Met welke temperatuur weer knee-downen ?

Ik heb dinsdag 115 km/h gereden met een vette knee down op Gorinchem! Af en toe raakt me steppie ook het wegdek. Daarvoor die week had ik het ook gedaan, maar toen was het 107 km/h met knee down, zonder steppie geraakt op wegdek. Maar toen kon je wel goed merken, dat het wegdek nog niet echt lekker was. Het was gewoon een stuk aangenamere temperatuur gisteren.

Het kan nu echt wel.

Ik zal trouwens zo snel mogelijk een grotere CF kaart halen, want ik had nu 32 Mb maar die was vol toen ik op Gorinchem aankwam. :( Logisch uiteraard, want 32Mb is ongeveer 6 minuten video. :Z
 
Kneedownen kan ook met vijf graden boven nul ... Alleen niet met dunlop's volgens mij. De laatste keer dat ik daarmee reed was het ook minder dan 10 graden en toen wilde de achterband nog wel eens loslaten. Met het setje dat ik nu het (pilot power) heb ik geen temperatuur gerelateerde problemen.
Maarehh ... Met iemand achterop kneedownen zorgt niet voor meer grip hoor. Het zorgt er zelfs voor dat je meer grip opmaakt aanhet extra gewicht volgens mij. De motor gaat er wel lekker van door de veren, zeker als de "G-krachten" (ahum) van een bocht op de massa gaan werken.
Om een motor af te stellen begin ik altijd met statische veerweg. Dat is het inveren van de motor in mm t.o.v. de totaal beschikbare veerweg. Gemeten met de rijder op de motor. Bedoeling is dat die waarde ongeveer een vierde tot een derde van de totale veerweg in beslag neemt. Daarna de demping instellen. Da's dan vooral afhankelijk van persoonlijke voorkeur en rijstijl (bijv. koning-remt-te-laat, of volle bak optrekken in de bocht, om maar twee extremen te noemen).
Leuk boek voor rijders van sportmotoren met interesse in het complete pakket, maar ook de vering: Sportbike performace handbook van Kevin Cameron. ISBN:0-7603-0229-4. Is wel engels.
 
Nee deze switch :Z :Z :Z :Z

lekker nutteloos weer vette papzak .... zal wel beetje gefrustereert zijn omdat je gebanned ben bij de fzrclub :X :X

(Afbeelding)

Tja ik weet het niet...
Hij kickt op deze foto van jouw... :Z
In het Nijmegen topic zwerf je ook al rond... :r
Misschien vindt ie je wel lief... :+



Maare Sictc, pas op jongen, reken er maar op dat zodra ik hoor of zie dat jij op je bek bent gegaan, maakt me niet uit hoe, maak ik een complete reportage en zal ik joúw eens tot de grond toe affikken... :( :r
En ik denk dat ik dan niet alleen ben met één cameraatje...
Zielepoot...
 
Ik heb dinsdag 115 km/h gereden met een vette knee down op Gorinchem! Af en toe raakt me steppie ook het wegdek. Daarvoor die week had ik het ook gedaan, maar toen was het 107 km/h met knee down, zonder steppie geraakt op wegdek. Maar toen kon je wel goed merken, dat het wegdek nog niet echt lekker was. Het was gewoon een stuk aangenamere temperatuur gisteren.

Het kan nu echt wel.

Ik zal trouwens zo snel mogelijk een grotere CF kaart halen, want ik had nu 32 Mb maar die was vol toen ik op Gorinchem aankwam. :( Logisch uiteraard, want 32Mb is ongeveer 6 minuten video. :Z

Stepie heb ik nog niet gehaald want ik heb er na de beurs een hoger (valter moto) remschakelsetje opgezet.
Moet zeggen dan moet je een heel stuk verder.

maarja dat is ook de bedoeling he. ;)
 
Vorige week zaterdag was de eerste. Maar lekker ging ie niet. Geen id hoe warm/koud het was maar echt lekker was het niet. Gleed ook wel een beetje naar buiten. BT014's
 
Kneedownen kan ook met vijf graden boven nul ... Alleen niet met dunlop's volgens mij. De laatste keer dat ik daarmee reed was het ook minder dan 10 graden en toen wilde de achterband nog wel eens loslaten. Met het setje dat ik nu het (pilot power) heb ik geen temperatuur gerelateerde problemen.
Maarehh ... Met iemand achterop kneedownen zorgt niet voor meer grip hoor. Het zorgt er zelfs voor dat je meer grip opmaakt aanhet extra gewicht volgens mij. De motor gaat er wel lekker van door de veren, zeker als de "G-krachten" (ahum) van een bocht op de massa gaan werken.
Om een motor af te stellen begin ik altijd met statische veerweg. Dat is het inveren van de motor in mm t.o.v. de totaal beschikbare veerweg. Gemeten met de rijder op de motor. Bedoeling is dat die waarde ongeveer een vierde tot een derde van de totale veerweg in beslag neemt. Daarna de demping instellen. Da's dan vooral afhankelijk van persoonlijke voorkeur en rijstijl (bijv. koning-remt-te-laat, of volle bak optrekken in de bocht, om maar twee extremen te noemen).
Leuk boek voor rijders van sportmotoren met interesse in het complete pakket, maar ook de vering: Sportbike performace handbook van Kevin Cameron. ISBN:0-7603-0229-4. Is wel engels.

heb ik gisteren besteld, hoop een beetje te kunen leren om mijn motor af te stellen. i.p.v. uit gaan van de boekjes. (moto 73) in dit geval.
 
Terug
Bovenaan Onderaan