Gewoon twee dingen;
1) Feit dat of ze nu een geluidslimiet zetten, of simpelweg bordjes verboden voor motorfietsen van Y tot X, er zijn veel mooie wegen in Europa waar we dan niet meer mogen rijden. En dijkjes valt niet eens onder mijn definitie van mooie wegen.
2) Ik denk dat het probleem is dat de techniek veel verder is dan de wetgeving. Een geluidsmeting kan geen onderscheid maken tussen uitlaat geluid, inlaat geluid, of het resultaat van een uiensoepje. Veel motoren hebben nu inlaat en uitlaat kleppen (néé niet die boven de zuigers), die gewoon niet opengaan wanneer je in neutraal het gas open draait. Kun je wel testen op een rollenbank. Gaan de overheden nu mobiele rollenbanken aanschaffen op kosten van de belastingbetaler, of gewoon een €10 bordje ophangen 'verboden' voor motoren
1) Feit dat of ze nu een geluidslimiet zetten, of simpelweg bordjes verboden voor motorfietsen van Y tot X, er zijn veel mooie wegen in Europa waar we dan niet meer mogen rijden. En dijkjes valt niet eens onder mijn definitie van mooie wegen.
2) Ik denk dat het probleem is dat de techniek veel verder is dan de wetgeving. Een geluidsmeting kan geen onderscheid maken tussen uitlaat geluid, inlaat geluid, of het resultaat van een uiensoepje. Veel motoren hebben nu inlaat en uitlaat kleppen (néé niet die boven de zuigers), die gewoon niet opengaan wanneer je in neutraal het gas open draait. Kun je wel testen op een rollenbank. Gaan de overheden nu mobiele rollenbanken aanschaffen op kosten van de belastingbetaler, of gewoon een €10 bordje ophangen 'verboden' voor motoren