Mega wijzigingen aan de matzwarte

Cadcatz

MF veteraan
28 mei 2003
46.152
18
Maarheeze
Update :P

Kep t ding nu 2 jaar gereden...en 't gaat dus heftig veranderen (zie verderop in dit topic)

[originele startpost uit 2004]
Moet nog ff wat dingen aanpassen, anders durf ik niet met het "ding" naar de OBT.

Ik dacht dat de kilometertellerkabel kapot was, maar het blijkt dus aan de opnemer te liggen. Omdat alles bij de motor nogal kl*te in elkaar is gezet, en ik er dus vrijwel niet bijkan, vandaag maar zo'n Sigma BC800 fietscomputertje aangeschaft, straks ff kijken of dat gaat werken. Kabeltje moet wel wat verlengd worden, maar dat lossen we ook nog wel op. (Of mag het geen brik meer heten met zo'n dig. teller?)
Normale teller gaat eraf, want die werkt toch niet meer.

Ook wil ik eigenlijk nog een ander stuur erop zetten, want dat wat er nu opzit vind ik veel te hoog, krijg last van m'n armen met rijden (vooral langere afstanden) Is dat veel werk? Iemand ervaring mee?

Er zitten momenteel geen richtingaanwijzers op, ook geen bediening aanwezig, weet iemand of er ergens losse units o.i.d. te verkrijgen zijn waar ook een bediening bijzit? Knippers mogen natuurlijk niet te groot zijn.
Ik word nogal moe van dat hand/been uitsteek richtingaangeefgedoe, en op dit moment ben ik nog meer bezig met proberen overeind te blijven als met iets anders... :) Vlak voor een bocht op die manier richting aangeven vind ik nog een beetje eng...
[/originele startpost uit 2004]
 
Laatst bewerkt:
Ik zou die teller er wel op laten zitten,dat ben je nl verplicht en ik zou niet weten of dat voor zo`n een fiets computer ook telt.

Een passende schakelaar is altijd wel te vinden ergens op bv een sloperij of zelf iets in elkaar smurfen
 
Beter een werkende digitale dan een niet werkende analoge volgens mij. :? Ik geloof nooit dat de wet voorschrijft dat ie niet digitaal mag zijn. Als ie maar binnen bepaalde marges nauwkeurig is & fatsoenlijk werkt.

Knipperinstallatie zou je idd het beste via een sloop kunnen regelen, of natuurlijk via een privevoorraad van iemand. (helaas heb ik weinig wat van nut kan zijn voor je)


Stuurtje heb ik nog een te goed van Natas & aangezien dat ik die precies zoeentje al heb wil ik die dan wel weer doorgeven. Is redelijk breed en middelhoog zeg maar. :]
 
Je zou even voor de zekerheid bij TripleXS kunnen vragen, die heeft geloof ik ook een digitale fietscomp als snelheids meter. Volgens mij mag het gewoon
 
Heb je ook piccies van de machien?
BTW over welk merk, type brik hebben we het?

Een een M-stuur of clip-ons erop, maakt niet uit welke fiets, altijd een goede oplossing!
 
Ik heb ooit mijn eigenbouw bij een individuele keuring te Lelystad met een digitale kilometerteller aangeboden. Vermits het ding werkt, de toleranties binnen het toelaatbare liggen en verlicht is, is het geheel toegestaan.
 
Heb je ook piccies van de machien?
BTW over welk merk, type brik hebben we het?

Een een M-stuur of clip-ons erop, maakt niet uit welke fiets, altijd een goede oplossing!
Dit is m dus:
full


Tis ooit een CB750 geweest, met een 650 blokje eronder...
 
Stuurtje heb ik nog een te goed van Natas & aangezien dat ik die precies zoeentje al heb wil ik die dan wel weer doorgeven. Is redelijk breed en middelhoog zeg maar. :]

:} :} :}

Je bent een sch.... O nee dat mag ik niet zeggen :)
Zou heel fijn zijn, hoe hoog is middelhoog ongeveer? 8-)
 
Nou,mijn Caféracert is van een gewone analoge (originele) tellert voorzien.
'Kheb alleen de analoge (kabelbediende vanaf de nokkenas) toerentellert weggeflikkert (en de aandrijving vanaf het blok afgedopt met een zelfgesmurft alu doppie),en er een electronisch gestuurde (dus electrisch gestuurd vanaf de bobine) toerentellert van een H-D opgedingest.
Veeeeel betrouwbaarder/afleesbaarderter bij alle-maar-vooral-lage toerentallen (afstellen stationair toerental bijv.) ;)
Een digi-fietskompjoetert mag gewoon hoor, zolang deze maar verlicht is (continu of wanneer verlichting ingeschakeld wordt).

@Cadcatz: waarom niet een ander aandrijvinkje voor in het voorwiel van de slopert?
Veel minder werk, en je moet er toch naartoe voor je knippers... :X
Bij de weg: ik heb nog wel een stuurtje: lijkt op wat erop zit,maar de risers zijn de helft korter... ;)
 
Laatst bewerkt:
Ook wil ik eigenlijk nog een ander stuur erop zetten, want dat wat er nu opzit vind ik veel te hoog, krijg last van m'n armen met rijden (vooral langere afstanden) Is dat veel werk? Iemand ervaring mee?

Hee, die oma!!! Das lang geleden :+

Gisteren de volgende stap gezet in de aanpassing van het ding...
Bij Roestendoenze stuurtje opgehaald :} (kep dus meteen m'n 1e MFer gespot), helaas weinig tijd gehad vandaag om te passen, en daar ik vanavond de motor nodig heb voor woon-werk verkeer, leek t me niet verstandig alles los te maken en dan geen tijd meer te hebben het in elkaar te zetten.
Had trouwens nog wel wat voeten in de aarde, op het ding zitten vrijwel geen mogelijkheden meer om iets vast te zetten, maar gelukkig hebben we het toch voor elkaar gekregen. (Hij heeft er nog fototjes van gemaakt ook, dus als ie die evt. kan posten, zou fijn zijn)
Volgende keer als ik ergens iets op wil gaan halen toch maar met de auto gaan...
 
plaatje2: (poging tot verduidelijking)

full


tyrap1 zit aan de 'ruggesteun'
tyrap2 aan het 'bagagerek' en last but not least
tyrap3 aan het sub-framepje waar de demper aan hangt

8-)
 
Vandaag na t eten maar ff aan de slag gegaan, en dit is t resultaat:

full


T gaat allemaal maar net, met de tank enzo, maar net is ook goed :)
Mocht het echt problemen op gaan leveren kan ik m altijd nog iets rechterop zetten, dan heb ik meteen veel meer ruimte. (Maar ik vond m zo t mooist)
 
full


Stukkie gereden, en ik moet zeggen, tis idd prettiger als die andere.
Veel relaxter....
dat kleine beetje lager en ietsje breder *D

Roestendoenze: BEDANKT!!!!! :} :} :}
 
Hey Catz, dat ziet er goed uit zeg. Idd beter als eerst met dat hoge stuur, geloof graag dat dit beter zit en rijdt! :}



Trouwens wie heeft er nog zo'n remcilinder die r hier op zit voor mij ?
 
ziet er reuze uit!

Ben ff niet op motor forum geweest, maar waar en wanneer is OBT?

Ik gooi trouwens mijn digitale fietsteller er af, bij hogere snelheden begint ie te 'flipperen'en valt soms zelfs op nul. Het mag volgens de wet trouwens wel zo'n digitale, maar dan met nachtverlichting, gewoon te koop bij o.a. louis.
 
ziet er reuze uit!

Ben ff niet op motor forum geweest, maar waar en wanneer is OBT?

Ik gooi trouwens mijn digitale fietsteller er af, bij hogere snelheden begint ie te 'flipperen'en valt soms zelfs op nul. Het mag volgens de wet trouwens wel zo'n digitale, maar dan met nachtverlichting, gewoon te koop bij o.a. louis.


16 mei is de OBT, zie m'n onderschrift voor topic ;)
 
_O-

Hallo Oma :W

Lang geleden dat ik hier ben geweest ;) (2 jaar)

En weer ben ik aan het verbouwen gegaan...met deze zelfde matzwarte :Y

Zo was 'ie

full


en zo staat ie er nu bij -O-

matzwart_project01.jpg


matzwart_project02.jpg


matzwart_project03.jpg


matzwart_project04.jpg


matzwart_project05.jpg


Morgen blok matzwart spuiten...

Andere koplamp erop en knippers :X

kep ook nog een of ander gigantisch Yamaha achterspatbord liggen...eens kijken of we daar mee aan de slag kunnen :P Maar dan moet eerst die kapstok er achteraf :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan