Mijn eerste bekeuring...en wat voor een!!! :?

Tja, wel zonde van je geld....maar een beetje lullig dat nog nooit iemand je heeft gewaarschuwd Starrr! Ik dacht dat het algemeen bekend was, dat dit niet mag van Ome Agent :o

En heb je m nu terug gebogen, of blijf je stug door rijden ;)
 
Eergisteren zijn wij ook staande gehouden, ik kreeg wel te horen dat ik mijn nummerplaat moest recht buigen en er werd ook niets gezegd over het geluid van beide open uitlaten.
Een mens kan dus ook wel eens mazzel hebben, om een van de weinige geschikte agenten te treffen.
 
Tsja zwaar minder Starrrr.........

Bullshit over het niet meer leesbaar bij een "flits"
Weet genoeg van fotografie dat het bij dat knikje echt geen zak uit maakt.... om idd nog maar te zwijgen over de eigenschappen van deze "nieuwe"plaat. Als je plaat nou onder een hoek van 90 graden zat ok. maar dit is echt zielig.....
Handhaving okay.... laat ze dan maar eens beginnen met fietsers zonder licht... auto's met brakke verlichting.... dat soort geneuzel.

En die uitlaat klinkt idd echt geweldig..... heb net weer een leuk tunneltje ontdekt hier in lwd... next time ff met zijn tweeen een sprintje trekken daar })
Gister ook ff gedaan.. stonden een paar van die gozertjes net wat graffeti te kalken..... horen nu nog dagen de echo van mijn DEVIL.

Spreek je snel
 
PS: ik zie nooit meer die kleine amerikaanse nummerbordjes op auto's. Is dat nu eindelijk helemaal verboden?

Die zie je nog steeds. Maar dan alleen op voertuigen waarvoor plaatsing van de grotere nl platen niet mogelijk is. Die voertuigen hebben daar als ik me niet vergis ook een opmerking op hun kentekenbewijs over staan. Dat zijn dan voornamelijk amerikanen, en jah.. die zie je inderdaad wel iets minder tegenwoordig dan laten we zeggen zo'n 15 a 20 jaar terug.

Ooit hebbik wel eens een prent mogen ontvangen voor het rijden met zo'n plaatje op een ehm... laten we zeggen niet amerikaan *D Zat alleen aan de voorzijde, achter was nog origineel. Oom agent was toen ook nogal boos over die nummerplaat uit bonaire die ernaast hing maar kon blijkbaar niets vinden om daar ook wat over te schrijven. Oh well. Poep gebeurd.
 
Nou mensen.....ik heb er lang op moeten wachten!! Maar ik heb een verlossende brief gehad van het CJIB!!! Ja ja...soms is hun post best leuk!!! :P
De boete is geseponeerd!! Op grond van onjuiste bewijsvoering!!!

Me happy!! 8-) :P :P :P :P :P 8-)
 
Ben je zelf schuld mannetje.
Zou je levenslang met dwangverpleging voor moeten krijgen.


Wat een smakeloze buiging.
Zeker een moeilijke jeugd gehad.


Laat me raden?
Kleuterschool overgeslagen??????


Volg een cursus OREGAMI voor kentekenplaathouders en leer wat je nog meer met het plaatje kan doen.
 
Niets daarvan;
WETTELIJK EN DEUGDELIJK TEMEDE OMVANGRIJK ENZO BEWEZEN

anders kan het rechtssysteem voor mij part weg



wat een k-tland
 
die agent verdient een plaat voor zijn kop.... wat een sukkel dattie je niet even extra bekeurt voor je MF-stickert :P
 
Relaxed! welke argumenten heb jij zelf aangevoerd bij je bezwaarschrift?

Er staat op mijn bezwaarschrift, die ik via de post heb gekregen, dat het om een niet goedgekeurde kentekenplaat gaat. Nou...dat is ie dus wel! Want hij is wettelijk goedgekeurd!
Dus....ik heb een foto van mijn plaat opgestuurd met daarbij de opmerking dat dit toch echt een goedgekeurde plaat is.

Kijk......als ze over een kromme plaat begonnen dan was ik de sjaak geweest! Dan hadden ze gelijk.....maar ik heb gebruik kunnen maken van hun verkeerde manier van opschrijven! :9

Wat ik er wel van heb geleerd is dat ik hem gewoon weer recht heb zitten! Geen onnodige boetes meer voor mij!!!!! O-)
 
Nou....ja hoor...hij is binnen...mijn eerste Wettelijke overtreding geconstateerd door een verballisant in burger!!!
Je mag zelf lezen waarvoor...ik heb er een foto bij gedaan om te laten zien hoe erg de overtreding wel niet is!!!! :?
Waardeloze boete.......Ik weet dat er zat MF'ers zijn die denken dat ik het over mij uitgeroepen heb........maar toch.......ik vind het eenkinderachtige!!!!! manier om aan je geld te komen!!

(Afbeelding)

Bah wat triest :(

De politie is allang je beste vriend niet meer. Door dit soort "grappen" schijt ik op de politie. Ik heb af en toe het idee dat ze gefuseerd zijn met de belastingdienst. En er zullen nog best goede bij zitten, maar ja de goeien moeten nou eenmaal met de kwaaien lijden zoals overal.

Wel bezwaar aantekenen, ze moeten toch maar wat doen voor die centen!
 
Tijd voor een bezwaarschriftje.

Artikel 5 van het kentekenreglement zegt alleen dat het kenteken moet zijn aangebracht op een plaat van de goedgekeurde soort.

Dat is dus als je met een oude of engele kentekenplaat rijdt. Over een lichte welving van de kentekenplaat staat daar niets in, bovendien is het kenteken goed leesbaar.

Er zijn nu eenmaal mensen die het leuk vinden om andermans spullen te vernielen, daar kun jij ook niets aan doen, toch? :)

Kijk eens naar artikel 7 van het reglement kentekens en kentekenplaten. Staat precies in hóe dat ding moet zijn aangebracht. Verder mag je er niets op af aan doen dat het herkennen van het gevoerde kenteken bemoeilijkt of kán bemoeilijken. Vooral dat laatste is erg ruim en biedt tal van mogelijkheden. Een soort artikel 5 WVW (kapstokartikel)als het ware.
 
Artikel 7
1.
Bij motorrijtuigen op meer dan drie wielen moeten de kentekenplaten zijn aangebracht aan de voor- en achterzijde van het motorrijtuig op de daartoe bestemde plaats.
2.
Bij motorrijtuigen op twee of drie wielen met of zonder zijspanwagen moet de kentekenplaat zijn aangebracht aan de achterzijde van het motorrijtuig op de daartoe bestemde plaats.
3.
Bij aanhangwagens waarvoor een kenteken dient te zijn opgegeven moet de kentekenplaat zijn aangebracht aan de achterzijde van de aanhangwagen op de daartoe bestemde plaats.
4.
Bij aanhangwagens waarvoor het vereiste dat een kenteken dient te zijn opgegeven niet geldt, moet, indien de aanhangwagen is verbonden met een motorrijtuig, een kentekenplaat met het kenteken van het motorrijtuig zijn aangebracht aan de achterzijde van de aanhangwagen op de daartoe bestemde plaats.
5.
De kentekenplaat moet loodrecht op het verticale mediaanvlak van het voertuig zijn aangebracht en zich in verticale stand bevinden, met een tolerantie van 5%. Indien de vorm van het voertuig zulks vereist, mag de kentekenplaat evenwel de volgende helling ten opzichte van de verticale stand hebben:
a.
indien de van het kenteken voorziene zijde van de kentekenplaat naar boven is gekeerd, een hoek van ten hoogste 30°, mits de bovenrand van de kentekenplaat zich niet hoger dan 1.20 m boven het wegdek bevindt,
b.
indien de van het kenteken voorziene zijde van de kentekenplaat naar beneden is gekeerd, een hoek van ten hoogste 15°, mits de bovenrand van de kentekenplaat zich op een grotere hoogte dan 1.20 m boven het wegdek bevindt.
6.
Het kenteken dat aan de voorzijde is aangebracht moet van voren, het kenteken dat aan de achterzijde is aangebracht, moet van achteren zichtbaar zijn en mag niet hoger dan 2 m boven het wegdek zijn aangebracht.
7.
De kentekenplaat moet zodanig op het motorrijtuig dan wel de aanhangwagen zijn bevestigd, dat:
a.
de kentekenplaat en het kenteken aan de achterzijde van het voertuig over de volle, in de bijlage voorgeschreven, oppervlakte zichtbaar is voor een waarnemer, die zich op een afstand van 20 m midden achter het voertuig bevindt,
b.
de karakters van het kenteken niet door de bevestigingsmiddelen zijn beschadigd, en
c.
de kentekenplaat aan de achterzijde van het voertuig niet door glas of ander doorzichtig materiaal wordt bedekt.
8.
Aan of op het motorrijtuig, de aanhangwagen of de kentekenplaat mag geen teken of middel zijn aangebracht dat de herkenning, daaronder begrepen de herkenning met behulp van technische voorzieningen, van het kenteken bemoeilijkt of kan bemoeilijken.
9.
Het bepaalde in het zevende lid, onderdeel c, geldt niet voor voertuigen die voor 1 januari 1972 in gebruik zijn genomen, tenzij het kenteken op een retroflecterende plaat is aangebracht.

Lees jij iets over buigen :? :)

Zolang het kenteken maar goed leesbaar en zichtbaar is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan