kunnen verkopen.

Wat denken jullie? Wat zeg ik, doe ik, als ze weigeren?
Lees er de verkoopsovereenkomst op na maar wellicht zal daar iets in staan zoals "in de staat waarin deze zich bevindt door de koper gekend."
Dan heb je weinig mogelijkheden, vrees ik.
Je kan misschien een ruil voorstellen waarbij wat je voor deze betaald hebt in mindering wordt gebracht bij de aankoop van een andere.
 
Lees er de verkoopsovereenkomst op na maar wellicht zal daar iets in staan zoals "in de staat waarin deze zich bevindt door de koper gekend."
Dan heb je weinig mogelijkheden, vrees ik.
Je kan misschien een ruil voorstellen waarbij wat je voor deze betaald hebt in mindering wordt gebracht bij de aankoop van een andere.
In NL staan dit soort dingen eigenlijk altijd op een verkoopovereenkomst.
Ook zet de dealer het voertuig op naam en zit er dus ook al een kenteken op. Dit kan afwijken, bv bij particulier verkoop, maar dat lees ik niet terug. Dus, ik zou idd nog eens goed de verkoopovereenkomst lezen, wellicht kun je daarmee terug..
 
Lees er de verkoopsovereenkomst op na maar wellicht zal daar iets in staan zoals "in de staat waarin deze zich bevindt door de koper gekend."
Dan heb je weinig mogelijkheden, vrees ik.
Je kan misschien een ruil voorstellen waarbij wat je voor deze betaald hebt in mindering wordt gebracht bij de aankoop van een andere.
Slim!!!!!
 
Ik had de verkoper gemaild met mijn bezorgdheden omtrent de 2017 modellen en dat deze veel problemen hebben gekend.

De verkoper antwoordde:
lBonjour, en effet, il y a eu des soucis de fourches pour ces modèles là.
Le problème a été solutionné avec des joints de meilleur qualité.
Mais rassurez-vous, votre véhicule n'est pas concerné.
Nous avons pensé à le contrôler.
Votre véhicule sera prêt à partir de demain.
Nous vous contacterons dès qu'il est prêt.
Bien à vous,
L'équipe Moto Conti".
In het kort: Ja er waren problemen met die modellen vooral de vorken en die problemen werden opgelost met "joints" (geen idee hoe ik dit vertaal?? ringen?) van betere kwaliteit. UW voertuig echter is dit niet van toepassing. We hebben dit gecheckt. Uw voertuig zal morgen klaar zijn."

Ik antwoordde: dat is al een pak zorgen minder....

Echter... een aantal uur later krijg ik het bericht dat de achterste band lucht verloor en dus moest vervangen worden: we hebben dat niet liggen dus moeten we dat bestellen. JE scooter zal pas begin volgende week klaar zijn.".
Wat???? hebben ze geen binnenband in die maat liggen? Dit stinkt steeds meer. Jammer. Ik dacht een leuk hoofdstuk in mijn leven te beginnen maar het zal een horrorverhaal worden.
 
Dit is een tubeless band dus de buitenband wordt vernieuwd als het goed is. Kan zijn dat ze die maat niet hebben, er zijn nogal veel maten. Maar een andere band is meestal binnen een dag geleverd. Anderzijds, je hebt wel gelijk een hele verse band. Probeer te weten te komen wat ze er op leggen. Een beetje gerenommeerd merk zoals bv. Bridgestone of Michelin of de Maxxis die Kymco zelf gebruikt. Die Maxxis was ik niet zo gelukkig mee. Maar daar zijn de meningen over verdeeld. Dat is normaal bij banden.
 
Dit is een tubeless band dus de buitenband wordt vernieuwd als het goed is. Kan zijn dat ze die maat niet hebben, er zijn nogal veel maten. Maar een andere band is meestal binnen een dag geleverd. Anderzijds, je hebt wel gelijk een hele verse band. Probeer te weten te komen wat ze er op leggen. Een beetje gerenommeerd merk zoals bv. Bridgestone of Michelin of de Maxxis die Kymco zelf gebruikt. Die Maxxis was ik niet zo gelukkig mee. Maar daar zijn de meningen over verdeeld. Dat is normaal bij banden.
Bedankt voor de tip. Dus als de scooter inderdaad niet tot die 2017 series behoort die vol fouten dan is het op zich toch nog een goede deal? Slechts een jaar gebruikt en 6680 km.

Laat ons hopen. Ondertussen een nieuwe helm gekocht voor de helft van de prijs. Van 269 naar 129. De caberg droid pure. Zwart met zen streepje grijs en blauw.
 
Op de advertentie stond: werd door ons indertijd door ons verkocht en onderhouden.

Ik neem aan dat zo'n scooter ook een onderhoudsboekje heeft. Alle stempels die er in staan moeten dan ook van hen zijn. We zien volgende week wel. De
 
(...)
In het kort: Ja er waren problemen met die modellen vooral de vorken en die problemen werden opgelost met "joints" (geen idee hoe ik dit vertaal?? ringen?) van betere kwaliteit. UW voertuig echter is dit niet van toepassing. We hebben dit gecheckt. Uw voertuig zal morgen klaar zijn."

Ik antwoordde: dat is al een pak zorgen minder....
(...)
Die "joints" dat zijn dichtingsringen en meer dan waarschijnlijk is dat ook de fix die de fabrikant voorschrijft om het probleem op te lossen.
Zo gek ziet dat er niet uit met die AK.
 
Terug
Bovenaan Onderaan