Met de ferry van Groningen naar Noorwegen

Mischien wel, maar ik heb geboekt. En op de datum die ik geboekt heb, eind augustus, waren enkele type hutten niet meer beschikbaar, wellicht gaat loopt het dus wel snel vol. Zijn ook maar 3 vaarten per week.
Ik ga denk ik ook alvast boeken voor juni. In wil deze boot niet missen.
 
  • Haha
Waarderingen: C4rN
Mee d'n Ferry? ik kijk wel uit... :X

undercover%20frank%20lammers.jpg
 
-Even gezien op de website, maar gewoon heen en weer is het € 200 (geen flex)
-als ik de motor meeneem, €280 heen en weer (ook geen flex)
-Met slaapcabine erbij (in m'n eentje, ook weer €100 heen, en €100 terrug), is het wel €480. Dus ga ik met een vriend op één cabine voor 380 ipv van 480. Mij vrouw gaat gewoon niet mee, haar ding niet om achterop te zittten, en ze heeft geen ervaring om zoiets te doen op haar eigen motortje.

Wil het wel doen voor één keer. Maar in principe vind je club motorvakanties in Malaga voor ongeveer hetzelde, motor transport en vliegen inbegrepen.

Ben vaak in scandinavia geweest. Mooi, maar duur in hotels, eten en glaasje drinken.
 
Op tijd boeken maakt e.e.a. een stuk goedkoper. Wij zijn met z'n drieeen € 1016,- kwijt (3 motoren + hut) en dan is het ook nog het Flex ticket (gratis annuleren en omboeken). Met z'n vieren is het zelfs nog goedkoper.

11 tot 19 juni zitten we in Noorwegen, dus daarna zal ik even posten wat mijn ervaring is met deze Ferry... (ben wellicht wel wat gekleurd, want ik vind de overtocht naar New Castle en Hull ook heerlijk. Altijd beter dan km's vreten op de snelweg of dat gekloot met een aanhanger. En helemaal de terugreis, als je helemaal gesloopt bent en je dus alleen maar hoeft neer te ploffen op de bank* of je bedje*)

* geldt niet voor de vrijdagavond ferries terug vanuit de UK. Daar moet je gewoon meezuipen met alle stag parties en dames in matrozen outfits 8-)
 
Heb de overtocht voor de terugweg geboekt. Heen gaan we rijdend, maar voor de terugweg is dit ideaal. Met z'n 3e (voor een enkeltje) zijn we €210 per persoon kwijt met vertrek op 17 juli
 
i know , maar toch
We zeiken hier vaak over managers..

Zelf rijden of de boot pakken is zo'n managerding. Toch zelf rijden omdat je de boot dan niet hoeft te betalen.
Of zoals we het hier benoemen: dat is een ander kolommetje van dezelfde excel sheet.
 
Maar is die € 210,) niet inclusief een hut? En is het retour?
Ik ben voor de ferry Duinkerken-Dover heen en terug €63 kwijt, en dat is slechts anderhalf uurtje varen dacht ik. En zonder hut Dublin - Liverpool € 93,- enkel. Voor een uur of acht. 8-)
 
Heb de overtocht voor de terugweg geboekt. Heen gaan we rijdend, maar voor de terugweg is dit ideaal. Met z'n 3e (voor een enkeltje) zijn we €210 per persoon kwijt met vertrek op 17 juli
Heb ik ook, ik rij liever weg van huis dan terug naar huis :+

In 2013 met de motor via Tsjechië, Polen en Litouwen naar Letland gereden. Daar in Ventspils de boot terug naar Travemünde genomen. Is ons prima bevallen :)
 
Heb ik ook, ik rij liever weg van huis dan terug naar huis :+
Meestal wel , maar ik heb met een trapfietsvakantie in engeland wel eens gehad dat ik een paar dagen sneller fietste dan verwacht.

Dan zit je daar toch 2 dagen niks te doen voor je tent.
 
Afgelopen weekend ook geboekt voor begin Juni, retourtje was ik 500 euro voor kwijt (inclusief 2x een hut maar zonder buffet). Kost wel wat maar Denemarken vind ik niet heel bijzonder en zo begin ik fris (aankomst 9:00u) aan het Noorse avontuur....:t
 
We zeiken hier vaak over managers..

Zelf rijden of de boot pakken is zo'n managerding. Toch zelf rijden omdat je de boot dan niet hoeft te betalen.
Of zoals we het hier benoemen: dat is een ander kolommetje van dezelfde excel sheet.
Ik weet niks van managers, maar die boot moet je zien als en hotel en als transport.
 
Ik weet niks van managers, maar die boot moet je zien als en hotel en als transport.
Klopt, het scheelt een overnachting, heel veel kilometers (en benzine) en tijd. Daarnaast begin je dan fris aan het leuke gedeelte van de tocht. Je hebt dan al die snelwegkilometers niet in de benen en dat is mij ook veel waard. Maar hey, ieder zijn keuze, natuurlijk :Y
 
Wat ook best wel lekker is, met al die motorspullen. Helpt ook wel veel om een koffertje of tasje voor de boot te reserveren. Helm in bij de motor achterlaten.
Verschrikkelijk om al die meuk mee te zeulen naar boven door die warme gangetjes. Haha
**Wilt weer naar Noorwegen**

Ligt het trouwens aan mij of is deze boot veel duurder als die vanuit Kiel gaat? Wij namen meestal Kiel - Göteborg. Is natuurlijk wel afhankelijk van waar je heengaat in Noorwegen.

Ben benieuwd naar de ervaringen. Collega van me wilt met de hond gaan, maar die moet alvast in een bench met deze nieuwe ferryroute. Die naar Göteborg heeft een speciaal dek/gedeelte voor honden.
 
Kiel - Gotenborg is wel een stuk korter... De ferry is meer verglijkbaar met Kiel - Oslo en die is vrij minimaal net zo duur...
 
Terug
Bovenaan Onderaan