Jochem - SOHC4
MF veteraan
- 24 apr 2002
- 4.290
- 1
Dus ik heb de motor vandaag proberen te starten op de "foute manier"? Ik had beter het hendeltje naar beneden (richting de pijl) gedaan om een betere (koude) start te hebben?
Dit kan dus niet kloppen imo
SnapikkeDe pijl staat idd naar beneden, en daar staat 'open' bijDat betekent dus dat je niet aan het choken bent.
De "choke open zetten" is dus een nogal verwarrende term. Het zou de "choke dichtzetten" moeten zijn, op het moment dat je gaat choken... Snappu?
Kort verhaal: kloptLang verhaal kort: bij koude start: hendeltje naar boven.
Dus to be clear, bij mijn honda cb350f: Choken = vlinderklepjes dicht =meer benzine dan lucht= minder lucht in het mengsel, dus een 'rijker' (verhoudingsgewijs meer benzine) mengsel = makkelijker koude start = hendeltje naar boven! Motor warm = vlinderklepjes terug open = hendeltje naar beneden.
Niet simpel, maar blij dat we er uit zijn !
Straks ga ik eens bellen naar een aantal garages om de carbs ultrasoon te reinigen. Heb een klein achterdochtig gevoel om mijn carbs bij een onbekend persoon achter te latenhaha! Tijd terwijl hier en daar al eens wat roest wegschuren, en eenmaal mijn carbs naar de garage ga ik de voorrem proberen aan te pakken.
http/www.honda4.nl/werkzaamheden/ultrasoon.html
http/www.honda4.nl/werkzaamheden/ultrasoon.html
Edit: maar ik denk dat als jij je carbs zelf al enigszins gereinigd hebt je wel een betere pruttel moet kunnen krijgen dan in het filmpje hoor.
Ik heb de vlotterbakjes en alle onderdelen hierin inderdaad gereinigd en doorgeblazen. Echter de andere kant van de carburators waar het gas mechanisme/naald zit niet... Dat leek me wat complexer. Wil dit zeker nog wel proberen....
Is 2u rijden van mij thuis.
Zal vandaag nog eens proberen aan de gang te krijgen ! Nu kan ik de brandstoftank gebruiken ipv een onhandige spuit. Het overloopslangetje waar benzine loopt, lekker laten lopen of afsluiten? Ik denk afsluiten niet zo'n goed plan .
Ik zou eerst eens proberen om hem met schone tank, verse benzine en een flesje Forte1 in de tank, aan de praat te krijgen. Mijn cb550 gooide ook benzine uit één van de carbs, maar met bovenstaande werd dat probleem opgelost. Bij mij was het dus waarschijnlijk een vuiltje in het systeem dat door de verse doorstroom werd "opgelost".Zal vandaag nog eens proberen aan de gang te krijgen ! Nu kan ik de brandstoftank gebruiken ipv een onhandige spuit. Het overloopslangetje waar benzine loopt, lekker laten lopen of afsluiten? Ik denk afsluiten niet zo'n goed plan .