Met welke temperatuur weer knee-downen ?

Denk dat ik het dit weekend ook voor het eerst ga proberen op de gixxer. Op de ER-5 kon het al vanaf een graad of 10. Wacht met deze ff tot 15 a 18 graden...
 
De zomer komt er weer aan, en bij mijn laatste rit op de moter (13 maart) moest ik mezelf met grote tegenzin ervan weerhouden om weer te knee-downen.
(..)
Maar natuurlijk heb ik het liefst dat iedereen zegt dat het weer kan ;)
Soms zeggen plaatjes meer dan woorden. O-)

motorsport2.jpg





Oooww, je bedoelde op de openbare weg, is dat niet gevaarlijk dan? :+

Al denk ik dat het afhankelijk van situatie bij droog wegdek zonder verontreiniging als diesel enz. al naar gelang temperatuur, soort en staat v/d banden vanaf het vriespunt zou moeten kunnen. :] 8-)
 
Volgens Bridgestone, die ik eens heb gecontacteerd
over het in onderwerp genoemde, is de grip beduidend
minder bij een WEGDEKtemperatuur minder dan 10 graden.
Bij deze temperaturen is het bijna onmogelijk de band
op bedrijfstemperatuur te krijgen.

Wat natuurlijk niet wil zeggen dat je al niet genoeg
grip kan hebben om te knee-downen bij een lagere
temperatuur. Ook de nieuwe generatie banden hebben de
Silica toevoeging waardoor ze bij lagere temperaturen
meer grip zouden moeten hebben.

Zelf heb ik aan den lijve ondervonden dat een graad
of 8 buitentemperatuur te weinig is. Voorband weg en
liggen...... Dat was met een BT012. Deze jongen wacht
tot een graad of 15 of ik voel even aan de band. Dan
weet ik zeker of deze op temperatuur is. Het was een
wijze les zullen we maar zeggen.

U zijt gewaarschuwd :)
 
ga maar lekker, > de vangrail in, en neem je donor codicil mee.... gr Gizmo
De meeste mensen zijn wel zo slim om een kneedown niet te proberen bij een vangrail. :Z

Zoiezo, als je die vangrail goed raakt, heb je aan dat codicil ook niks meer. :X

Zuurpruim. B|
 
Meer omdat iedereen 'boert' dat ze het bij 15 graden pas weer doen....Pas ik me daar denk ook maar op aan.

Maar ik denk dat a.s. weekend, VEEL motorrijders echt moeten uitkijken bij 1 van hun eerste sportieve ritjes van het jaar....het zal me nix verbazen als er een hoop onderuit gaan. (ik hoop het natuurlijk niet, en wens het niemand toe...maar door de temp. zullen er denk veel zijn die vol 'over' vertrouwen gaan scheuren.

(Net zoals vroeg in het vorige jaar...Gorinchem, lagen er in 2 maanden al 8a10 man onderuit)...linke soep
 
Kga zaterdag gewoon ff kijken hoe m'n rubber aanvoelt, er ligt nogal wat achtergebleven zout en dat bevordert de grip niet...

Maar als het eventjes kan .....KD :)
 
Wat is het nut van deze post!???!?!? ze hebben het over kneedownen niet over jezelf onderuit remmem??
Beetje domme reply :r
Of gewoon jaloers dat jij die fiets zelfs in die staat niet kan betalen
:r


Hey Danny, nieuwe bike!!??
Tijd gelede man, kom je zaterdag ook weer meerijden :? (13.00 in de bocht, of volg het topic ff)
 
Meer omdat iedereen 'boert' dat ze het bij 15 graden pas weer doen....Pas ik me daar denk ook maar op aan.

Maar ik denk dat a.s. weekend, VEEL motorrijders echt moeten uitkijken bij 1 van hun eerste sportieve ritjes van het jaar....het zal me nix verbazen als er een hoop onderuit gaan. (ik hoop het natuurlijk niet, en wens het niemand toe...maar door de temp. zullen er denk veel zijn die vol 'over' vertrouwen gaan scheuren.

(Net zoals vroeg in het vorige jaar...Gorinchem, lagen er in 2 maanden al 8a10 man onderuit)...linke soep

:^

1e mooie weekend van het jaar is het altijd raak :X
als ik van plan ben mannelijke hellingen te maken, dan voel ik ff aan de band EN aan het asfalt...
 
Hey Danny, nieuwe bike!!??
Tijd gelede man, kom je zaterdag ook weer meerijden :? (13.00 in de bocht, of volg het topic ff)
idd nieuwe bike *D moet alleen nog wachten op de keuring B|
maar ja dus nog niet rijden voor mij alhoewel ik zondag wel ef ga met een fiets van paul :]
 
Wanneer het weer kan ligt toch helemaal aan jezelf , het kan weer wanneer je er vertrouwen in hebt ... de meeste hebben dat zo te zien pas bij een graad of 15 maar het zal vooral veel tussen de oren zitten denk ik .... heb in de eerste dagen van feb. al lopen kneedowen en zeker afgelopen weekend was er weinig klagen over de grip hoor zowel op rotondes als op op/afritten ... rij met bt014 trouwens



Nee deze switch :Z :Z :Z :Z

lekker nutteloos weer vette papzak .... zal wel beetje gefrustereert zijn omdat je gebanned ben bij de fzrclub :X :X

screenshot-2.jpg
 
Meer omdat iedereen 'boert' dat ze het bij 15 graden pas weer doen....Pas ik me daar denk ook maar op aan.

Maar ik denk dat a.s. weekend, VEEL motorrijders echt moeten uitkijken bij 1 van hun eerste sportieve ritjes van het jaar....het zal me nix verbazen als er een hoop onderuit gaan. (ik hoop het natuurlijk niet, en wens het niemand toe...maar door de temp. zullen er denk veel zijn die vol 'over' vertrouwen gaan scheuren.

(Net zoals vroeg in het vorige jaar...Gorinchem, lagen er in 2 maanden al 8a10 man onderuit)...linke soep

is ook een feit dat in het eerste goede weekend veel (fatale) ongelukken gebeuren, dus doe vooral rustig aan!!! en hou vooral de automobilisten in de gaten, die hebben het ook niet door dat er weer zoveel motorrijders in het verkeer zitten.... :)
 
Wanneer het weer kan ligt toch helemaal aan jezelf , het kan weer wanneer je er vertrouwen in hebt ... de meeste hebben dat zo te zien pas bij een graad of 15 maar het zal vooral veel tussen de oren zitten denk ik .... heb in de eerste dagen van feb. al lopen kneedowen en zeker afgelopen weekend was er weinig klagen over de grip hoor zowel op rotondes als op op/afritten ... rij met bt014 trouwensNee deze switch :Z :Z :Z :Z

lekker nutteloos weer vette papzak .... zal wel beetje gefrustereert zijn omdat je gebanned ben bij de fzrclub :X :X

(Afbeelding)

Echt waar ben jij dat? :9

Wel raar dat je aardig kan sturen maar normaal rijden/remmen.... :X :+
 
O-)

De meeste knee-downs die ik heb gemaakt waren bij een temperatuur zo rond het vriespunt, of lager.
 
Door een setje wpveren krijg je niet meer grip hoor van je band :z Je grip blijft ten alle tijden hetzelfde.

Wat vering doet is idd het contact houden met het asfalt of tewel de klappen oneffenheden opvangen en dempen.

Ik had vorig jaar last dat me uitgaande spanning te zwaar stond. Wat er gebeurde wat dat als ik in een bocht over een hobbel reed dat i hem mooi opving alleen veerde die zo hard terug had ik zowat van me motor werd gelanceerd :+

die wat losser gezet en nu veert i niet zo hard terug dus houd i ook meer druk op je bandje waardoor je idd meer raakvlak heb dus meer grip...

erg kort uitgelegd maar denk dat de meesten het wel begrijpen :]

Hoi naam genoot: eerst zeg je dat je door de vering aan te passen niet meer grip krijgt, en later zeg je zelf dat je door de uitgaande demping te verandere meer druk/raakvlak/grip heb :x (maar genoeg gemieren n**k)
 
De koudste knee-down die ik gehad heb was bij zon, 100 km achter de rug en een temperatuur van 9 graden. Vraag me niet hoe maar die BT010 banden zijn een wonder :-) :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :}
 
Wanneer het weer kan ligt toch helemaal aan jezelf , het kan weer wanneer je er vertrouwen in hebt ... de meeste hebben dat zo te zien pas bij een graad of 15 maar het zal vooral veel tussen de oren zitten denk ik .... heb in de eerste dagen van feb. al lopen kneedowen en zeker afgelopen weekend was er weinig klagen over de grip hoor zowel op rotondes als op op/afritten ... rij met bt014 trouwensNee deze switch :Z :Z :Z :Z

lekker nutteloos weer vette papzak .... zal wel beetje gefrustereert zijn omdat je gebanned ben bij de fzrclub :X :X

(Afbeelding)

:+

ik heb wel bewondering voor je. met een koud wegdek en koude bandjes kneedownen.
maarja, als je ziet hoevaak je erbij gaat liggen....

't zal wel een geldkwestie zijn :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan