Mijn andere Motorscooter OOK gestolen! En weer terug!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
hey kachel zal je de olie en andere vloeistoffen niet eerst vervangen? wie weet wat hebben ze er allemaal ingeduwd.
ik zou het in ieder geval toch allemaal een keer checken

de mijne doet het sinds gistre terug uitstekend :) bougie was na denk ik 7000km beetje versleten

veel succes vandaag zal een beetje meeduimen :W
 
Zo, tijd dat de techneuten onder jullie eens reageren!

Vanmiddag de hele middag aan de Leonardo gesleuteld. Goed nieuws, slecht nieuws en potentieel heel slecht nieuws. En een stel vragen:

Goede nieuws: hij start! Na heel lang zoeken bleek hij stroom te lekken bij de bobine. Toen dat eenmaal verholpen was starttie hij uiteindelijk. Klein testritje: motortje klinkt vrij goed maar de trekkracht is weleens beter geweest.

Slechte nieuws: hij start héééééél moeilijk. Pas na een minuut of 5 volop aan de autoaccu en een beetje zoeken met de gashendel wil 'ie aanslaan.

Potentieel erg slecht nieuws: als hij eenmaal loopt blijftie een paar minuten lopen, maar dan slaatie af. Beetje zoekwerk wees uit dat er geen koelvloeistof meer inzit.... Hij loopt dus warm. Als de diefjes dus hebben rondgereden zonder koeling zijn voor hetzelfde geld de kleppen of de zuiger/cilinderwand naar de klote.. Dán wordt het een enkele reis schroothoop...

ADVIES GEVRAAGD: ik dus maar begonnen met het bijvullen van de koelvloeistof. Echter, als ik 'm dan probeer te starten gooitie alle koelvloeistof eruit bij de vuldop. Hoe komt dat en hoe verhelp ik dat?? Ik dénk dat ik het koelsysteem moet ontluchten, maar ik heb geen idee hoe. Suggesties?

Alle andere technische hulp / ideeen et cetera is ook welkom.

Groeten, Karl
 
Zo, tijd dat de techneuten onder jullie eens reageren!

Vanmiddag de hele middag aan de Leonardo gesleuteld. Goed nieuws, slecht nieuws en potentieel heel slecht nieuws. En een stel vragen:

Goede nieuws: hij start! Na heel lang zoeken bleek hij stroom te lekken bij de bobine. Toen dat eenmaal verholpen was starttie hij uiteindelijk. Klein testritje: motortje klinkt vrij goed maar de trekkracht is weleens beter geweest.

Slechte nieuws: hij start héééééél moeilijk. Pas na een minuut of 5 volop aan de autoaccu en een beetje zoeken met de gashendel wil 'ie aanslaan.

Potentieel erg slecht nieuws: als hij eenmaal loopt blijftie een paar minuten lopen, maar dan slaatie af. Beetje zoekwerk wees uit dat er geen koelvloeistof meer inzit.... Hij loopt dus warm. Als de diefjes dus hebben rondgereden zonder koeling zijn voor hetzelfde geld de kleppen of de zuiger/cilinderwand naar de klote.. Dán wordt het een enkele reis schroothoop...

ADVIES GEVRAAGD: ik dus maar begonnen met het bijvullen van de koelvloeistof. Echter, als ik 'm dan probeer te starten gooitie alle koelvloeistof eruit bij de vuldop. Hoe komt dat en hoe verhelp ik dat?? Ik dénk dat ik het koelsysteem moet ontluchten, maar ik heb geen idee hoe. Suggesties?

Alle andere technische hulp / ideeen et cetera is ook welkom.

Groeten, Karl

Hallo pechvogel?
Mogelijks is je koppakking doorgeblazen,zodoende krijg je druk op ke koelcircuit.Kan ook het slecht starten verklaren door compressie verlies.
Geweer kopen en die gasten gewoon afknallen.Van ons hebben ze op 5 jaar tijd 2 dure caravans gestolen.Twintig jaar gewerkt en gespaard voor niks.
T'zijn die welke nog nooit zelf bestolen geweest zijn die nu boos zullen reageren.We zullen eens klappen als ze zelf het slachtoffer worden.Dergelijke misdaden worden in Belgie practisch niet meer bestraft.En wees gerust dat die gasten het weten hoor.
Veel moed maat,greets Ruuuuudy.
 
Ziet er inderdaad somber uit als ze blok zo verruïneerd hebben. Heb je hem eindelijk terug, is het nog meer ellende. Misschien is het verstandiger om hem als lokeend maar open en bloot op straat te zetten. Webcam erop en kijken wie er op af komt.
Is het met met die 250 onderdelen nog wat geworden?
 
dat ziet er niet zogoed uit. laten we hopen dat het blokje zoon kutstreken een beetje aankan...

hehe ijskonijn zou nog niet zo dom zijn heb je elke paar dagen wel iets voor op youtube te planten "gang try to steel scooter"
 
Kickje.. Meer suggesties mbt het koelvloeistofprobleem?

Groeten, Karl
 

Ah thnx!

Ik vraag me af of dat verhaal bij 4takt hetzelfde geldt als bij 2takt. Daarnaast is er bij mijn scooter ook nog iets kapot. Ik kan de koelvloeistof wel bijvullen, maar hij gooit het er in één rechte lijn weer uit zogezegd. Je zou zeggen dat er inderdaad ergens een ontluchtingsnippel zit, maar waar die zit bij een Leonardo...

Ene "Abey" heeft een opgevoerde Leonardo als ik me niet vergis. Ik denk dat ik zijn topic maar eens ga kicken.

Hou je op de hoogte.. :)

Karl
 
Ik lees je verhaal weer met afschuw, Kachel.. Zoals je weet zijn bij mij ook 2 Leonardo's weggejat in een jaar tijd.. dus ik rijd weer vrolijk op mijn Vespa's.. Die zijn een stuk minder gewild..

Ik wou dat ik je kon helpen met je Leonardo.. ik heb wel wat ervaring en ik woon in Den Haag.. Qua onderdelen heb ik niks meer van die scooters, alleen nog de onderhoudsboekjes en een snel luchtfilter van Malossi.

Ik heb alle onderdelen die ik nog had verkocht aan een persoon in Amsterdam..
 
Ik heb trouwens een raar probleem..

Mijn eerste Leonardo, die was gestolen in Amsterdam had als kenteken MY-29-ZK.. deze scooter is gestolen op 19-12-2006 voor mijn werk..

Als ik het kenteken MY-29-ZK intoets op rdw.nl zie ik dat deze scooter op 2-2-2007 op naam is gezet en de scooter is WA-verzekerd !! Hoe is dit mogelijk? Mijn papieren van deze scooter liggen bij de verzekering en ik heb een vrijwaringsbewijs..
 
Het kan zijn dat jij uitgekeerd hebt gekregen van de verzekering en dat toen de scoot is teruggevonden, dan is de scoot dus niet meer van jouw maar van de verzekeringsmaatschappij die hem vervolgens verkocht heeft.
 
Het kan zijn dat jij uitgekeerd hebt gekregen van de verzekering en dat toen de scoot is teruggevonden, dan is de scoot dus niet meer van jouw maar van de verzekeringsmaatschappij die hem vervolgens verkocht heeft.

Nee, dat kan niet.. want de verzekering belt mij eerst of ik hem nog terug wil.. Hebben ze ook gedaan bij mijn andere gestolen scooter, die was teruggevonden..
 
In dat geval zou ik toch de verzekering eens inschakelen als ik je was en kijken wat er is.
 
Ik heb trouwens een raar probleem..

Mijn eerste Leonardo, die was gestolen in Amsterdam had als kenteken MY-29-ZK.. deze scooter is gestolen op 19-12-2006 voor mijn werk..

Als ik het kenteken MY-29-ZK intoets op rdw.nl zie ik dat deze scooter op 2-2-2007 op naam is gezet en de scooter is WA-verzekerd !! Hoe is dit mogelijk? Mijn papieren van deze scooter liggen bij de verzekering en ik heb een vrijwaringsbewijs..

Dát hoort niet inderdaad! Je krijgt eerst bericht van je verzekering. Zij bieden aan om (het wrak van) de scooter terug te kopen. Als je dat niet wil, wordt de scooter pas van de verzekeringsmaatschappij.

Ik zou allereerst even contact opnemen met de politieagent die destijds je aangifte heeft aangenomen en daarna even de RDW bellen.

Nog tips voor het koelvloeistofprobleem anyone?

(Ik begin er nogal tegenop te zien om dat ding weer in mekaar te sleutelen, dus eventueel iemand interesse om de Leonardo te kopen voâh wènâg?)

Karl
 
ik zou er de moed nog even inhouden karl
ik moet eigelijk bekennen dat ik nog nooit aan een 4taktje gewerkt heb :N
dus ik zou het totaal niet weten mss een onderdeel van het koelsysteem dat vervangen moet worden? verkopen zou ik hem nog niet. je krijgt er geen drol meer voor terwijl als je dan terug 1 moet aanschaffen je meer dan 600eurotjes kwijt bent
 
Ik gooi de handdoek in de ring. Naar alle waarschijnlijkheid is de koppakking lek. Dat en alle andere gebreken gaat me teveel tijd en eurootjes kosten. Als iemand anders de uitdaging aan wil gaan, een bod is welkom.

En zo eindigt de Leonardo op dezelfde manier als de Lead.. '(

Groeten, Karl
 
heb het topic is snel doorgelezen en volgens mij staat er niet bij van de nieuwe voorband (tja allé beetjes helpen) eigelijk vind ik dit wel jammer :( toch weer een mooie italiaanse scooter die uit het straatbeeld verdwijnd
 
heb het topic is snel doorgelezen en volgens mij staat er niet bij van de nieuwe voorband (tja allé beetjes helpen) eigelijk vind ik dit wel jammer :( toch weer een mooie italiaanse scooter die uit het straatbeeld verdwijnd

ik vind het ook jammer idd.. Maar het is voor mij niet de moeite en het geld waard 'm nog op te knappen. Ergens houdt het natuurlijk op helaas! Maar wie weet kan ik tzt een andere Leonardo kopen :]
 
't Is triest om je Italiaan zo terug te vinden :( :N :r , maar misschien is het wel de beste beslissing zo.
Ik denk dat je zelfs beter uit bent met zo'n goedkope Chinees, dan om om een hoop geld hierin te steken en dan nog niet zeker weten wat voor ellende je nog meer tegen gaat komen. Ik hoop je snel weer op een :] werkende scooter :] tegen te kunnen komen.
Veel succes.
 
Als ik het kenteken MY-29-ZK intoets op rdw.nl zie ik dat deze scooter op 2-2-2007 op naam is gezet en de scooter is WA-verzekerd !! Hoe is dit mogelijk? Mijn papieren van deze scooter liggen bij de verzekering en ik heb een vrijwaringsbewijs..

Weet je zeker dat het ook weer een scooter is met dat kenteken? Ik meen me te herinneren eens gehoord te hebben dat de RDW verloren gegane/afgemelde kentekens hergebruikt, i.v.m. grote vraag naar kentekens.

Misschien kan iemand anders dat nog bevestigen?

Verder sterkte met al deze ellende.
 
Laatst bewerkt:
Hee karl wat jammer dat het zo moet aflopen.
Misschien heb je meer geluk bij de verkoop, succes daarmee.

Ik heb niet je bromscooter gezien, knap ding hoor maar volgens mij
heb je helemaal geen motorscooter nodig met die topsnelheid :)
 
Hee karl wat jammer dat het zo moet aflopen.
Misschien heb je meer geluk bij de verkoop, succes daarmee.

Ik heb niet je bromscooter gezien, knap ding hoor maar volgens mij
heb je helemaal geen motorscooter nodig met die topsnelheid :)

Ha, thnx. Aan de snelheid van die bromscooter zal het niet liggen. Alleen oom agent en kornuiten kunnen zich daar niet zo in vinden. Twee jaar geleden moest ik m'n rijbewijs inleveren toen ik op een bromscooter reed, dat was nou juist aanleiding m'n motorrijbewijs te halen ;) En hoewel ik het vroeger wel leuk vond... die herrie :X

Ach who knows, zo'n ouwe Leonardo kost ook de wereld niet. Effe sparen en ruimte proberen te maken in de garagebox en we doen gewoon weer mee :Y

Groeten, Karl
 
ik hoop voor u dat het recht geschied: dat die pipo's die je scoot gestolen hebben mogen verrotten in hel :( en dat jij dit jaar een de deal van je leven kan doen met een andere scoot :Y
waarom kan niet iedereen met zen poten van andermans gerief afblijven? :N
bon chance toegewenst
grtz
tom
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan