Mijn Harley

Electra,s zijn flexibel.Misschien meer je smaak.Moet toch voor 8500 eurotjes lukken.
full
 
in ieder geval goed om te horen dat je er nog even over nadenkt, inderdaad kunnen het je (te) hete nokkenassen zijn, maar voor hetzelfde geld staat hij te arm afgesteld, de bal van je draad schiet in je leiding?, kijk eens naar de gasschuif op je stuur, als dat de reden is van het knappen van je draad(of terug schieten), vind ik het erg amateuristisch, nog steeds heb ik het gevoel dat er iets niet klopt O-)
 
misschien zeiken ze je motor wel af, omdat ze inderdaad een andere koper er voor hebben, geven ze jou gewoon een rot gevoel en verkoop je hem dus gebaseert op emotie, ik zou zeggen lekker luisteren naar wat de rest zegt, en hem voorlopig nog niet inruilen, eerst maar eens even een 'second opinion', blijft een raar verhaal hoor met je gasklep die open blijft staan, dit moet je zelf echt wel merken hoor, zeker met wat power....
 
Nee een andere zaak heeft \'m volledig afgezeken. Mijn eigen dealer blijft \'m een heel gave bike vinden, maar zien wel in dat ik er momenteel minder gelukkig mee ben, en bieden dus een oplossing aan.

De dealer heeft er ook al eerder over gehad om er een ander blok in te zetten, maar ik vraag me af wat mijn blok waard zal zijn en hoeveel ik moet bijlappen voor een 1340cc blok. (Sportsterblok vind ik overigens ook niet zo heel mooi om te zien.)Ik kan dat ook even voorleggen bij de dealer.

Dat de nokkenassen te warm zouden worden betwijfel ik, want hij rijdt al meteen wat schokkerig als je \'m net gestart hebt en wegrijdt. Hoe kouder het buiten is, hoe meer je van het schokken merkt. Onder de 15 graden is het echt niet fijn meer. Ik denk wel dat het voor een groot deel aan de afstelling van de carberateur ligt, maar ik weet niet of daarmee echt alles opgelost kan worden.

Die Electra ziet er overigens ook gaaf uit! :)
Die \"Electra Glides\" waar ik het over had zagen er overigens heel anders uit. Misschien heb ik me vergist en waren het 2 oude Roadkings? (Ik ben op het lompe uiterlijk en de koffers af gegaan.) Ik dacht dat de Roadking nog niet zo heel gek lang bestond. Of zeg ik nu weer wat doms? *D

Edit: waar kome die \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ allemaal vandaan in mijn post? Kun je ineens geen haakjes meer gebruiken hier? \ '(
 
Zo, weer even gebeld; het waren inderdaad Roadkings. Die zijn sowieso boven mijn budget.


Ze gaan nu kijken of er een goede Sportsterblok te vinden is die ik voor weinig geld om zou kunnen ruilen met deze. Een 1340cc schijnt niet op dit frame te passen zonder wat stukken er bij aan te lassen e.d.

De bike die ze nog binnen kregen was overigens een FXR, en ze gaan kijken of ze daar nog wat leuks mee kunnen doen qua prijs voor mij. Deze schijnt ook een super goede uitlaat te hebben waar een heerlijk lomp Harley geluid uit komt. Hij is van 1 van de monteurs daar geweest en ik zou er 1500 euro bij moeten lappen.


Nu begin ik langzaam maar zeker meer vertrouwen te krijgen in dat het goed gaat komen! *D OF met een ander blok, OF met een FXR.
 
Laatst bewerkt:
Dat de nokkenassen te warm zouden worden betwijfel ik, want hij rijdt al meteen wat schokkerig als je \\\'m net gestart hebt en wegrijdt. Hoe kouder het buiten is, hoe meer je van het schokken merkt. Onder de 15 graden is het echt niet fijn meer. Ik denk wel dat het voor een groot deel aan de afstelling van de carberateur ligt, maar ik weet niet of daarmee echt alles opgelost kan worden.

ff ter info,
Als men het over hete nokkenassen heeft, bedoelt men meestal dat het nogal extreme nokkenassen zijn, dus met scherpe nokken.
Dit heeft niets met het werkelijk temperatuur van de nokkenassen te maken.

Met scherpere nokkenassen loopt de motor vooral bij hogere toerentallen goed, maar bij lage beroerd.
(Bijv. sterk getunede auto\'s met erg scherpe nokkenassen lopen amper stationair)

De bouw van jouw motor leent zich niet echt voor een snelle rijstijl, dus heeft een erg snel blok dan ook weinig zin.
 
ToT

Hele mooie bike, echt wonderfull

Ik heb voor de liefhebber nog een set Dyna bobine\'s liggen, zelfde die ook op die van ToT zitten, nieuw in doos, 80 euro, af te halen in Staphorst (Heb net mijn eigen V twin van de hand gedaan, daar had ik ze ooit op willen zetten, zijn 3 Ohm\'s dyna bobs, exact zelfde als op bovenste foto, passen op HD Duc VS etc.
 
Zo, weer even gebeld; het waren inderdaad Roadkings. Die zijn sowieso boven mijn budget.


Ze gaan nu kijken of er een goede Sportsterblok te vinden is die ik voor weinig geld om zou kunnen ruilen met deze. Een 1340cc schijnt niet op dit frame te passen zonder wat stukken er bij aan te lassen e.d.

De bike die ze nog binnen kregen was overigens een FXR, en ze gaan kijken of ze daar nog wat leuks mee kunnen doen qua prijs voor mij. Deze schijnt ook een super goede uitlaat te hebben waar een heerlijk lomp Harley geluid uit komt. Hij is van 1 van de monteurs daar geweest en ik zou er 1500 euro bij moeten lappen.


Nu begin ik langzaam maar zeker meer vertrouwen te krijgen in dat het goed gaat komen! *D OF met een ander blok, OF met een FXR.

Mij lijkt dat je voor jouw blok best wat centen moet kunnen vangen, zeker als dit pas nieuw is opgebouwd met goede spullen.

Iemand die juist een sportiever gebouwde sportster heeft zal best zo\'n blok willen.

Eigenlijk zou je moeten weten wie dat blok heeft gebouwd, en wat er in zit.

Er kan natuurlijk wel het beste van het beste in zitten, maar als dat niet bij elkaar past heb je er niets aan.

Maar mij lijkt dat als jouw blok op zich goed is, dat je niets of niet veel bij zou moeten leggen bij een goed gebruikt sportsterblok!

als je voor een 883 gaat, rij dan wel eerst ff proef op een sportster met zo\'n blok, niet dat je over twee weken weer terug bent omdat ie dan te weinig power heeft!





Overigens is een FXR ook erg leuk. Ik neem aan dat het om een evo gaat, aangezien ze geloof ik maar een jaar met shovelblokken zijn gemaakt.

De FXR schijnt zo ongeveer de best sturende harley big twin te zijn die er is!
(Heb er zelf overigens nooit op gereden)

velen vinden een FXR echter niet mooi.
Ik vind het dan des te mer een uitdaging om er juist wle wat moois van te (laten) maken, en heb al verschillende erg mooie verbouwde FXRREN gezien o.a. in BIG-TWIN

hou ons op de hoogte over je beslissingen
 
Nee ik ga aboluut niet voor een 883; het moet sowieso 1200 zijn als ik een ander blok neem. :)

Ik heb even zitten kijken op het Internet, en een FXR is inderdaad niet echt super mooi, maar de dealer zei al dat we in de loop der tijd er wel wat moois van kunnen maken met een bredere tank enzo. Hij dacht goed met mij mee omdat ik nogal krap aan kas zit.

Qua uiterlijk van de motor ga ik er inderdaad op achteruit, maar een 1340 evo blok is wel erg gaaf (is inderdaad evo), en hij heeft al meteen een goede uitlaat. EN ik kan makkelijker mijn schuur in en uit (dus zal ik \\\'m ook vaker pakken) EN ik kan weer hot chicks achterop nemen! :9~

Er zit overigens een apehanger stuur op, en ze zeiden inderdaad dat-ie super lekker stuurt, en dat de vering enzo ook erg goed is. Qua wegligging en rijgedrag zal ik er echt enorm op vooruit gaan.
 
tja, je moet doen waar je het beste gevoel bij krijgt!


Ik zou het juist een uitdaging vinden om van een fiets die velen lelijk vinden juist iets moois temaken
 
Precies. :)

Dikkere, langere voorvork, misschien andere koplamp, ZEKER andere wielen enz.

Gaat goed komen.

Aan de ene kant zou ik met pijn in 't hart afscheid nemen van deze, want deze is gewoon ongelooflijk mooi! Mensen kijken echt met ogen als schoteltjes als ik aan kom rijden. Dus HEEL misschien dat ik toch voor een ander blok ga, maar dan moet er ook een andere uitlaat op komen.
Aan de andere kant heb ik dan wel meteen een lekkere bigtwin die ik mooi kan verbouwen. Argh, keuzes, keuzes........
 
Als een big twin al zou passen dan ben je er nog niet;hebt dan ook nog nieuwe versn.bak ,aandrijving en koppeling nodig.FXR vind ik zelf een van de mooiste harleys.Is de fiets van Micky Rourke in die waardeloze f@$#film.
 
Hmmm heb je natuurlijk gelijk in dat die dingen aangepast/vervangen zouden moeten worden.


He shit balen! Aan de ene kant denk ik dat ik er echt spijt van zou krijgen omdat deze gewoon echt super bijzonder is, maar aan de andere kant wil ik nu een probleemloze bike die een goede wegligging is en ook een ECHTE Harley is.....


*Frustrated*


Ach ik ga er dinsdag naar toe en bekijk het ter plekke. :)
 
ToT, je bent gek als je nu je motor gaat inruilen.
Ik zou mijn mening niet het baseren op het commentaar van 1 zaak. Wisten zij trouwens dat je hem bij H-W in Apeldoorn had gekocht? Gewoon uit interesse...
Een blok van voor 1996 rijdt niet slechter dan eentje van na 1996, de halve HD wereld rijdt nog met contactpuntjes en H-W wil de carb fixen. Verder, als je echt extreme nokkenassen hebt (laat ff checken), dan zet je er toch gewoon de originele in??

Het is al vaker gezegd, maar ga eens naar een andere zaak en laat er een keer iemand op rijden. Rij zelf ook eens op een andere HD. Wat jij slecht vindt lopen, is wellicht helemaal niet zo abnormaal.
Inruilen kost aleen maar geld en iets moois maken van een FXR (= onmogelijk denk ik ;) ) gaat je veeeeeel meer kosten dan je nu denkt.

Je bent juist zo trots op je bobber, ga nou voor die second opinion voordat je hem inruilt!
 
Als een big twin al zou passen dan ben je er nog niet;hebt dan ook nog nieuwe versn.bak ,aandrijving en koppeling nodig.FXR vind ik zelf een van de mooiste harleys.Is de fiets van Micky Rourke in die waardeloze f@$#film.

de op de captain america na meest nagemaakte filmfiets!

erg gave bike ja, (kan ff geen piccie vinden)
 
Laatst bewerkt:
Heb je gelijk in, Knukkel, maar het blok laten ombouwen kost mij gewoon te veel geld, dan zou ik 'm moeten inruilen tegen een standaard 1200 blok. Dan zou ik wel meteen er een andere uitlaat bij nemen; dan heb ik het in 1X meteen goed voor elkaar.

Dinsdag weet ik hoeveel een ander blok me gaat kosten; dan hebben ze inlichtingen ingewonnen.

Die andere shop wist uiteindelijk wel dat ik 'm in Apeldoorn had gekocht, maar voordat ik het had verteld, had-ie 'm al volledig afgezeken.

Ik vind het Sportster blok gewoon niet echt mooi, ja behalve die chromen, die zijn op zich nog wel cool. Een 1340cc blok vind ik qua vorm veel mooier om te zien, en er komt een mooier geluid uit (zeker in combinatie met een goede uitlaat). Maar de looks van de FXR zijn wel erg standaard.
 
................ ps: als iemand nog een setje hitteschilden voor de rechterkant van deze bike heeft? :} FF laten weten! Kan wel even duren voor ik reageer; ga vanacht lekker naar de franse kust!!! 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan