Met welke temperatuur weer knee-downen ?

Sanderman

Die hard MF'er
3 feb 2003
380
0
Breda
De zomer komt er weer aan, en bij mijn laatste rit op de moter (13 maart) moest ik mezelf met grote tegenzin ervan weerhouden om weer te knee-downen.

Nou is de vraag "wanneer kan HET weer"?

Graag jullie expertise en belevingen op dit gebied.

Maar natuurlijk heb ik het liefst dat iedereen zegt dat het weer kan ;)
 
Bij 15c mogen de slidertjes bij mij weer asfalt happen :P


Gister nog een stukje gereden, maar de bandjes waren merkbaar nog veeels te koud.
 
Gisteren zag ik Switch nog voor mn neus kneedownen op een rotonde 8-)

Ik wacht nog lekker effe totdat het weer beetje temperatuur is O-)
 
niet eerder dan 15 graden ik wil gewoon geen risico nemen.
(ik kan me overal pas aan bij 15 graden anders bevries ik)
 
Vanmiddag weer een paar X gedaan, zijn wel fatsoenlijke kneedowns maar nog niet aan de steppen natuurlijk. Bandjes worden wel warm maar nog niet zoals ik t graag zou zien.
 
Kan nu al wel, maar k wacht nog ff tot alle zout van de weg is en het ong 15 graden is met zonnetje zodat de bandjes beetje hulp krijgen bij opwarmen.
 
afijn, iedereen met de eerste dag 15 graden knie aan de grond....

...terwijl de grond zelf nog geen 10 graden is |(
 
zodra ik zelf weer het vertrouwen erin heb en mijn lerenpak weer aankan en het niet koud heb, let hierbij niet op de precieze temp maar weet ook wel dat ik het niet bij -10 niet hoef te proberen
 
Laatst bewerkt:
Met 6 graden laatst nog een kneedown gemaakt.
Ligt ook veel aan de snelheid waar mee je het doet.
Met het echte blazen nog even wachten tot ongeveer een graad of 10+
Wel even goed opwarmen :)
 
heb zelf net mijn rijbewijs (nu een jaar) en hoop van het jaar ook een knee-down te doen , hier was ik afgelopen jaar nog wat te schijterig voor.
nou merk ik wel dat ik ietswat platter durf als ik iemand achterop heb dan heb ik het gevoel dat ik wat meer grip heb,zowel bij mijn R6 als bij de cbr van mijn meisje. kan ik door de vering of demping aan te passen meer grip op mijn achterwiel krijgen ???????
 
Gisteren zag ik Switch nog voor mn neus kneedownen op een rotonde 8-)

Ik wacht nog lekker effe totdat het weer beetje temperatuur is O-)

DEZE switch ?
mmcrash.jpg
 
kan ik door de vering of demping aan te passen meer grip op mijn achterwiel krijgen ???????
Vering en demping zorgt er simpel gezegd enkel voor dat de band contact blijft houden met de weg tijdens het rijden. Je krijgt er dus niet meer grip door.
Als je de motor trekkend houdt door een bocht krijg je wel meer grip op het achterwiel. T is een heel langdradig en technisch verhaal, maar het komt er op neer dat je voorzichtig het gas dr op moet houden. Goede steunpunten op de motor moet zoeken (steun op het buitenste steppie in een bocht bijvoorbeeld) en ontspannen op de motor moet zitten, dus niet verkrampen.
 
Vandaag ook een knee-down gemaakt met de ZRX1100, alleen het lullige was dat ik mijn all weather broek aan had en geen kneesliders.........
;) ;) :r |( en daar ben ik goed ziek van.
 
Vering en demping zorgt er simpel gezegd enkel voor dat de band contact blijft houden met de weg tijdens het rijden.

Je hoort op eurosport wel eens als ze bij de GP de rijders langsgaan dat ze klagen over te weinig grip voor of achter, en later hebben ze die grip wel ineens gevonden hoe doen ze dat dan.
met een jaar motor rijden kan ik nog geen banden vergelijk doen, misschien lag het aan mijn banden voor pilot sport van achter pilot sport road . heb nu MPP maar nog niet gereden
 
Grip: krijg je toch wel degelijk ook met vering afstelling (er wordt gezegt dat vering ervoor zorgt dat de band contact houd met het wegdek, hoe meer contact hoe meer grip ;) ) maar bandenspanning verlagen helpt ook.

ik heb zelf nog me rijbewijs niet (31 maart 200 wel hopelijk) maar een paar jaar als monteur in de racerij helpt ook wel ;)
 
Grip: krijg je toch wel degelijk ook met vering afstelling (er wordt gezegt dat vering ervoor zorgt dat de band contact houd met het wegdek, hoe meer contact hoe meer grip ;) ) maar bandenspanning verlagen helpt ook.

ik heb zelf nog me rijbewijs niet (31 maart 200 wel hopelijk) maar een paar jaar als monteur in de racerij helpt ook wel ;)
geef eens een mooie tip voor bandenspaning en vering/demping.
rij nu met 2.5 2.8
 
Grip: krijg je toch wel degelijk ook met vering afstelling (er wordt gezegt dat vering ervoor zorgt dat de band contact houd met het wegdek, hoe meer contact hoe meer grip ;) ) maar bandenspanning verlagen helpt ook.

ik heb zelf nog me rijbewijs niet (31 maart 200 wel hopelijk) maar een paar jaar als monteur in de racerij helpt ook wel ;)

Door een setje wpveren krijg je niet meer grip hoor van je band :z Je grip blijft ten alle tijden hetzelfde.

Wat vering doet is idd het contact houden met het asfalt of tewel de klappen oneffenheden opvangen en dempen.

Ik had vorig jaar last dat me uitgaande spanning te zwaar stond. Wat er gebeurde wat dat als ik in een bocht over een hobbel reed dat i hem mooi opving alleen veerde die zo hard terug had ik zowat van me motor werd gelanceerd :+

die wat losser gezet en nu veert i niet zo hard terug dus houd i ook meer druk op je bandje waardoor je idd meer raakvlak heb dus meer grip...

erg kort uitgelegd maar denk dat de meesten het wel begrijpen :]
 
Als je een beetje logisch na denkt hoef je zoiets toch niet te vragen??
Kweenie op wat voor 'n sloffen jou fiets staat???Is ook wel belangrijk ;)

Ik rijdt momenteel op BT010, ik doe HET zelf meestal vanaf een graad of 17
maar ik voel vantevoren wel even ofdat mijn bandjes goed warm zijn.

En het was ook meer een (hoe denken mensen hierover) vraag als een waar ik een brandend antwoord op moest hebben. *D

 
Terug
Bovenaan Onderaan