Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik denk ook dat dat MvdM te veel wilde voor thuispubliek.Zal wel een combi van factoren zijn, Michael lijkt graag met een "losse" achterkant te rijden en de Bmw lijkt hier ook een handje van te hebben..
Uiteindelijk is het vooral het overrijden van de machine.
Zal ongetwijfeld te maken hebben met hoe je de Traction Control instelt. Ik zie dat de BMW vorig jaar in het BSB ook niet echt potten kon breken op enkele uitschieters na. Dat is denk ik wel een kampioenschap waaruit de basis-potentie blijkt van een motorfiets.Toch enigszins jammer dat vooral nu, nu de beste man in de lappenmand ligt, het gaat over zijn salaris.
Okey, het gaat vooral ook over de keuze voor BMW en die is natuurlijk logisch. Achteraf vooral omdat ik het bijzonder vind dat dat ding zijn coureurs er blijkbaar graag met een flinke highsider afgooit.
In Mandalika, Australie en Estoril ging VDM er ook al af met een highsider, en Redding ging er ook al paar keer flink af.
Michael had het met de Yamaha in Misano ook al eens. Dus ligt het aan hem? Of aan de BMW?
Tuurlijk wou hij wat laten zien, vooral vanaf zn slechte start plaats.Ik denk ook dat dat MvdM te veel wilde voor thuispubliek.
Hij worstelde vrijdag al overduidelijk met een steeds wijd lopende motor in bv de haarbocht.
Waar Bautista er snaarstrak doorheen trok ging hij steeds wijd. Redding minder.
Ik vermoed dat ie flink gefrustreerd was obv zaterdag.
De ambities waren beter dan de grip
Misano met de Yamaha lag dacht ik aan en probleem met de traction controlToch enigszins jammer dat vooral nu, nu de beste man in de lappenmand ligt, het gaat over zijn salaris.
Okey, het gaat vooral ook over de keuze voor BMW en die is natuurlijk logisch. Achteraf vooral omdat ik het bijzonder vind dat dat ding zijn coureurs er blijkbaar graag met een flinke highsider afgooit.
In Mandalika, Australie en Estoril ging VDM er ook al af met een highsider, en Redding ging er ook al paar keer flink af.
Michael had het met de Yamaha in Misano ook al eens. Dus ligt het aan hem? Of aan de BMW?
Peter Hickman heeft op een BMW het ronderecord van de I.O.M.T.T. in handen.Zal ongetwijfeld te maken hebben met hoe je de Traction Control instelt. Ik zie dat de BMW vorig jaar in het BSB ook niet echt potten kon breken op enkele uitschieters na. Dat is denk ik wel een kampioenschap waaruit de basis-potentie blijkt van een motorfiets.
Zal ongetwijfeld te maken hebben met hoe je de Traction Control instelt. Ik zie dat de BMW vorig jaar in het BSB ook niet echt potten kon breken op enkele uitschieters na. Dat is denk ik wel een kampioenschap waaruit de basis-potentie blijkt van een motorfiets.
De electronica in World Superbike is niet te vergelijken met BSB. BSB rijdt met standaard spec ecu waarin heel veel electronica (inclusief TC) maar heel beperkt in te stellen zijn. Een vergelijk tussen WSB en BSB kun je dus maar heel moeilijk maken.Peter Hickman heeft op een BMW het ronderecord van de I.O.M.T.T. in handen.
Wou toch iets positiefs berichten
Deze slaat kant noch wal. Kijk naar Redding nu in vergelijking met toen hij op de Duc zat, Bautista op de Honda, Marquez in de GP nu hij op de Duc zit, Baz toen hij een invalbeurt op de Duc deed. Ja Bautista, Razga en Rea zijn wel van een ander niveau dan de rest momenteel, maar om te zeggen dat ze op alles hard kunnen gaan...Niks ten nadele van Michael, ik zou willen dat ik 5% van zijn talent had, maar over het algemeen rijden de beste rijders met alles hard en voor in het veld. (Behalve Rossi op de Duc)
En zeker zit het dicht bij elkaar maar de beste 5 komen toch altijd en overal weer bovendrijven.
Laten we vooral hopen dat het herstel snel en volledig is, dat is het belangrijkste
Ben wel heel erg benieuwd wie volgens jou dan die beste 5 zijn ?!Niks ten nadele van Michael, ik zou willen dat ik 5% van zijn talent had, maar over het algemeen rijden de beste rijders met alles hard en voor in het veld. (Behalve Rossi op de Duc)
En zeker zit het dicht bij elkaar maar de beste 5 komen toch altijd en overal weer bovendrijven.
Laten we vooral hopen dat het herstel snel en volledig is, dat is het belangrijkste
Ik verwacht dat Rinaldi toch ook niet zo snel in de top 5 zal eindigen.Oke, misschien was ik wat kort door de bocht.
Ik bedoelde meer dat aan het einde van een seizoen vaak weer de gebruikelijke of te voorspellen namen bovenaan staan.
Natuurlijk zijn er heren die doorbreken maar een compleet nieuwe top 5 zie je niet vaak volgens mij.
@ZXRH88 : Dan denk ik aan Rea, Toprak, Alvaro uiteraard daarnaast dan een Rinaldi/Locatelli.
Ik zie een Vierge, Gardner of Redding nog niet meteen aan het einde in de top 5 staan en dat zijn toch echt geen pannekoeken.
Ontopic: Zijn er nog verdere berichten over Michael? Las wel dat de operatie goed verlopen was.
Het zou mij zeer sterk verbazen als jij geen gelijk krijgt. Al had ik hem dit seizoen ook al neit meer op die fiets verwachtIk verwacht dat Rinaldi toch ook niet zo snel in de top 5 zal eindigen.
Ik denk ook dat tie volgend jaar niet meer voor Aruba.it rijdt.
Ik verwacht dat Rinaldi toch ook niet zo snel in de top 5 zal eindigen.
Ik denk ook dat tie volgend jaar niet meer voor Aruba.it rijdt.
En een zak met geld zoeken bij tkrBij Aruba.it zal zeker minstens één Italiaan op de motoren moeten zitten. Naast Alvaro is er dan dus eigenlijk geen plek meer voor wie dan ook zonder Italiaans paspoort. Voor Van der Mark zie ik na BMW geen topteam klaar staan; geruchten over Ten Kate klinken me dan als een perfecte optie. Eerst maar eens weer op twee benen kunnen staan, en weer op de BMW stappen.
Ik ook. Er zijn teveel alternatieve opties, rijders zowel uit de motor 2 als supersport die ook goed kunnen rijden. Hoe klote het ook is michael heeft veel last gehad van zijn blessures. Zowel op sportief vlak als marketing technisch vlak.Paar jaar geleden was er nog eens een gerucht dat vd Mark de plek van Chaz over zou nemen bij Aruba... Helaas nooit de waarheid geworden en hoeveel er nou waar was van die geruchten weet ik natuurlijk ook niet.
Rinaldi verwacht ik ook volgend jaar niet meer op z'n zitje, denk dat vd Mark sowieso al nooit meer kans zal maken op dat zitje... Bassani zou hem wel eens kunnen pakken.
Maargoed, MvdM volgend seizoen? Ik zie het somber in... ik weet ook niet hoe "goed" hij ligt en hoe hoog z'n gunfactor is in het paddock...
Ontopic: Zijn er nog verdere berichten over Michael? Las wel dat de operatie goed verlopen was.
Het blijft bijzonder om te lezen hoe een topsporter met een dergelijke blessure om gaat. En gezien de beelden fijn om te lezen dat het relatief gezien mee valt!Column Michael van der Mark: “Het ging zo snel, ik wist meteen dat het fout zat”
Op Racesport.nl hebben we dit seizoen een aantal vaste columnisten die wekelijks hun visie delen over de actualiteiten in de motorsport.www.racesport.nl
Foutje bedankt.BMW: fout in setup, geen fout van MvdM
BMW erkent: Set-up issue oorzaak crash Van der Mark in Assen
Marc Bongers, BMW Motorrad Motorsport Director, heeft zondag tijdens de derde en afsluitende dag van de Prosecco DOC Catalunya Roundwww.racesport.nl