Mijn ervaring met winterstalling

Status
Niet open voor verdere reacties.

Asmaraonline

Rookie
16 mrt 2014
8
0
Ruinen
Kreeg ik de motor terug uit de winterstalling. Hij had bij Jager motoren uit Hoogeveen zijn winterslaap gehouden.
Thuis kwam ik erachter dat er opeens allemaal roest aan de motor zat. Roestige schijven roestige schroeven en schijven. Opgedroogd roestwater in de velgen en condens in de koplampunit. Kras in de kuip enz enz..
Jager motoren laat jou motor gewoon buiten staan en beweerd stellig dat hij ze netjes verwarmd stalt.
 
Oh hoi.. welkom op mf..

Tja, dan vraag je er ook om, een motor is om het hele jaar mee te rijden, :)
niet om in een schuur te flikkeren.
Stilstaande motoren schimmelen ...
 
Welkom idd,
Onzin,een motor is bedoeld om met mooie dagen te rijden en in de winter stallen.
Toch maar terug/reclameren bij Jager.
 
OK ben normaal elders klant maar kreeg een flyer thuis gestuurd. De prijs was meer dan aantrekkelijk dus ik dacht, ach wat kan je nou verprutsen aan een stalling. Nou dit vind ik wel heel bijzonder!! Waar haal je het lef vandaan om te zeggen dat je motor warm en droog weggezet wordt terwijl je een motor zo weer terug geeft. Dan ben je in mijn ogen een ........
Ik had al slechte verhalen over hun gehoord maar dit slaat echt alles. Ik ben er echt zuur van! Ik ben erg zuinig op mijn fiets en laat ga ook niet in op hun aanbod om de motor te poetsen en te spuiten. Ik vertrouw ze voor geen meter. Ze hebben mijn sleutelhanger weg gegooid en die vervangen door eentje met reclame van hun. Reclamestickers erop geplakt en de kentekenplaathouder vervangen. Al moet ik een maand lang peuteren, de stickers gaan eraf en alles met hun naam erop gaat in de kliko!!!!
 
Pics, or it didn't happen. (En HOEZO zie je dat thuis pas en niet al bij 't ophalen van je fiets?).

Je "roest" lijkt me eerder ontstaan te zijn door het wassen/nat binnen zetten en niet door 't buiten "stallen".
 
Laatst bewerkt:
Het ophalen duurde veel langer dan de bedoeling want, de motor moest nog van zolder komen?!? Toen hij eindelijk buiten stond had ik geen tijd meer om te kijken en moest ik snel weg om naar het werk te gaan. Hoe laat ik foto's zien? Helaas is het wel gebeurd :(
 
Op "zolder" stallen is niks vreemds. Vaak zijn het oude opslagruimtes (voor onderdelen) welke tegenwoordig verder geen functie meer hebben doordat de gemiddelde dealer z'n onderdelen sneller/goedkoper online bestelt én geleverd heeft dan dat 'ie zelf een voorraad aan houdt. Zo'n opslagruimte is meestal niet bereikbaar middels een rijweg/baan maar middels een liftje.

Zoals al eerder gezegd: Waarschijnlijk is je fiets ná een wasbeurt (of regenbui tijdens 't stallen) niet helemaal droog binnen gezet.
 
En wimmel_1 je denkt toch niet dat ik de motor nat heb meegegeven? Hij is gewoon schoon en droog opgehaald afgelopen najaar! Toen ik de roest liet zien waren ze niet eens verbaasd en kwamen ze zonder blikken of blozen met een voorstel. We willen hem wel voor je poetsen. De motor zou naast de kachel gestaan hebben volgens hun. De motor had maanden stil gestaan en toen ik hem startte deed hij dit zonder choke alsof hij al warm geweest was die dag. Er klopt gewoon iets niet..
 
als jouw motor er zo aan toe was zoals jij dat zegt, had ik dat allang gezien, ongeacht of ik snel naar werk moest. die van mij stond ook altijd gestald bij een dealer. geen klachten niks... maar wat ik wel altijd deed is al ik kwam halen, 10 minuten gewoon laten draaien, en op mijn gemak voor de werkplaats een rond om de motor lopen en alles checken wat ik zo met het oog of ff met hand los kon draaien. laatste keer ( afgelopen vrijdag) vond ik wel dat me koppeling wat slap stond. monteur komt naar buiten en afgesteld naar mijn wensen

nu heb ik een zelf een berging/garage dus vanaf nu staat ie lekker thuis in de winter ha-ha

ohja, ik had hem vies, smerig, nat ingeleverd, hoe kreeg ik hem terug..... Showroom staat baby! :)
 
Laatst bewerkt:
@TS: Ik beweer niks, ik probeer je alleen duidelijk te maken dat er meerdere mogelijkheden zijn welke tot "vliegroest" lijden. Als het bedrijf je al aanbiedt om je fiets te willen (laten) poetsen dan denk ik persoonlijk dat je hier niet vroegtijdig een klaagtopic aan moet willen maken.
 
Laatst bewerkt:
Geen oude opslagruimte of iets in die richting.. Glimmend pand dat net 8 jaar bestaat. Ik geloof niet dat hij daar op zolder gestaan heeft. De manier waarop mijn klacht behandeld is door Jager klopt ook niet. Je had de reactie moeten zien. Ongelofelijk. Je kunt wel moeite doen om mijn verhaal af te breken maar het is toch echt zoals het is.. Goedkoop blijft toch altijd duurkoop blijkt wel. Nooit zal ik meer naa hun gaan. Ik los alles zelf wel op.
 
Beetje tegenstrijdig, eerst beweer je stellig dat hij buiten heeft gestaan, en even later moest ie van zolder komen. Zonder overleg stickers plaatsen is niet netjes en had Ik ook niet geaccepteerd. Wat betreft roest geen idee hoe je hem hebt afgeleverd.
 
Laatst bewerkt:
Heb je foto's gemaakt voor je hem afleverde voor de winterstalling? Of is er een formulier ingevuld met de staat van je motor voor hij de winterstalling in ging? Indien je met foto's op datum aan kan tonen, dat je hem zo niet afgeleverd hebt, dan kun je verhaal halen. Echter misschien handig om dit even met de desbetreffende dealer te bespreken, alvorens het op het www te gooien.

En mbt het ongevraagd wijzigen van kentekenplaathouder, etc: Had ik sowieso niet geaccepteerd en hadden ze ter plekke ongedaan mogen maken.
 
Tsja.... Als je het niet op wil lossen met het bedrijf in kwestie en alleen je eigen ideeën/mening wil spuien én daar tevens speciaal een account op MF voor aan maakt dan houdt 't natuurlijk vrij snel op.

P.S. 't betreffende bedrijf zit een slordige 250Km van me vandaan zie ik net dus mocht je denken dat ik er iets mee van doen heb, nee...
 
Volgens hun heeft hij op zolder gestaan. Volgens mij gewoon buiten.
Hoe kan ik er in hemelsnaam op vertrouwen dat ze netjes met de machine omgaan als je niet eens een motor fatsoenlijk stallen kan. Ookal zou die nat weggezet zijn hoe kan dan de koplampunit vochtig zijn na 4 maanden droog gestaan te hebben. De topic is aangemaakt om mensen ervan bewust te maken hoe dit bedrijf met motoren van klanten omgaat. Doe ermee wat je wilt. Het verhaal onderuit halen kan je doen.. Helaas is het wel gebeurd zoals ik het omschreven heb. Ik ben dom geweest en neem het mezelf nog het meest kwalijk. Maar ik ben niet degene die dingen beloofd heeft en niet waargemaakt heeft!
 
Dat er érgens iets fout is gegaan is wel duidelijk maar die fout hoeft niet persé bij dat bedrijf te liggen. Ik zou als ik jou was gewoon gebruik maken van het aanbod wat ze gedaan hebben en je fiets dus netjes laten poetsen.

Voor de volgende keer: Een niet verwarmde ruimte welke goed geventileerd is/wordt is beter. Een verwarmde én geventileerde ruimte....
 
Zoals je beschrijft heeft jou motor naast een verwarming gestaan
En door de temperatuur verschillen en slechte ventilatie krijg je condens en daardoor is de ruimte waar je motor gestaan erg vochtig en dan is het net zo gek dat je motor zo terug krijgt

Ze hadden beter de kachel uit kunnen laten en wat meer ventileren


Maar ik begrijp dat ze het aangeboden hebben om de motor weer netjes te krijgen
Neem dit aan en ga met elkaar in gesprek want hier kunnen ze wat mee ipv dat jij je verhaal op MF zet
 
Volgens hun heeft hij op zolder gestaan. Volgens mij gewoon buiten.
Hoe kan ik er in hemelsnaam op vertrouwen dat ze netjes met de machine omgaan als je niet eens een motor fatsoenlijk stallen kan. Ookal zou die nat weggezet zijn hoe kan dan de koplampunit vochtig zijn na 4 maanden droog gestaan te hebben. De topic is aangemaakt om mensen ervan bewust te maken hoe dit bedrijf met motoren van klanten omgaat. Doe ermee wat je wilt. Het verhaal onderuit halen kan je doen.. Helaas is het wel gebeurd zoals ik het omschreven heb. Ik ben dom geweest en neem het mezelf nog het meest kwalijk. Maar ik ben niet degene die dingen beloofd heeft en niet waargemaakt heeft!

A: gewoon langsgaan en vragen of je in de stalling mag kijken.. klinkt heel stom maar de meeste hebben daar geen moeite mee. hebben ze dat wel... naar een ander gaan. Recensies checken op internet. nooit op acties in gaan als ze te mooi zijn.
B: teveel mogelijkheden voor je unit
C: wat jij moet doen.. teruggaan. die poetsbeurt accepteren, laat hun die stickers eraf halen op een juiste manier, lak schade mogen zij oplossen. die houder terugzetten en voortaan ook de kleine letters lezen bij een winterstalling. bedrijf A zet hem zo weg en geeft hem zo terug en B is incl service beurt ;)
 
Volgens hun heeft hij op zolder gestaan. Volgens mij gewoon buiten.
Hoe kan ik er in hemelsnaam op vertrouwen dat ze netjes met de machine omgaan als je niet eens een motor fatsoenlijk stallen kan. Ookal zou die nat weggezet zijn hoe kan dan de koplampunit vochtig zijn na 4 maanden droog gestaan te hebben. De topic is aangemaakt om mensen ervan bewust te maken hoe dit bedrijf met motoren van klanten omgaat. Doe ermee wat je wilt. Het verhaal onderuit halen kan je doen.. Helaas is het wel gebeurd zoals ik het omschreven heb. Ik ben dom geweest en neem het mezelf nog het meest kwalijk. Maar ik ben niet degene die dingen beloofd heeft en niet waargemaakt heeft!

Je bent aan het herhalen, ik denk niet dat je er wat mee opschiet als je hier gelijk krijgt.
Daarvoor moet je toch echt bij Jager Motoren zijn, en eigenlijk ben je nu te laat.
En tja, winterstalling, waarom is dat eigenlijk?
 
Laatst bewerkt:
Dank allen voor de reacties. Ik hoef geen gelijk te halen. Dat is mijn bedoeling niet zoals ook al aangegeven. Ik ben door schade en schande wijzer geworden. Dit is mijn vijfde fiets en niet de eerste keer dat ik gebruik heb gemaakt van een winterstalling. Ik weet wat ik volgend jaar doe.. Iedereen een fijn rijseizoen gewenst!
 
Seizoen, je kan het hele jaar rijden.
Niks winterstalling, zonde van m'n geld en ik kan 'm niet zo lang missen.
Er zijn zoveel mooie dagen, zeker de afgelopen winter.
Maar, ook veelrijplezier gewenst.
 
Seizoen, je kan het hele jaar rijden.
Niks winterstalling, zonde van m'n geld en ik kan 'm niet zo lang missen.
Er zijn zoveel mooie dagen, zeker de afgelopen winter.
Maar, ook veelrijplezier gewenst.

Ja en dan lekker veel pekel op je motor :z . Onder de 10c rijdt het sowieso niet echt fijn meer, pak ik liever de auto.
 
Waarschijnlijk hebben ze de kappen en kentekenplaathouder en dergelijk op een oud gebakje geschroefd en de motor van TS verkocht. Zou in ieder geval even het framenummer vergelijken.
 
Waarschijnlijk hebben ze de kappen en kentekenplaathouder en dergelijk op een oud gebakje geschroefd en de motor van TS verkocht. Zou in ieder geval even het framenummer vergelijken.

Vergeet niet de DOT nummers op de banden te noteren en te controleren ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan