Met de PC800's naar Zweden

Mooi doel! Prachtige plek is dat, ik ben er helaas alleen in de zomer geweest, toen natuurlijk geen aurora maar wel een schitterend uitzicht.

Ik ben wel eens in 3 dagen van Goteborg naar Kiruna gereden, dus 5 dagen moet kunnen, kan je alleen niet te toeristisch rijden. Kwestie van de E45 afrijden en op tijd linksaf slaan :+
Wordt omhoog iets minder toeristisch inderdaad. We proberen voor nu wel weg te blijven van de oostkust en zoveel mogelijk B wegen te pakken door het binnenland.
Stap je 's ochtend met je slaperige hoofd nou wel eens op de verkeerde motor?
Hahaha zou mooi zijn hè. Maar tot nu toe is het nog niet gebeurd.
Mooie trip, schitterend ook dat jullie drie (zo te zien nog best nette) dezelfde pc's hebben weten te vinden! Hoe bevalt de pc?
Bevalt prima. Ze hebben nog geen slag verkeerd gegeven. Gisteren de 300bochten weg was zelfs best leuk. Je mist alleen wat heftige vermogen maar t is leuk zat.
 
Wordt omhoog iets minder toeristisch inderdaad. We proberen voor nu wel weg te blijven van de oostkust en zoveel mogelijk B wegen te pakken door het binnenland.
Ik weet niet hoe noordelijk je gaat, maar op den duur worden de B-wegen wel erg.. ehm.. B. Als het vooral gravel wegen worden kun je prima de "snelwegen" pakken. Dat is in het noorden tenminste ook meer dan prima toeren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ez87
@ Hoe bevalt de pc?
Bevalt prima. Ze hebben nog geen slag verkeerd gegeven.
Je mist alleen wat heftige vermogen maar t is leuk zat.
Hoe gruwelijk lelijk deze PC's ook mogen wezen, 't zijn natuurlijk wel Honda's!
Alleen bij Honda wil de spanningsregelaar het nog wel eens begeven. Ik neem aan jullie hebben er 1 reserve mee?

Overigens wel een mooie trip die jullie maken...................... :t
 
  • Leuk
Waarderingen: Ez87
Ik weet niet hoe noordelijk je gaat, maar op den duur worden de B-wegen wel erg.. ehm.. B. Als het vooral gravel wegen worden kun je prima de "snelwegen" pakken. Dat is in het noorden tenminste ook meer dan prima toeren.

Als je min of meer centraal door het midden van het land gaat, is de E45 nooit heel ver weg, dus als je in tijdnood komt is dat altijd nog een optie. Ongeveer vanaf Arvidsjaur heb je sowieso niet heel veel andere opties dan de E45 en de E10 als je naar Abisko wilt, want de meeste andere wegen door het binnenland lopen dood.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ez87
@ Hoe bevalt de pc?

Hoe gruwelijk lelijk deze PC's ook mogen wezen, 't zijn natuurlijk wel Honda's!
Alleen bij Honda wil de spanningsregelaar het nog wel eens begeven. Ik neem aan jullie hebben er 1 reserve mee?

Overigens wel een mooie trip die jullie maken...................... :t
2 van de 3 hebben hem al vervangen bij proefrijden in Nederland ivm problemen. En de mijne was al vervangen. We hebben er ook 1 reserve mee en een pakkingsetje voor de carbs en een benzinekraan vervangend T-stukje.

Als je min of meer centraal door het midden van het land gaat, is de E45 nooit heel ver weg, dus als je in tijdnood komt is dat altijd nog een optie. Ongeveer vanaf Arvidsjaur heb je sowieso niet heel veel andere opties dan de E45 en de E10 als je naar Abisko wilt, want de meeste andere wegen door het binnenland lopen dood.
We zijn vandaag op de E45 omhoog aan het rijden. We zouden vandaag uit moeten komen in de buurt van Ryssa
Hoe doe jij het met je overnachtingen? Camping met een tentje?
 
Wat wel eens wil helpen bij spanningsregelaars, is een plaat alu er achter plaatsen met warmte geleidende pasta, dan kan hij zijn warmte beter kwijt.......maar dat wisten jullie natuurlijk al wel. Beter in de wind plaatsen, of een fan erop wordt ook gedaan.......vast ook bekent denk ik. :+



Ps, mooi trip op lelijke motoren. :t
 
  • Leuk
Waarderingen: Ez87
Je zou bij Stromsund naar het Westen kunnen gaan, de Wilderness road. Persoonlijk zou ik eerder die nemen dan de grote rechte baan naar Kiruna waar, zo had ik begrepen, weinig te beleven valt. Maar check wel of die weg nog open is ivm sneeuw. En vertrek des ochtends altijd met een volle tank ! 8-)
Wou dat ik daar nog zat trouwens.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ez87
We zijn vandaag op de E45 omhoog aan het rijden. We zouden vandaag uit moeten komen in de buurt van Ryssa
Hoe doe jij het met je overnachtingen? Camping met een tentje?

Dat is toevallig, ik zit nu in Mora, dat is een kwartiertje van Ryssa. Als ik het eerder had gelezen had ik evt die kant wel op kunnen komen.

Ik heb het een beetje afgewisseld, wildkamperen en campings. Meestal zo'n beetje om de dag. Ook een beetje afhankelijk van het weer. Ik heb een aantal dagen echt kloteweer gehad, en een paar dagen erg koud (3/4 graden) dan vind ik het wel lekker als je aan het eind van de dag warm kan douchen en je spullen kan drogen.

Moet zeggen dat ik de laatste 5 nachten ook alleen maar campings heb gehad. Ik ben nu 3,5 week onderweg, en overal is het echt uitgestorven. Ik ben alleen onderweg, en op campings heb je tenminste nog een beetje aanspraak. Anders zie en spreek je dagenlang niemand, en ik merk dat ik daar wel een beetje klaar mee ben. Vooral in het noorden is er vrijwel niks open, de enige "horeca" is een tankstation, en het enige wat je verder tegenkomt zijn wat Zweedse en Duitse bejaarden in campers. Nu is het dit jaar natuurlijk sowieso overal een stuk rustiger, dat zal ook wel schelen, maar voor zover er nog een toeristenseizoen was is dat nu echt wel voorbij.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ez87
Ik liep er net langs, winkelstraatje ligt vlak achter de camping waar ik zit. Maar ik heb er al een. Prima spul trouwens, en gunstig geprijsd
De weg van Mora naar Jonkoping is helemaal niet verkeerd. Ik heb 8 jaar een huis gehad vlak bij Rattvik, ligt aan het meer van Mora. De weg daarheen is vrij duf. Maar als je zuidwaarts wil is de 26 een aanrader. Geen gravel maar 1000 bochten,
 
Als je vanuit her zuiden naar Mora komt, dan is vlak voor Mora een motorclub die ook onderdak biedt. En ergens langs de linkerkant is ook een camping die gerund wordt door Nederlanders. Mooi punt , vlak langs het water en ingang bij een grote parkeerplaats .Je kunt het niet missen. ( ik ben er nooit geweest omdat ik dan bijna thuis was. )
 
  • Leuk
Waarderingen: Ez87
Dat is toevallig, ik zit nu in Mora, dat is een kwartiertje van Ryssa. Als ik het eerder had gelezen had ik evt die kant wel op kunnen komen.

Ik heb het een beetje afgewisseld, wildkamperen en campings. Meestal zo'n beetje om de dag. Ook een beetje afhankelijk van het weer. Ik heb een aantal dagen echt kloteweer gehad, en een paar dagen erg koud (3/4 graden) dan vind ik het wel lekker als je aan het eind van de dag warm kan douchen en je spullen kan drogen.

Moet zeggen dat ik de laatste 5 nachten ook alleen maar campings heb gehad. Ik ben nu 3,5 week onderweg, en overal is het echt uitgestorven. Ik ben alleen onderweg, en op campings heb je tenminste nog een beetje aanspraak. Anders zie en spreek je dagenlang niemand, en ik merk dat ik daar wel een beetje klaar mee ben. Vooral in het noorden is er vrijwel niks open, de enige "horeca" is een tankstation, en het enige wat je verder tegenkomt zijn wat Zweedse en Duitse bejaarden in campers. Nu is het dit jaar natuurlijk sowieso overal een stuk rustiger, dat zal ook wel schelen, maar voor zover er nog een toeristenseizoen was is dat nu echt wel voorbij.
Wij zitten echt midden in het bos. Nog geen camping gehad. Maar we hebben het ook nog niet nat en koud gehad gelukkig. Met z'n 3en hebben we gelukkig nog een beetje aanspraak want verder kom je echt niemand tegen. Misschien van de week ff een camping pakken en douchen.
IMG_20201001_095330.jpg
 
Nie doen, gewoon voor betalen: mensen daar moeten ook leven. 8-)
Sowieso is dat eigenlijk not done in Scandinavië, men vertrouwt elkaar gewoon. n Nederlandse trekje? :)

Ik heb ervoor betaald, was een kampeerplek incl kampeermiddel en 4 personen. Was zo'n mega vakantiepark, behorende bij een grote organisatie . Paar honderd plaatsen, 4 toiletgebouwen, bowlingbaan, tennishal, alles er op en er aan. Leven genoeg mensen heel goed van denk ik, met zo'n vakantiefabriek hoef je echt geen medelijden te hebben.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ervoor betaald, was een kampeerplek incl kampeermiddel en 4 personen. Was zo'n mega vakantiepark, behorende bij een grote organisatie . Paar honderd plaatsen, 4 toiletgebouwen, bowlingbaan, tennishal, alles er op en er aan. Leven genoeg mensen heel goed van denk ik, met zo'n vakantiefabriek hoef je echt geen medelijden te hebben.
Er is een verschil tussen niet betalen voor wat je gebruikt/neemt en medelijden hebben met grote ondernemers. Dat eerste heet stelen.
Niet dat ik het nooit gedaan heb/doe, maar ik probeer het toch te vermijden. O-)
 
Ha daar ben ik ook geweest met de auto. Wij zaten in die Stugas achter de receptie...was de minst mooie camping..te groot en niet gezellig
 
Terug
Bovenaan Onderaan