Michael van der Mark deel 3: Mandeveen, Duikersloot

Hoe zie jij Mickey op Assen racen?

  • Ik kijk thuis vanaf de tv/stream

    Stemmen: 23 32,4%
  • Ik kijk bij iemand anders op tv/stream

    Stemmen: 1 1,4%
  • Ik kijk niet, ik lees het hier wel

    Stemmen: 0 0,0%
  • Ik ben er natuurlijk live bij

    Stemmen: 43 60,6%
  • Ik bén Michael van der Mark

    Stemmen: 4 5,6%

  • Totaal aantal stemmers
    71
Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo....eindelijk is het duidelijk
Yamaha it is *O*

Zul je zien dat de blade volgend jaar domineert :+
 
Laatst bewerkt:
Sportief gezien redelijk onbegrijpelijk dat hij voor Yamaha kiest. Geen doorstroom mogelijkheid naar de MotoGP (als Poncharal vdMark wilt hij dat nu wel gedaan, hij gaat Zarco of Folger na 1 jaar niet aan de kant zetten) en ook de prestaties in de SBK zijn zeer twijfelachtig.

Maar ook in huize vdMark moet de schoorsteen branden natuurlijk. Meneer Pata zal wel flink met de flappen geschud hebben, begrijpelijk dat hij daarvoor kiest. Wel jammer voor ons natuurlijk.
 
Sportief gezien redelijk onbegrijpelijk dat hij voor Yamaha kiest.
Misschien dat Michael van der Mark (en de mensen om hem heen) meer vertrouwen hebben in het groeipotentieel van de Yamaha in de World Superbikes, dan in de Honda. Van deze afstand lijkt het mij een grote gok, want over het algemeen zitten de Yamahas momenteel toch echt áchter de Hondas van Nicky en Michael.
 
Met de huidige motor wel.... Straks is de Yamaha al een jaar aan het ontwikkelen, de nieuwe Blade krijgt Ten Kate in oktober binnen .....

Wie zegt dat de nieuwe Blade direct gaat vlammen?
 
Misschien dat Michael van der Mark (en de mensen om hem heen) meer vertrouwen hebben in het groeipotentieel van de Yamaha in de World Superbikes, dan in de Honda. Van deze afstand lijkt het mij een grote gok, want over het algemeen zitten de Yamahas momenteel toch echt áchter de Hondas van Nicky en Michael.

Op WSBK niveau wel, maar als je in diverse nationale kampioenschappen kijkt (Dit seizoen wil het niet zo lukken, maar vorig seizoen met SMR Racing BSB kampioen 2015, IDM rijden ze vooraan mee) zit er zeker potentie in de R1M. Na een jaartje ervaring zaaien met de WSBK spec. R1M, denk ik dat het volgend jaar oogst seizoen is. Heb alleen niet helemaal het vertrouwen in het Crescent team achter de fabrieks Yamaha's..
 
Laatst bewerkt:
Superstock IDM vandaag 1e en 2e, staan bovenaan, Suzuka gewonnen (waar was Honda?)......
Ok, andere wedstrijden, andere regels, andere klasses, maar toch.
 
Laatst bewerkt:
Superstock IDM vandaag 1e en 2e, staan bovenaan, Suzuka gewonnen (waar was Honda?)......
Ok, andere wedstrijden, andere regels, andere klasses, maar toch.
Geeft aan dat de machine op verschillende hoogstaande niveau's gewoon goed is. WSBK is weer andere opbouw van de machine, zijn er in gestapt met een team dat niet bekend is met de R1M, etc.

Ik hoop dat Crescent het waar kan maken, maar over die R1M twijfel ik niet zo.
 
Ook Crescent heeft straks weer een jaartje ervaring met de Yamaha.
Het is een ervaren team in de WSBK en Yamaha zal echt wel vertrouwen hebben in het team.

Zoals hier al aangegeven, komt Honda pas in oktober met de nieuwe Fireblade, dus Ten Kate zal het 1e jaar wss zien als ontwikkelingsjaar.

Niemand hier weet wat de afspraken zijn tussen vd Mark en Yamaha/Crescent/Pata, maar blijkbaar hadden zij een beter voorstel voor de toekomst van vd Mark dan Honda kon bieden.
 
Ik vind het jammer als hij bij Ten Kate weg zou gaan maar denk wel dat het de juiste keuze is.
Die Yamaha is in verschillende klasse's competief dus waarom niet in het WSBK.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan