Mijn ervaring met Optitune Bike Performance

Anyway, het doet er nu niet meer toe. Optitune heeft aangegeven dat de verzendkosten terug worden betaald en dat zij zich voortaan aan de regels gaan houden. Klanten moeten iets meer werk verrichten bij retourneren dus de keus ligt bij de consument.

Prima opgelost en er kan weer met een gerust hart besteld worden bij Optitune.

:^

100%
 
Goedemorgen!
Lang getwijfeld of ik ook zou reageren in dit topic.
In principe was dit verhaal tussen de klant en ons, maar ik realiseer me dat het ook voor andere (toekomstige) klanten een interessant verhaal is.

..

Wens ik iedereen verder een goed (motor) weekend!

Jasper
:} Top dat je hier zo nog even reageert. Kijk, wanneer mensen niet eens normaal een RMA procedure kunnen volgen en dat je daardoor (onnodig) meer tijd kwijt bent aan het afhandelen van een retourzending dan vind ik het niet meer dan logisch dat je daar eventueel kosten voor in rekening brengt (iets wat je dus -wel- in je algemene voorwaarden kunt opnemen en op die manier kunt oplossen).
Ik ben bij al mijn reacties uit gegaan van de informatie die je zelf op je site hebt staan (en aannemende dat die chat met mark echt was, zo in discussie gaan met klanten is wat mij betreft een no-no), namelijk dat je de kosten voor het versturen niet terug betaalt bij retourneren.

Mocht het ooit voor de rechter komen (en we weten allebei dat je dit in geen 100 jaar gaat laten gebeuren) dan trek je op deze manier wel snel aan het kortste eind hoor.
Geeft het je niet meer rust om een site en algemene voorwaarden achter je te hebben welke gewoon voldoen aan alle wet en regelgeving? Krijg je veel minder gezeik mee.

Het feest van retouren ken ik echter als geen ander. Maar dat is toch het risico van het vak, hoort er nou eenmaal bij.
Foute retouren, onaangekondigde retouren, kapotte retouren, vieze retouren, half missende retouren, retouren met een idiote reden, retouren zonder reden. You name it, ik heb het allemaal al voorbij zien komen. Ik denk dat je er uiteindelijk niks aan kunt doen, en gelukkig is het maar een zéér klein percentage waarbij dat voor komt.

Hoe dan ook, nog veel succes gewenst met je zaak. En jij ook een goed motor weekend :] :9
 
Laatst bewerkt:
Opgelost
Probleem: Product gekocht, retour gestuurd omdat het niet past, geld niet volledig teruggekregen.

Volgens de wet koop op afstand heb je recht op teruggave van het volledige bedrag inclusief verzendkosten. Het bedrijf is een andere mening toebedeeld en weigert terugbetaling.

Gevolg: geen product maar wel €13,50 kwijt aan verzendkosten

Waardeloos
 
Edit je begin post anders even :)
Rechtsbovenin je post, staat een knopje met een geel potlootje erin. Kun je je originele bericht aanpassen.
 
:} Top dat je hier zo nog even reageert. Kijk, wanneer mensen niet eens normaal een RMA procedure kunnen volgen en dat je daardoor (onnodig) meer tijd kwijt bent aan het afhandelen van een retourzending dan vind ik het niet meer dan logisch dat je daar eventueel kosten voor in rekening brengt (iets wat je dus -wel- in je algemene voorwaarden kunt opnemen en op die manier kunt oplossen).
Ik ben bij al mijn reacties uit gegaan van de informatie die je zelf op je site hebt staan (en aannemende dat die chat met mark echt was, zo in discussie gaan met klanten is wat mij betreft een no-no), namelijk dat je de kosten voor het versturen niet terug betaalt bij retourneren.

Mocht het ooit voor de rechter komen (en we weten allebei dat je dit in geen 100 jaar gaat laten gebeuren) dan trek je op deze manier wel snel aan het kortste eind hoor.
Geeft het je niet meer rust om een site en algemene voorwaarden achter je te hebben welke gewoon voldoen aan alle wet en regelgeving? Krijg je veel minder gezeik mee.

Het feest van retouren ken ik echter als geen ander. Maar dat is toch het risico van het vak, hoort er nou eenmaal bij.
Foute retouren, onaangekondigde retouren, kapotte retouren, vieze retouren, half missende retouren, retouren met een idiote reden, retouren zonder reden. You name it, ik heb het allemaal al voorbij zien komen. Ik denk dat je er uiteindelijk niks aan kunt doen, en gelukkig is het maar een zéér klein percentage waarbij dat voor komt.

Hoe dan ook, nog veel succes gewenst met je zaak. En jij ook een goed motor weekend :] :9

Retourneren zonder opgaaf van reden staat gewoon letterlijk in de wet, dus dat is niet gek. Als een product kapot terug komt (en er niet van tevoren is gecommuniceerd dat het product kapot geleverd is) kun je uiteraard wel een retour weigeren of (een deel van) de kosten verrekenen.
 
Kijk, daarom kreeg je nou die sneer van me, baasje. :/
Goh da's knap, toen had ik dit nog niet eens gepost.

Nouja, wellicht dat je ooit nog een normaal antwoord kan geven zonder persoonlijke aanval of je wrok vanuit een ander topic erbij te betrekken.

Gezien je visie op kopers via internet welke hun recht halen heb ik daar echter een zwaar hoofd in.
 
Klopt, de reacties daarvoor van je waren wel van hetzelfde kaliber.

Verder heeft het niets met wrok te maken, het is louter een constatering.
Flauwe klanten krijgen flauwe mailtjes.
Eigenlijk dienen dit soort kopers per direct af te worden gesloten van internet.

Wat een verschrikkelijk bullshittopic dit.

En jouw wereldbeeld is me onderhand wel duidelijk..
Need I say more?
 
Aangezien 9 van de 10 mensen alleen meld als er iets te zeuren valt, wil ik een positieve ervaring melden. Mijn eerste aanschaf bij Optitune zaterdag. Een van de producten was niet goed bruikbaar in samenwerking met mijn motor, productfout of niet met elkaar combineren, dat gaan we later deze week even bekijken. Ook had ik een setje keerringen meegenomen terwijl de stofringen uitverkocht waren, in de hoop bij mijn locale motorzaak een setje keerringen nee stofringen te vinden. Dat lukte niet, dus even gevraagd of ik die ook zou mogen retourneren. Ook dat was geen probleem en wordt gewoon omgezet in shoptegoed.

Foto gemaild en het probleem toegelicht, daarna kort telefonisch contact opgenomen, 2 minuten later is het opgelost op de manier die mijn voorkeur had. Geld terug hoeft van mij niet, ik ben immers tevreden met de oplossing en Optitune en zij kunnen er ook niet alles aan doen dat producten niet altijd 100% aan de eisen of gebruikswensen voldoen. Dat ze de keerringen retour nemen is gewoon top service. :}
 
Laatst bewerkt:
Topics waarin ervaringen worden gedeeld, met zowel plus- als verbeterpunten geven mij iig weer hoop dat we ooit nog eens een echte shopreview-functie gaan toevoegen aan MF. De belangrijkste reden waarom we dat nog niet hebben gedaan is omdat je het risico loopt dat het moddergooien wordt en dat alleen negatieve ervaringen worden gedeeld.

Maar goed, gelukkig hebben we ook nog andere ideeën genoeg om onszelf bezig te houden ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan