Met Macadam100 achter het circuit op?

RAYF4

MF veteraan
28 mei 2001
1.224
0
Donostia-San Sebastian
K heb een probleempje; morgen (feestdag hier) gaan wat maten van me naar het circuit van Pau/Arnos (50 km westen van Toulouse).
Ik wil ook gaan voor de middagsessie (14.00 - 18.00, 30 Euro :} ), maar de Pilot Sports die ik een week geleden besteld heb zijn nog niet aangekomen.
Voor heb ik er een Pilot Sport opliggen die nog wel mee kan, maar achter heb ik er een Macadam 100 opliggen (gebruik ik voor langere reizen).
M'n maten zeggen dat ik er wel mee kan rijden, zolang ik ze maar niet probeer te volgen :9
Kheb niet zoveel zin om door iedereen voorbij gevlogen te worden, dus m'n vraag is: te doen of niet te doen? :?
Iemand ervaring ermee?
Herinner me iets van iemand op een Firestorm die op Zolder op z'n plaats ging met dank aan Mr.Macadam?
 
Twee weken geleden met MacAdam 100 voor en achter op een Blackbird op De Ring gereden.

Echt vertrouwen heb ik ze nooit gedaan, de enige beperking die ik mezelf opgelegd heb is niet vol de bocht inremmen en het gas niet opentrekken voordat 3/4e van de bocht voorbij is.

Ik heb ze wel echt warm gekregen maar vergeleken met een BT 010 zie je nauwelijks rullen.

Overigens: met deze banden ook kneedown gereden, het kan allemaal wel, maar ik heb ze altijd eerst goed warm gereden
 
Mmm, denk dat ik morgen maar ga dan.... :9~
Van 14.00 tot 18.00 uur, twee sessies per uur.
Eerst ff rustig aan, en m'n eigen ritme blijven volgen, dan moet dat wel gaan.. *D

Btw, lullige is dat de Michelin fabriek waar o.a.Pilot Sports gemaakt worden hier 5 km vandaan ligt(Lasarte).
Maar de banden gaan hiervandaan eerst naar Barcelona, daarna naar Burgos en daarna naar m'n dealer :P .
Bijna 2.000 km terwijl de fabriek hier om de hoek ligt |( en ik maar wachten...
 
waarom zou je het risico nemen :?

Als je toch wilt knallen, doe het dan veilig en neem een setjes zacht rubber.
Kzit nu al een week te wachten op m'n Pilot Sports...en ik weet niet wanneer de volgende keer zal zijn dat ik naar Pau kan. '(
Aangezien het morgen in Frankrijk geen feestdag is, is het lekker rustig op het circuit en daar wilde ik nu juist gebruik van maken. })
En aangezien ik dacht dat ik vandaag die Pilots zeker zou hebben, heb ik geen andere zachte bandjes gezocht voor morgen.
Vandaar ook m'n vraag.
T kriebelt, heb adrenaline nodig!
 
Gewoon gaan en rustig opbouwen. Vergeet niet dat het een tour/sport band is en geen raceband.

En ook een Mac 100 wil wel rullen, als het maar warm genoeg is 8-)

mac100.jpg

(Dit was overigens in de Pyreneeen, en niet op het schuurpapier van Lelystad)
 
waarom zou je het risico nemen :?

Als je toch wilt knallen, doe het dan veilig en neem een setjes zacht rubber.
ik sluit me hierbij aan...
macadam is een klote band...simpel..zo hard als staal...zeg maar.. ;)

als je op een circuit rijd ga je toch automatisch steeds harder, en die vtr lag goed in de kreukels op zolder...en waar reed hij op ...macadams...

mijn tip doe voorzichtig...!! :)
 
Echt vertrouwen heb ik ze nooit gedaan, de enige beperking die ik mezelf opgelegd heb is niet vol de bocht inremmen en het gas niet opentrekken voordat 3/4e van de bocht voorbij is.


Ik denk dat het best kan maar verwacht niet dat je je rondenrecord gaat verbeteren.

Rustig opbouwen en de feedback van de motor/ banden ten harte nemen.
Macadam (a.k.a. Mak an dan) zal op straat nooit echt warm worden maar een paar ronden op een circuit zal ze wel meer grip geven.

Feit is dat het nooit racesloffen zullen worden.

[edit]Hmmm, je bent het citcuit al op. Keep us posted![/edit]
 
Ben gisteren dus toch naar het circuit gegaan.
Ben op de motor erheen gereden (150 km)
Het ging zo lekker op de snelweg Bayonne-Toulouse dat ik met 260 km/u op de teller de afslag voorbij vloog |(
Kwam uiteindelijk om half vijf op het circuit (sluit om zes uur).
Maat van me had z'n race-CBR in de sessie ervoor neergelegd met o.a. gebroken stuurhelft als gevolg, dus die stond al op de kar.
Er stonden ook ototjes te wachten om het circuit op te gaan, dus ik heb uiteindelijk maar een paar rondjes gereden op het circuit.
Macadams gaven vooral in de snellere bochten een vaag gevoel, dus niet echt voluit durven gaan.
Volgende keer maar met verse Pilot Sports. *D
En de fotocamera mee, natuurlijk..
 
Ben gisteren dus toch naar het circuit gegaan.
Ben op de motor erheen gereden (150 km)
Het ging zo lekker op de snelweg Bayonne-Toulouse dat ik met 260 km/u op de teller de afslag voorbij vloog |(
Kwam uiteindelijk om half vijf op het circuit (sluit om zes uur).
Maat van me had z'n race-CBR in de sessie ervoor neergelegd met o.a. gebroken stuurhelft als gevolg, dus die stond al op de kar.
Er stonden ook ototjes te wachten om het circuit op te gaan, dus ik heb uiteindelijk maar een paar rondjes gereden op het circuit.
Macadams gaven vooral in de snellere bochten een vaag gevoel, dus niet echt voluit durven gaan.
Volgende keer maar met verse Pilot Sports. *D
En de fotocamera mee, natuurlijk..
nou gelukkig maar....dat je het er heel vanaf heb gebracht...

eigenlijk ben ik blij dat je maar 1,5 uur had om te sturen ipv de hele dag...
volgende keer beter met nieuwe bandjes... :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan