Mijn andere Motorscooter OOK gestolen! En weer terug!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Karl

MF veteraan
23 apr 2008
9.660
9
Hallo,

Deze week heb ik al gemeld dat 1,5 week geleden mijn Honda Lead 125cc motorscooter was gestolen op de hoek van de Eekhoornrade en de Wolvenrade in de wijk Bouwlust in Den Haag. De politie heeft deze, met een een beetje van mijn hulp (zie topic) vernield teruggevonden op het terrein van het wijkgebouw aan de Bouwlustlaan.

VANNACHT IS MIJN ANDERE MOTORSCOOTER OOK GESTOLEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Aprilia Leonardo 125cc
Kleur zilver
Kenteken MY-67-LD
Kenmerken: 2 versleten Michelin banden, lichte kapschade, groene stadslichten

Deze stond in mijn kelderbox. Bij mijn weten wist niemand van de aanwezigheid van deze motorscooter in de box, maar blijkbaar dus wel. Ik woon hier pas 1,5 week... De portiekdeur en de deur van mijn kelderbox zijn allebei opengebroken, waarschijnlijk met een koevoet.

HEEFT IEMAND IETS GEHOORD OF GEZIEN? of ZIET IEMAND DE APRILIA STAAN/RIJDEN/?

Bel svp onmiddellijk de politie en stel mij op de hoogte!

Bedankt,

:( :( :( Karl :( :( :(

EDIT 18-02-09:

Hij is teruggevonden! Ik heb zojuist een brief gekregen dat de politie 'm in beslag genomen heeft. Als het goed is hoor ik morgen nog wáár de scooter precies is. Heeft geen haast, ik ben 'm al 10 maanden kwijt dus die paar extra dagen of weken maken ook niet meer uit. Hopelijk is'ie nog in redelijke staat!

Samenvatting: *O*
 
Laatst bewerkt:
Het zit je niet echt mee,man. Verzekerd hiervoor?
Veel sterkte en goede ogen gewenst: je weet maar nooit of je hem weer ziet.
Maar ook dan heb je hem nog niet zo maar terug, zoals je zelf intussen al weet.
En wat doen die vandalen ermee?

Peer

Ow ja, moderator< is kud met een d anders erg dan met een t?
 
miljaar jong, ze moesten een keer goede algemene controle doen van alle motoscooters: een razzia
echt kl*te; is dat in België even erg?
straks durf ik er niet meer over denken om een motorscooter te kopen
 
Hilarisch man, Den Haag. Heb er 4 jaar gewoond, mijn kelderbox is in die tijd 3 keer opengebroken. En ook alleen die van mij. Blij dat ik daar weg ben.
 
Zet je ze niet op slot dan?

Die van mij staan beiden op slot in de schuur met een ketting die aan de vloer is verankerd.
 
Lekker buurtje zeg...
Hier ook verankerd aan de grond en muur in de garage.
Staat nu in de huiskamer bij me vriendin nu ik hier ben.
 
Laatst bewerkt:
Zwaar balen natuurlijk...
Eén scooter kom je nog wel overheen, twee wordt al minder maar het grote probleem is dat je je nooit meer veilig voelt in die buurt.

Ik ben er destijds om verhuisd, ben er nu nog blij om. Gewoon weggaan daar anders kun je nooit meer fatsoenlijk een scooter rijden.
 
Ik heb hier ook niets gehoord hier in het oosten des land!
Ik neem aan dat waneer je in die regio woont dat je een dergelijk product.
Min. WA plus verzekerd hebt! Tenzij het niet zo veel uitmaakt.

Bovendien, zijn er veel kant en klare muur/grondankers daar in het bijzonder voor te koop zijn.
En wat let je om een dergelijk relatief kleine scooter mee de woning in te nemen.

Bij mij staat hij ook binnen. (in huis) ook toen ik in de flat woonde reed ik hem de lift in. En door naar de woning.
Ik heb hem nodig en wil hem niet kwijt, net als iemand die een rolstoel/scooter mee naar de woning neemt.
 
~
Zet je ze niet op slot dan?
quote]

Ik woon er pas 1,5 week, er zijn nog geen zware maatregelen genomen.. helaas. Het verhaal wordt nog mooier. De Lead was eerst gejat, daar zat onder andere mijn fietsslot omheen. Gisteren met de fiets de stad in geweest, had ik een slot nodig. Raad eens welk slot ik daarvoor gebruikt had.. |(

Ik neem aan dat waneer je in die regio woont dat je een dergelijk product.
Min. WA plus verzekerd hebt! Tenzij het niet zo veel uitmaakt.

Bovendien, zijn er veel kant en klare muur/grondankers daar in het bijzonder voor te koop zijn.
En wat let je om een dergelijk relatief kleine scooter mee de woning in te nemen.

Helaas, beiden waren WA verzekerd. De Lead was van 1983 en de Leonardo van 1997. Voor de verzekering zijn de dan vrijwel niets meer waard, zeker niet na aftrek van het eigen risico..

Het feit dat ik een flatwoning heb hield me wel tegen om de scooters in huis tezetten, teveel trappen ;) Sterker nog, we hebben met 3 man de Leonardo IN mijn kelderbox moeten zetten. Steil trappetje, geen gootje, 3 hele krappe bochten te maken. Het moet een drukte van jewelste zijn geweest in de portiek vannacht..

Groeten,

Karl
 
Laatst bewerkt:
Lekker nieuw begin daar... -O-

Vroeger kwamen ze een taart brengen aan nieuwe bewoners. Tegenwoordig jatten ze dus je motoren... B|
 
\
Zet je ze niet op slot dan?
quote]

Ik woon er pas 1,5 week, er zijn nog geen zware maatregelen genomen.. helaas. Het verhaal wordt nog mooier. De Lead was eerst gejat, daar zat onder andere mijn fietsslot omheen. Gisteren met de fiets de stad in geweest, had ik een slot nodig. Raad eens welk slot ik daarvoor gebruikt had.. |(Helaas, beiden waren WA verzekerd. De Lead was van 1983 en de Leonardo van 1997. Voor de verzekering zijn de dan vrijwel niets meer waard, zeker niet na aftrek van het eigen risico..

Het feit dat ik een flatwoning heb hield me wel tegen om de scooters in huis tezetten, teveel trappen ;) Sterker nog, we hebben met 3 man de Leonardo IN mijn kelderbox moeten zetten. Steil trappetje, geen gootje, 3 hele krappe bochten te maken. Het moet een drukte van jewelste zijn geweest in de portiek vannacht..

Groeten,

Karl
hoorde het net van je broer ;) maar wat een gekloot joh , suc6 met de afhandeling '(
 
En dan te bedenken dat ik in mijn jeugd [ik ben van 1965] je vervoermiddel geeneens op slot hoefde te zetten...ik heb hier gewoon geen woorden voor; maakt me zó boos hé, die gastjes die niet van andermans spullen kunnen afblijven.
Politie doet nauwelijks iets, vinden bekeurinkjes uitschrijven belangrijker.
Op MP worden die gestolen [motor]scooters open en bloot aangeboden, er staat gewoon bij: geen gezeur met papieren zo meenemen-of: geen chassisnrs., laatst een Vespa GTS van 3 jaar oud voor €200....
SCHANDALIG!!! '(
 
balen voor je.
maar zou je niet de vorige schuldigen niet in de gaten houden,
de politie had toch niemand gearesteert.
lijkt meer op een wraak actie.
sucses
 
vorige reactie is dezelfde als de mijne
ik vind het echt klote
zoals ze in antwerpen zeggen; ze moeten met hun poten van andermans gerief afblijven!!!
maar ik vrees dat het hiermee niet is afgelopen. ik bedoel; het kan zijn dat ze het op jouw gemunt hebben, en dat kan in iets anders escaleren. mijn tip: wees op je hoede!!!
 
Den-haag zijn motorscooters zeer geliefd. Heb er 2 weken geleden ook last van gehad. achterna gezeten door runner 180 met 2 gasten erop!
 
Den-haag zijn motorscooters zeer geliefd. Heb er 2 weken geleden ook last van gehad. achterna gezeten door runner 180 met 2 gasten erop!

Ik hetzelfde verhaal.. twee scooters achter me aan :? waarvan een met twee man erop

Het is dat ik op dat moment veeeeel belangrijker dingen aan m'n kop had... dus heb ik ze maar afgeschud door wat plattere bochten te nemen en stoplichten te negeren.

Zo was ik deze gekwetste landgenoten vrij snel kwijt.. ik keek na een bocht nog smachtend in mijn spiegel hoe zij die bocht namen.. en dat ging jammergenoeg iedere keer maar net goed.
Ik hoopte echt op een mooie knijpende bocht met een aanstormende tegenliggende vrachtwagen vol betonnen hij palen.. dat had me echt volmaakt gelukkig gemaakt die dag :W
 
balen voor je.
maar zou je niet de vorige schuldigen niet in de gaten houden,
de politie had toch niemand gearesteert.
lijkt meer op een wraak actie.
sucses

Nou, ik denk niet dat het een wraakactie is. Volgens mij wisten die lui dat er nog een motorscooter was. Ken je het gezegde van die vliegen die op de stroop afkomen? Volgens mij zijn motorscooters hiero die stroop..

Wij denken dat het volgende is gebeurd. Anderhalve week geleden heb ik met behulp van mijn broer en een vriend in 1x mijn beide motorscooters en mijn auto verhuisd. We zijn die vrijdagavond langs het buurthuis gereden, waar standaard elke avond een stuk of 40 hangjongeren staan. Op vrijdag vaak nog wat meer. Waarschijnlijk hebben ze gekeken waar de scooters geparkeerd zijn. Diezelfde nacht was de Honda Lead al gestolen.

Ik denk dat ze netjes hebben gewacht tot Koninginnenacht met het stelen van de Leonardo. Er hingen al 5 of 6 man voor mijn deur vervelend te doen gisteravond. Vermoedelijk hebben ze gewacht tot mijn vrienden en ik naar de stad zijn gegaan. De hele portiek was leeg want hier wonen voornamelijk 20ers. Het was natuurlijk te raden dat ik pas in de loop van de nacht terug zou komen en alle politie was de KoninginnenNACH aan het begeleiden. Goede timing wel. Hebben ze nog mazzel gehad dat ik net het zwaarste ART4+ kettingslot eraf had gehaald voor m'n fiets...

Theorietje he... Afwachten wat er gebeurt... De Honda Lead is bij het desbetreffende buurtuis teruggevonden.

Groeten,

Karl
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan