yamaha-robbie
MF'er
- Onderwerp starter
- #151
dank jeNou, je mag trots zijn op jezelf hoor
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
dank jeNou, je mag trots zijn op jezelf hoor
Anyway, het doet er nu niet meer toe. Optitune heeft aangegeven dat de verzendkosten terug worden betaald en dat zij zich voortaan aan de regels gaan houden. Klanten moeten iets meer werk verrichten bij retourneren dus de keus ligt bij de consument.
Prima opgelost en er kan weer met een gerust hart besteld worden bij Optitune.
Top dat je hier zo nog even reageert. Kijk, wanneer mensen niet eens normaal een RMA procedure kunnen volgen en dat je daardoor (onnodig) meer tijd kwijt bent aan het afhandelen van een retourzending dan vind ik het niet meer dan logisch dat je daar eventueel kosten voor in rekening brengt (iets wat je dus -wel- in je algemene voorwaarden kunt opnemen en op die manier kunt oplossen).Goedemorgen!
Lang getwijfeld of ik ook zou reageren in dit topic.
In principe was dit verhaal tussen de klant en ons, maar ik realiseer me dat het ook voor andere (toekomstige) klanten een interessant verhaal is.
..
Wens ik iedereen verder een goed (motor) weekend!
Jasper
Probleem: Product gekocht, retour gestuurd omdat het niet past, geld niet volledig teruggekregen.
Volgens de wet koop op afstand heb je recht op teruggave van het volledige bedrag inclusief verzendkosten. Het bedrijf is een andere mening toebedeeld en weigert terugbetaling.
Gevolg: geen product maar wel €13,50 kwijt aan verzendkosten
Waardeloos
Edit je begin post anders even
Rechtsbovenin je post, staat een knopje met een geel potlootje erin. Kun je je originele bericht aanpassen.
Top dat je hier zo nog even reageert. Kijk, wanneer mensen niet eens normaal een RMA procedure kunnen volgen en dat je daardoor (onnodig) meer tijd kwijt bent aan het afhandelen van een retourzending dan vind ik het niet meer dan logisch dat je daar eventueel kosten voor in rekening brengt (iets wat je dus -wel- in je algemene voorwaarden kunt opnemen en op die manier kunt oplossen).
Ik ben bij al mijn reacties uit gegaan van de informatie die je zelf op je site hebt staan (en aannemende dat die chat met mark echt was, zo in discussie gaan met klanten is wat mij betreft een no-no), namelijk dat je de kosten voor het versturen niet terug betaalt bij retourneren.
Mocht het ooit voor de rechter komen (en we weten allebei dat je dit in geen 100 jaar gaat laten gebeuren) dan trek je op deze manier wel snel aan het kortste eind hoor.
Geeft het je niet meer rust om een site en algemene voorwaarden achter je te hebben welke gewoon voldoen aan alle wet en regelgeving? Krijg je veel minder gezeik mee.
Het feest van retouren ken ik echter als geen ander. Maar dat is toch het risico van het vak, hoort er nou eenmaal bij.
Foute retouren, onaangekondigde retouren, kapotte retouren, vieze retouren, half missende retouren, retouren met een idiote reden, retouren zonder reden. You name it, ik heb het allemaal al voorbij zien komen. Ik denk dat je er uiteindelijk niks aan kunt doen, en gelukkig is het maar een zéér klein percentage waarbij dat voor komt.
Hoe dan ook, nog veel succes gewenst met je zaak. En jij ook een goed motor weekend
Hoeveel centjes deze werkwijze heeft opgeleverd zullen we nooit weten, maar vast een hoop
Goh da's knap, toen had ik dit nog niet eens gepost.Kijk, daarom kreeg je nou die sneer van me, baasje.
Goh da's knap, toen had ik dit nog niet eens gepost.
Klopt, de reacties daarvoor van je waren wel van hetzelfde kaliber.
Verder heeft het niets met wrok te maken, het is louter een constatering.
Need I say more?Flauwe klanten krijgen flauwe mailtjes.
Eigenlijk dienen dit soort kopers per direct af te worden gesloten van internet.
Wat een verschrikkelijk bullshittopic dit.
En jouw wereldbeeld is me onderhand wel duidelijk..
Need I say more?