Mijn ervaringen Hein Gericke webshop: Contact onmogelijk

Ja, en dan zegt men dat ik ongeduldig ben. Ik ga kijken of ik toevallig net op tijd ben in het terughalen van mn euro's, afschrijven kan altijd nog.
 
Ik heb als een geschil bij Paypal met verzoek tot terugbetaling neergelegd.
Men verzekerde mij dat dit in orde zou komen ook in het geval van een faillissement.

Gewoon claimen dus dan krijg je je centjes weer terug.
 
oh dear...
ben ik blij dat ik net daarvoor mijn "lekkende" broek heb laten nazien.
heb die inmiddels terug, was niet lek melde de duitse beschrijving, maar als dit had gebeurd als de broek bij hen was... had ie mogelijk netjes daar gebleven.
 
Hier nog een "gedupeerde". Mijn bestelling wordt ook niet uitgeleverd (inmiddels al een ruime maand geleden besteld). Via PayPal contact gezocht met Hein-Gericke maar geen reactie natuurlijk. Opgewaardeerd naar claim, die loopt op dit moment nog steeds. Gaat bij mij om een kleine 40 euro.


Best kans, dat de rekeningen geblokkeerd zijn en dat paypall zelf ook niet terug kan boeken. Dit kan wel eens een jammer maar helaas geval zijn.
 
Paypall volgt money-back policy volgens mij. Als je niet gekregen hebt waar je voor betaald hebt krijg je altijd je geld terug, ongeacht wat..of het bedrijf nou failliet is of dat ze het geld hebben opgegeten maakt niet uit.
 
Dat is sneller dan ik dan, ik hoor zelf wel voor 2 jan nieuws. Maar omdat ik iets terug gestuurd had is de situatie ook iets complexer waar bij jou gewoon de standaard regels gelden. Maar, krijg ik mn geld niet terug krijg ik de handschoenen van de curator terug. Als ik mn geld niet terug krijg zijn de handschoenen namelijk gewoon mijn eigendom en kan ik dat terugclaimen. Hoop dat dat niet nodig wordt, maar anders is die brief zo verstuurd.
 
Ik vind het eigenlijk wel raar dat paypal zo je geld terugboekt.

Dus je kan even voor 500 euro aan spullen in china bestellen, wachten tot je het thuis hebt en dan je geld terug eisen bij paypal?
 
Ik vind het eigenlijk wel raar dat paypal zo je geld terugboekt.

Dus je kan even voor 500 euro aan spullen in china bestellen, wachten tot je het thuis hebt en dan je geld terug eisen bij paypal?
Eh nee?

Je moet eerst contact opnemen verkoper, dan via paypal geschil starten, als verkoper daar niet reageert kun je een claim indienen en gaat paypal beslissen of je gelijk hebt dat je een claim indient. Weet niet hoe je aan je samenvattende gang van zaken gekomen bent, maar da's niet bepaald sluitend. :z
 
Ik vind het eigenlijk wel raar dat paypal zo je geld terugboekt.

Dus je kan even voor 500 euro aan spullen in china bestellen, wachten tot je het thuis hebt en dan je geld terug eisen bij paypal?

Zo werkt het niet helemaal natuurlijk :P er wordt wel misbruik van gemaakt ja, maar uiteindelijk ben je dan de sjaak.

Meeste partijen gaan eerst een maande lange onderzoek uitvoeren voordat ze het geld terugboeken. PayPal boekt eerst terug en voert dan een onderzoek uit. Als het blijkt dat je de spullen wel gehad heb dan is het feest.
 
Zo werkt het niet helemaal natuurlijk :P er wordt wel misbruik van gemaakt ja, maar uiteindelijk ben je dan de sjaak.

Meeste partijen gaan eerst een maande lange onderzoek uitvoeren voordat ze het geld terugboeken. PayPal boekt eerst terug en voert dan een onderzoek uit. Als het blijkt dat je de spullen wel gehad heb dan is het feest.
Nee hoor, ik kan je uit eigen ervaring zeggen dat het nieuwste fenomeen zich al weer aandient. Ik ga het niet hier zeggen, want dat kan tegen me werken, maar als verkoper sta je echt heel erg slecht bij Paypal.
 
Nee hoor, ik kan je uit eigen ervaring zeggen dat het nieuwste fenomeen zich al weer aandient. Ik ga het niet hier zeggen, want dat kan tegen me werken, maar als verkoper sta je echt heel erg slecht bij Paypal.

Ik kan me inderdaad voorstellen dat PayPal niet erg fijn is als verkopende partij.

Als koper probeer ik altijd wel PayPal te gebruiken, kost niets extra en zeker met bestellen uit China e.d. is die service wel fijn.
 
Thanks, uitstekend verwoord. Ik moet helaas bekennen dat ik slechts enkele honderden Duitsers persoonlijk ken en waar ik zeer regelmatig contact mee heb. Niks mis mee, zijn net mensen. Jouw uitgebreide betoog gaat wellicht over die 79999700 Duitsers die ik niet ken. En dus ook niet kan beoordelen. Laat ik dus graag aan jou over, heb je blijkbaar betere kijk op.
 
Dan toch ook nog mijn ervaringen. In Amsterdam heb ik een jas en handschoenen gekocht. Een broek was helaas uitverkocht. Via de website stond de broek nog op voorraad en deze heb ik op 28 december dan ook besteld. Verwachte levertijd: 3-5 werkdagen.

Ondertussen heb ik nog steeds niks ontvangen. Amsterdam geeft in eerste instantie aan dat ze niks met de Duitse vestiging te maken hebben (Ik ook niet aangezien ik via een Nederlandse website bestel? De bestel bevestiging wordt ook ondertekend met Hein Gericke NL) en dat ik met de Duitse vestiging contact moet opnemen. Op mijn e-mail wordt niet gereageerd, ook telefonisch zijn ze niet te bereiken, de telefoon wordt of niet opgenomen of geeft een "bezig" melding.

Nogmaals contact gezocht met de Amsterdamse vestiging. Die geven aan dat er een nieuwe eigenaar is en dat de bestellingen via de webshop spoedig weer geleverd gaan worden.

Enkele weken later heb ik nog steeds niks ontvangen of gehoord. Ook de Amsterdamse vestiging geeft nu geen gehoor meer op vragen via de e-mail. Voornamelijk het gebrek aan communicatie vind ik erg storend. Dat er problemen zijn is te begrijpen maar communiceer dit dan ook met je klanten. Als je niet meer via een webshop kan leveren dan is het ook niet netjes om de webshop wel open te houden en geld te ontvangen zonder dat er een melding wordt gegeven dat de levering niet voldaan kan worden, dat riekt haast naar oplichterij.

Nu via mijn bank een procedure gestart om mijn geld weer terug te vorderen. Erg jammer maar helaas is er geen andere optie meer.
 
Ik heb begrepen dat een derde partij HG nu overneemt en de zaken voort gaat zetten. Hopelijk betekent het dat jullie problemen worden opgelost.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan