MF "Kop van Noord-Holland" Deel 69. Krijgen wij deze ooit nog vol?

Ieder z'n ding!
Een 600 in z'n 6 met 60 is slopend voor je krukas oa. Als technisch onderlegd doet dat pijn in je hart..
Heel sterk afhankelijk van welk type motor je rijd.
Ik ben zelf ook technisch onderlegd, en heb altijd gereden op gevoel, heb je een duc, dan is 60 in 6 totaal "not done" dan wil ie niet, geld eigenlijk voor de meest zware 1 en 2 cylinder blokken.
De tracer waar ik op rijd doet het moeiteloos, oke je moet niet aan het gas gaan hangen,
Maar ja tussen een Duc en een tracer zit een enorm verschil in wat voor soort motor het is en vooral waarvoor het bedoeld is.
Dat is het mooie van motor rijden, zoveel keuze. en ja ik kan ook lopen te kwijlen bij een Panigale V4, vandaag nog gedaan in hippo.
 
Ik vind een Panigale ook wel leuk om te zien maar ik vind het geen motor om in NL mee te rijden. Daarnaast doe ik o.a. al heeeel lang de MF weekendjes in het buitenland en een koffer/tent past gewoon niet op zo'n type motor O-)
 
Ik vind een Panigale ook wel leuk om te zien maar ik vind het geen motor om in NL mee te rijden. Daarnaast doe ik o.a. al heeeel lang de MF weekendjes in het buitenland en een koffer/tent past gewoon niet op zo'n type motor O-)
SjaakR1 lukt het ook allemaal hè :+

maar idd, het zijn hele onpraktische machines en het is maar net waar je ze voor gebruikt :)
 
SjaakR1 lukt het ook allemaal hè :+

maar idd, het zijn hele onpraktische machines en het is maar net waar je ze voor gebruikt :)


Ik ben ook geen lange tourer. Ik rijd een uurtje of 2 en dan voel ik me weer happy en vrij. Gevoel is lastig uit te leggen.
Het geluid, gevoel speelt mee.
Bocht links en rechte...knieën erbij en zo blij als een kind
 
Motorrit op 23 mei om 14.00 uur
Verzamelplek: Shell Alkmaar
Als iemand het leuk vind om voor te rijden en een leuke route kent.. altijd goed!

Aanmeldingen:
* JCJorien + Oscar
* Willem1979
* Jean2Cilinder
* Bueno
* Evy + Thijs
* Mike
* Wouter
* Rentenier
* Hansss
* Brolli21
* VictorJK
*
*

@victorjk Welkom, geen voorkeur en idee voor route, als je een leuke route weet is het altijd goed!
Het is geheel vrijblijvend qua tijd, haak je af omdat je een uurtje mee wil rijden is het ook prima toch?!
Wil je extra pret-km's maken, ben ik iig van de partij ;)

voorzetje voor een rondrit, 2 uur 50 minuten zonder plas koffie en rookpauze.
 

Bijlagen

  • rondrit_23_mei.gpx
    130,3 KB · Weergaven: 22
Opzicht een mooie route,kleine kanttekening, de dijk bij obdam is mooi om te rijden,maar was vorige week slecht te overzien door het hoge riet.
 
Leuk ritje !
Ik bekijk het op de dag zelf of ik kan.

Met een groep zou ik de langzamere rijders juist voorin laten rijden.
 
Ligt het aan mijn kaarten of zitten er een paar heen-en-weertjes in?
foutje, net even gecorrigeerd.
Nog eenbeetje aanhet leren om mooie routes te maken via tomtom mydrive.
Er zitten inderdaad zker bij obdam wat onoverzichtelijke stukken dijk tussen.
Als het mooi weer is, kan het op de westfriese dijk ook heel druk zijn met fietsers.

Gewoon rustig aan, rij je eigen tempo, laat je niet opjagen.
Als we merken dat er rijders achterblijven, passen we het tempo aan, of wachten op de kruising aan het eind van de weg tot iedereen weer in zicht is.

Tis een plezier rit, Dit is de eerste keer dat heel veel mensen die elkaar nog niet kennen samen gaan rijden, dus dat wordt even aanvoelen en bekend worden met hoe iedereen rijd.
Voor degene die een communicatie set in de helm hebben.
Download even het appje helmchat.
met deze app kun je heel eenvoudig met elkaar verbinden, ik zal even een groep aanmaken waar dan iedereen zich kan aanmelden.
Kan handig zijn voor noodzakelijke of leuke onderlinge communicatie.

hier de juiste aangepaste route
 

Bijlagen

  • rondrit_23_mei.gpx
    128,3 KB · Weergaven: 12
Laatst bewerkt:
foutje, net even gecorrigeerd.
Nog eenbeetje aanhet leren om mooie routes te maken via tomtom mydrive.
Er zitten inderdaad zker bij obdam wat onoverzichtelijke stukken dijk tussen.
Als het mooi weer is, kan het op de westfriese dijk ook heel druk zijn met fietsers.

Gewoon rustig aan, rij je eigen tempo, laat je niet opjagen.
Als we merken dat er rijders achterblijven, passen we het tempo aan, of wachten op de kruising aan het eind van de weg tot iedereen weer in zicht is.

Tis een plezier rit, Dit is de eerste keer dat heel veel mensen die elkaar nog niet kennen samen gaan rijden, dus dat wordt even aanvoelen en bekend worden met hoe iedereen rijd.
Voor degene die een communicatie set in de helm hebben.
Download even het appje helmchat.
met deze app kun je heel eenvoudig met elkaar verbinden, ik zal even een groep aanmaken waar dan iedereen zich kan aanmelden.
Kan handig zijn voor noodzakelijke of leuke onderlinge communicatie.

hier de juiste aangepaste route
zit nog een klein loopje in bij Vezet... ;) Ik gebruik trouwens Tyre... nog steeds tevreden over!
 
Ik ga morgen mijn eerste motor ophalen.
Als jullie een blauwe zrx 1200s zien die zit te prutsen dan ben ik dat 😂

Ik kom uit Heerhugowaard dus ik zal voornamelijk in de regio Alkmaar rondrijden zo nu en dan.
 
foutje, net even gecorrigeerd.
Nog eenbeetje aanhet leren om mooie routes te maken via tomtom mydrive.
Er zitten inderdaad zker bij obdam wat onoverzichtelijke stukken dijk tussen.
Als het mooi weer is, kan het op de westfriese dijk ook heel druk zijn met fietsers.

Gewoon rustig aan, rij je eigen tempo, laat je niet opjagen.
Als we merken dat er rijders achterblijven, passen we het tempo aan, of wachten op de kruising aan het eind van de weg tot iedereen weer in zicht is.

Tis een plezier rit, Dit is de eerste keer dat heel veel mensen die elkaar nog niet kennen samen gaan rijden, dus dat wordt even aanvoelen en bekend worden met hoe iedereen rijd.
Voor degene die een communicatie set in de helm hebben.
Download even het appje helmchat.
met deze app kun je heel eenvoudig met elkaar verbinden, ik zal even een groep aanmaken waar dan iedereen zich kan aanmelden.
Kan handig zijn voor noodzakelijke of leuke onderlinge communicatie.

hier de juiste aangepaste route
Mag ik een advies geven? NIET als groep op elkaar wachten bij een kruising, daar krijg je alleen maar onoverzichtelijke en gevaarllijke toestanden van.
Gebruik het follow up systeem. Als (voor)rijder hoef je alleen maar degene die direct achter je rijdt in de gaten te houden. Waar je links of rechtsaf moet ga je goed in zicht op een veilige plaats staan en wacht je tot de opvolgende rijder er aan komt en dan rij je door. Dan krijg je geen gekke capriolen op/bij kruisingen.

Oh ja: binnen de groep NIET onderling inhalen.
 
Collega MF'ers!!
Ik ben erbij :]

Aanmeldingen:
* JCJorien + Oscar
* Willem1979
* Jean2Cilinder
* Bueno
* Evy + Thijs
* Mike
* Wouter
* Rentenier
* Hansss
* Brolli21
* VictorJK
*VlegelS
*
 
Mag ik een advies geven? NIET als groep op elkaar wachten bij een kruising, daar krijg je alleen maar onoverzichtelijke en gevaarllijke toestanden van.
Gebruik het follow up systeem. Als (voor)rijder hoef je alleen maar degene die direct achter je rijdt in de gaten te houden. Waar je links of rechtsaf moet ga je goed in zicht op een veilige plaats staan en wacht je tot de opvolgende rijder er aan komt en dan rij je door. Dan krijg je geen gekke capriolen op/bij kruisingen.

Oh ja: binnen de groep NIET onderling inhalen.
Goed opgemerkt, gaan we doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan