Meld je blunder

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kesco

MF'er
18 aug 2010
152
0
Ik ben vast niet de enige die blunders maakt en ik heb zin om wat blunders van anderen te lezen zodat ik mezelf toch niet zo een enorme kluns voel :+

Ik heb vandaag mijn Ducati Monster 750 opgehaald en toen ik hem aan mijn vriendin wou laten zien/horen drukte ik op de start knop terwijl ik er naast stond.
Op de een of andere manier stond hij in zijn 1 of hij schoot in zijn 1 toen ik op de startknop drukte?

Hoe dan ook de motor maakte een sprongetje (sloeg af) de standaard klapte in en hij viel om... bijna tegen de auto van de buurman. :(

Schade: Een beschadigd ego en een gebroken koppelingshendel, meteen maar een nieuwe besteld.
 
Laatst bewerkt:
Een aantal maten van me vinden het irritant dat mijn motor niet wil starten zonder de koppeling in te knijpen en hebben zelfs voorgesteld om die beveiliging er af te slopen, maar ik vind het prima. Daar voorkom je dit soort blunders mee. ;)
 
Is bij mij onmogelijk, zolang standaard uit staan en hij in een versnelling staat start hij niet. Wat ik wel 2 weken terug had was het volgende: Ik kwam aan rijden bij een maat van me, ik duw de poort open met de motor, rij een stukje vooruit en wil vervolgens de poort weer dicht doen zonder af te stappen. Dus ik zet hem in zn vrij, lampje gaat branden, en op het moment dat ik me naar achter draai en me koppeling loslaat om de poort dicht te gooien schiet hij in een versnelling en kuukel ik zo om. Resultaat, geschaafd ego en onder kuip...lekker dat vals neutraal....
 
Hoe het nou precies kwam is mij eerlijk gezegd ook een raadsel, het gebeurde zo snel. Hij stond ook op een stoep met een bult erin, dus ik denk dat hij op het randje van zijn evenwicht stond misschien heb ik hem toch iets bewogen oid. Er zit een standaard onder met een veer dus die schiet meteen naar binnen. Dat is ff wennen want dat had mijn RF niet
 
Hoe het nou precies kwam is mij eerlijk gezegd ook een raadsel, het gebeurde zo snel. Hij stond ook op een stoep met een bult erin, dus ik denk dat hij op het randje van zijn evenwicht stond misschien heb ik hem toch iets bewogen oid. Er zit een standaard onder met een veer dus die schiet meteen naar binnen. Dat is ff wennen want dat had mijn RF niet

Mijn motor heeft ook een standaard met een veer :Y


:+
 
full
 
Wel respect dat je het hier zo open neer zet :Y
En als het bij dit soort schade's blijft, dan valt het allemaal wel mee!

Volgens mij zijn er al wel vergelijkbare topic's, maar weet het niet zeker.
 
Het geniale idee om mijn carburator overloop darmen langer te maken en onder men bashplate, waar een gaatje staat, te laten uitkomen. Lekker netjes dacht ik zo!

Ding rijdt voor geen meter meer, CV carbs zijn niet blij met zulke aanpassingen. :(
Half men motor weer uit elkaar om die dingen door te snijden waar het hoort. |(
 
Laatst bewerkt:
Een Ducati M750 is bijna identiek aan een M600, en ik weet dat de M600 niet start met de poot op de grond. Die is dus overbrugt. Toch maar eens nadenken of je wel of niet die overbrugging van de schakelaar aan de standaard wilt verwijderen. Hangt er vanaf hoe vergeetachtig je bent met de standaard inklappen.
 
Voor het eerst aan een motor gesleuteld, honda cbr 600. Ik als motornoob wilde dus een bougie indraaien alleen dat lukt niet als je hem andersom doet haha.

Hoop geleerd vrijdag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan