Michael van der Mark deel 5: World Superbike winnaar!

Michael heeft vóór deel zes...

  • Alleen deze ene keer gewonnen

    Stemmen: 11 13,8%
  • Twee tot vier keer gewonnen

    Stemmen: 38 47,5%
  • Vijf tot tien keer gewonnen

    Stemmen: 21 26,3%
  • Het WSBK kampioenschap gewonnen!

    Stemmen: 10 12,5%

  • Totaal aantal stemmers
    80
Zal wel een combi van factoren zijn, Michael lijkt graag met een "losse" achterkant te rijden en de Bmw lijkt hier ook een handje van te hebben..

Uiteindelijk is het vooral het overrijden van de machine.
 
Zal wel een combi van factoren zijn, Michael lijkt graag met een "losse" achterkant te rijden en de Bmw lijkt hier ook een handje van te hebben..

Uiteindelijk is het vooral het overrijden van de machine.
Ik denk ook dat dat MvdM te veel wilde voor thuispubliek.
Hij worstelde vrijdag al overduidelijk met een steeds wijd lopende motor in bv de haarbocht.
Waar Bautista er snaarstrak doorheen trok ging hij steeds wijd. Redding minder.
Ik vermoed dat ie flink gefrustreerd was obv zaterdag.
De ambities waren beter dan de grip
 
Toch enigszins jammer dat vooral nu, nu de beste man in de lappenmand ligt, het gaat over zijn salaris.
Okey, het gaat vooral ook over de keuze voor BMW en die is natuurlijk logisch. Achteraf vooral omdat ik het bijzonder vind dat dat ding zijn coureurs er blijkbaar graag met een flinke highsider afgooit.

In Mandalika, Australie en Estoril ging VDM er ook al af met een highsider, en Redding ging er ook al paar keer flink af.

Michael had het met de Yamaha in Misano ook al eens. Dus ligt het aan hem? Of aan de BMW?

Zal ongetwijfeld te maken hebben met hoe je de Traction Control instelt. Ik zie dat de BMW vorig jaar in het BSB ook niet echt potten kon breken op enkele uitschieters na. Dat is denk ik wel een kampioenschap waaruit de basis-potentie blijkt van een motorfiets.
 
Ik denk ook dat dat MvdM te veel wilde voor thuispubliek.
Hij worstelde vrijdag al overduidelijk met een steeds wijd lopende motor in bv de haarbocht.
Waar Bautista er snaarstrak doorheen trok ging hij steeds wijd. Redding minder.
Ik vermoed dat ie flink gefrustreerd was obv zaterdag.
De ambities waren beter dan de grip
Tuurlijk wou hij wat laten zien, vooral vanaf zn slechte start plaats.
 
Toch enigszins jammer dat vooral nu, nu de beste man in de lappenmand ligt, het gaat over zijn salaris.
Okey, het gaat vooral ook over de keuze voor BMW en die is natuurlijk logisch. Achteraf vooral omdat ik het bijzonder vind dat dat ding zijn coureurs er blijkbaar graag met een flinke highsider afgooit.

In Mandalika, Australie en Estoril ging VDM er ook al af met een highsider, en Redding ging er ook al paar keer flink af.

Michael had het met de Yamaha in Misano ook al eens. Dus ligt het aan hem? Of aan de BMW?

Misano met de Yamaha lag dacht ik aan en probleem met de traction control
Met de BMW aan beiden.
De machine is niet goed genoeg en Michael moet daarom extra pushen oftewel overcompenseren.
 
Zal ongetwijfeld te maken hebben met hoe je de Traction Control instelt. Ik zie dat de BMW vorig jaar in het BSB ook niet echt potten kon breken op enkele uitschieters na. Dat is denk ik wel een kampioenschap waaruit de basis-potentie blijkt van een motorfiets.
Peter Hickman heeft op een BMW het ronderecord van de I.O.M.T.T. in handen.
Wou toch iets positiefs berichten 😉
 
Niks ten nadele van Michael, ik zou willen dat ik 5% van zijn talent had, maar over het algemeen rijden de beste rijders met alles hard en voor in het veld. (Behalve Rossi op de Duc)
En zeker zit het dicht bij elkaar maar de beste 5 komen toch altijd en overal weer bovendrijven.

Laten we vooral hopen dat het herstel snel en volledig is, dat is het belangrijkste
 
Zal ongetwijfeld te maken hebben met hoe je de Traction Control instelt. Ik zie dat de BMW vorig jaar in het BSB ook niet echt potten kon breken op enkele uitschieters na. Dat is denk ik wel een kampioenschap waaruit de basis-potentie blijkt van een motorfiets.

Peter Hickman heeft op een BMW het ronderecord van de I.O.M.T.T. in handen.
Wou toch iets positiefs berichten 😉
De electronica in World Superbike is niet te vergelijken met BSB. BSB rijdt met standaard spec ecu waarin heel veel electronica (inclusief TC) maar heel beperkt in te stellen zijn. Een vergelijk tussen WSB en BSB kun je dus maar heel moeilijk maken.
Komt nog bij dat de meeste circuits een heel ander karakter hebben in Engeland

De IOMTT is helemaal een ander feest. Dat is niet te vergelijken met short circuit racing
 
En in het WEC doet de BMW het ook heel goed, en daar zijn de specs wel meer vergelijkbaar met WSBK. Al weet ik niet precies wat ze daar met de Electronica doen.
 
Niks ten nadele van Michael, ik zou willen dat ik 5% van zijn talent had, maar over het algemeen rijden de beste rijders met alles hard en voor in het veld. (Behalve Rossi op de Duc)
En zeker zit het dicht bij elkaar maar de beste 5 komen toch altijd en overal weer bovendrijven.

Laten we vooral hopen dat het herstel snel en volledig is, dat is het belangrijkste
Deze slaat kant noch wal. Kijk naar Redding nu in vergelijking met toen hij op de Duc zat, Bautista op de Honda, Marquez in de GP nu hij op de Duc zit, Baz toen hij een invalbeurt op de Duc deed. Ja Bautista, Razga en Rea zijn wel van een ander niveau dan de rest momenteel, maar om te zeggen dat ze op alles hard kunnen gaan...
 
Niks ten nadele van Michael, ik zou willen dat ik 5% van zijn talent had, maar over het algemeen rijden de beste rijders met alles hard en voor in het veld. (Behalve Rossi op de Duc)
En zeker zit het dicht bij elkaar maar de beste 5 komen toch altijd en overal weer bovendrijven.

Laten we vooral hopen dat het herstel snel en volledig is, dat is het belangrijkste
Ben wel heel erg benieuwd wie volgens jou dan die beste 5 zijn ?!

Er rijden gewoon jongens rond die zich in andere paddock al bewezen hebben waarbij het er in het sbk niet helemaal uitkomt, zie bijvoorbeeld Petrucci.
 
Oke, misschien was ik wat kort door de bocht.
Ik bedoelde meer dat aan het einde van een seizoen vaak weer de gebruikelijke of te voorspellen namen bovenaan staan.
Natuurlijk zijn er heren die doorbreken maar een compleet nieuwe top 5 zie je niet vaak volgens mij.

@ZXRH88 : Dan denk ik aan Rea, Toprak, Alvaro uiteraard daarnaast dan een Rinaldi/Locatelli.
Ik zie een Vierge, Gardner of Redding nog niet meteen aan het einde in de top 5 staan en dat zijn toch echt geen pannekoeken.

Ontopic: Zijn er nog verdere berichten over Michael? Las wel dat de operatie goed verlopen was.
 
Rinaldi ? Ik had Bassani verwacht eerlijk gezegd..
Ik hoop dat er binnenkort meer aanslutiing komt van de ex gp jongens zoals gardner, Domi, Petrux, vierge en lecuona zodat de top 10 dichter bij elkaar komt.
 
Oke, misschien was ik wat kort door de bocht.
Ik bedoelde meer dat aan het einde van een seizoen vaak weer de gebruikelijke of te voorspellen namen bovenaan staan.
Natuurlijk zijn er heren die doorbreken maar een compleet nieuwe top 5 zie je niet vaak volgens mij.

@ZXRH88 : Dan denk ik aan Rea, Toprak, Alvaro uiteraard daarnaast dan een Rinaldi/Locatelli.
Ik zie een Vierge, Gardner of Redding nog niet meteen aan het einde in de top 5 staan en dat zijn toch echt geen pannekoeken.

Ontopic: Zijn er nog verdere berichten over Michael? Las wel dat de operatie goed verlopen was.
Ik verwacht dat Rinaldi toch ook niet zo snel in de top 5 zal eindigen.
Ik denk ook dat tie volgend jaar niet meer voor Aruba.it rijdt.
 
Paar jaar geleden was er nog eens een gerucht dat vd Mark de plek van Chaz over zou nemen bij Aruba... Helaas nooit de waarheid geworden en hoeveel er nou waar was van die geruchten weet ik natuurlijk ook niet.
Rinaldi verwacht ik ook volgend jaar niet meer op z'n zitje, denk dat vd Mark sowieso al nooit meer kans zal maken op dat zitje... Bassani zou hem wel eens kunnen pakken.

Maargoed, MvdM volgend seizoen? Ik zie het somber in... ik weet ook niet hoe "goed" hij ligt en hoe hoog z'n gunfactor is in het paddock...
 
Bij Aruba.it zal zeker minstens één Italiaan op de motoren moeten zitten. Naast Alvaro is er dan dus eigenlijk geen plek meer voor wie dan ook zonder Italiaans paspoort. Voor Van der Mark zie ik na BMW geen topteam klaar staan; geruchten over Ten Kate klinken me dan als een perfecte optie. Eerst maar eens weer op twee benen kunnen staan, en weer op de BMW stappen. :X
 
Bij Aruba.it zal zeker minstens één Italiaan op de motoren moeten zitten. Naast Alvaro is er dan dus eigenlijk geen plek meer voor wie dan ook zonder Italiaans paspoort. Voor Van der Mark zie ik na BMW geen topteam klaar staan; geruchten over Ten Kate klinken me dan als een perfecte optie. Eerst maar eens weer op twee benen kunnen staan, en weer op de BMW stappen. :X
En een zak met geld zoeken bij tkr
 
Paar jaar geleden was er nog eens een gerucht dat vd Mark de plek van Chaz over zou nemen bij Aruba... Helaas nooit de waarheid geworden en hoeveel er nou waar was van die geruchten weet ik natuurlijk ook niet.
Rinaldi verwacht ik ook volgend jaar niet meer op z'n zitje, denk dat vd Mark sowieso al nooit meer kans zal maken op dat zitje... Bassani zou hem wel eens kunnen pakken.

Maargoed, MvdM volgend seizoen? Ik zie het somber in... ik weet ook niet hoe "goed" hij ligt en hoe hoog z'n gunfactor is in het paddock...
Ik ook. Er zijn teveel alternatieve opties, rijders zowel uit de motor 2 als supersport die ook goed kunnen rijden. Hoe klote het ook is michael heeft veel last gehad van zijn blessures. Zowel op sportief vlak als marketing technisch vlak.

Bij ten kate of terug naar ssp is denk ik de enige optie
 
Terug naar SSP ? Sorry maar dan weet je imo echt niet waar je het over hebt..
BSB of EWC, of vrachtwagenchauffeur.
Maar ik denk gewoon nog een langer verblijf in het wsbk
 
Terug
Bovenaan Onderaan