pak een 2e handse mikuni vm28, dan houd je het betaalbaar en heb je tenminste wel een fatsoenlijke gasfabriek
Hier zit inderdaad een deel van het probleem. Gelukkig heb ik het Jawa topic meegelezen en kan ik het begrijpen.ik weet dat een bepaalde belg hier zich soms in 3 talen tegelijk uit en het al opgeschreven heeft voordat het in zn hoofd opkomt, maar dit zit aardig in de buurt.
[afbeelding]
..Op zich valt dat wel mee.. heb ik vaker gedaan.. (echt waar)mijn 1 pitter opgeboorde jawa 250 naar 300 met open lufi had ik vlot en goed afgesteld en rijd er veel mee..
Ik kan me voorstellen dat mensen die geen idee hebben hoe een carburateur werkt, een dergelijke reactie geven.
maar van waarde met dezelfde sproeier in dezelfde naaldstand van koffiebruin naar aswit isniegoed..- andere variabelen(hoe kom je er zo bij?) gelijk(!)
naar. .20 grotere sproeier, bovenin nog steeds te kort maar onderin verzuipen, op naald onderin, isniegoed.
zo veel speling tussen huis en schuif dat ik er de kont van mijn ex er tussen zou kunnen proppen, isniegoed..
Je mist tabellen en een doos met sproeiers en naalden.@ Halflive, ik sta nu idd voor een raadsel, ken het idee van een carb, de naald, de schuif, wisselwerking van uitlaat en tegenstand-inlaat..
Welke kennis kom ik tekort? ..wil graag leren..Ik heb nog nooiot meegemaakt dat een zelfde sproeier -met alle andere afsteldingen gelijk- zulk andere bougiekleur gaf..
Herhaalmodus; als er andere naalden beschikbaar waren met bekenden afmetingen zou'k graag weer proberen, maar dit lijkt niet het geval..
Dus wat is mijn plan, de onzekere factor(imi-carb) elimineren en een andere voor terugplekken.
(en nu wachten op de vraag; maar dan heb je de naald of lufi anders gezet?Nee!)
90 euro? Voor een imi? Voor dat geld koop je ook 2 echte Mikuni VM's ofzo (2e hands, met wat goed zoeken). Geen hippe vlakschuif maar meer dan voldoende voor je Jawa
Maar je bent dus van sproeier 100 naar 140 gegaan?
Dat is wel gigantisch veel in een keer.
klopt, ik ben in stappen van 120-130-135-140 gegaan(had ruimersetje mee onderweg)
In mijn 2 takt tijd ( eigenlijk nog niet zo heel lang geleden ) ging ik als hij echt slecht liep na monteren van een nieuwe uitlaat of iets dergelijks met sprongen van 4 of soms 6 omhoog.
Sproeier naalden heb ik nooit naar gekeken tenzij ze versleten waren.
Als hij dan bijna goed liep ging ik met de gasnaaldclipjes spelen en daarna pas de luchtschroef.
Als de motor niet reageert op de luchtschroef wil dat gewoon zeggen dat je hoofd sproeier nog niet de goede maat is.hoe verzin je het..kan vooral aan vlotterniveau of stat. sproier liggen..
Je krijgt je motor echt wel afgesteld met zulke carburateurs.makklijk gezegd..
Je moet alleen een paar middagen ( als je niet zo bekend bent met afstellen van carburateurs ) uittrekken voor het afstellen.
gedaan.
Wat voor hittegraad bougie's zitten erin?
Je mag denk ik wel een of twee hoger gaan zitten.Dat is niet de oplossing..
Groeten en succes ermee.
Dank.
Je mist tabellen en een doos met sproeiers en naalden.
opschrijven wat je hebt, naald/stand, stationair sproeier, hoofdsproeier, temperatuur, luchtvochtigheid. run maken.
een 1 ding aanpassen, niet meer run maken en bougie kijken. Weer het hele riedeltje noteren.
Wat er niet helpt is je open luchtfilter. Wind tegen, mee of opzij geeft al een andere lezing. Als het regent gebeuren er weer andere dingen.
Als je er uit wil komen is Excel je vriend.
Liep hij ook daadwerkelijk anders?
Ik heb het idee dat je je veel te veel op de kleur van de bougie focussed.