Mijn nieuwe motor (Bimota 500 Vdue) jullie mening?

Mooi man, nu het achterlicht nog even naar boven de dempers verhuizen...Knippers euh, ook en de plaat euh....hm weghalen O-)
 
Precies de motor die ik zoek. Ik heb er een gevonden uit 1997. Helemaal nieuw nog nooit op kenteken gezet. Wil ik kopen. Waar moet ik op letten en wie kan me de spullen leveren voor de ombouw naar carbureteurs.

Ik zou die van jou graag eens zien.

Erik

Tja... waar je op moet letten... Het is niet alleen ombouwen naar carburateurs. De krukas lagers zijn bij mij aangepast.. volledig nieuwe bedrading... ander dashboard ... en zo is er e.a. aangepast. Zie verderop in het toppic... En verkijk je niet op een injectie versie.. waarbij je nog allerlei kosten krijg + de ombouw die ook aardig wat zal kosten.
Als de motor nu al geen kenteken heeft... is het jammer maar zal die het ook nooit meer krijgen.. Er is geen typegoedkeuring na mei 2003. Vanwege emissie eisen.. Dus alleen op het circuit kan je er dan nog mee rijden..
Als je meer wilt weten mail je me maar!
 
nicht nur als Racingbike für die Straße sondern auch als Sammlerfahrzeug geeignet,da kein Neufahrzeug mehr vorhanden ist!

Wat betekenen die woorden na de komma. :?Zonder kenteken kan juist lastiger zijn met de keuring.

Ik had mijn motor uit Duitsland, maar die was nooit op de weg geweest.
Moest ik eerst daar officieel registeren, en daarna kon ik hem pas uitvoeren. :z

Terwijl er wel een TUV rapport bij zat, en een Italiaans papiertje. |(
Het gedeelte achter de komma is een verkoop praatje wat zoveel betekent als niet alleen een race machine voor de openbare weg maar ook een verzamel object omdat ze niet meer gemaakt worden.

Bovenaaan staat trouwens dat de Duitse papieren erbij zitten. inc. type goedkeuring voor de openbareweg. Enige nadeel is dat je in Nederland nieuwprijs bpw moet betalen. :( :( :(
 
Beetje jammer van die seatpipes
Heeft zeker de 1e foto's niet bekeken, dat zag er niet uit, dacht dat Italianen alles van styling af wisten, maar die uitlaten sloegen toch echt de plank compleet mis. Die seatpipes maken het aanzien al een stuk draagzamer (understatement :9~ :9~ :9~ )

Geile fiets man !!! :}

Kan je daar niet eens een filmpje of een geluidsfragment van maken ? *D
 
jep vet ding hoor! zeker de ultieme droom!

weet je niet ergens toevallig een blok te koop O-) behalve nieuw uit Italie voor de prijs van een normale MILLE haha
 
Hoi ,

ik weet het ik maak me hierdoor niet geliefd...maar sorrie niet echt mn smaak!

Gelukkig heeft iedereen een andere smaak anders zag je telkens dezelfde bike langs rijden! Maar nee de kleuren en het model niet echt wat ik in een motor zoek! maar wel apart dat moet ik toegeven! Je zal hem niet zo snel tegenkomen! En dat heeft ook zn voordeel!

maar gefeliciteerd met je bike! veel veilige en mooie km!

Gr fabian
 
Ik vind dit toch wel 1 van de ultime fietsen. Het design mag dan niet iedereen aanspreken (mij dus juist wel en al helemaal met seatpipes), maar de techniek en het feit dat ie 2-takt is..HULDE!!!
110PK voor een 500-tje :P doen niet veel bikes je na. o ja en ik ben verzot op carbon.

Van t voorjaar of zomer komt er vast nog wel eens een 2-takt rit hier op MF (ik ga dr voor zorgen met drankjes route ed)en dan moet jij ook komen!!!!!!!!
bimota is da bomb. nu nog een vyrus (zwarte) en je mag nooit meer klagen!
 
zat ik ook al aan te denken. maar die passen nooit op een 2-takt expansie uitlaat. en als je ze al passent krijgt ben je en tegendruk kwijt en is je DB level te hoog
 
Tegendruk heeft voornamelijk te maken met de expansie. Een laser demper zou dus gewoon goed kunnen hoor. Zolang de binnendiameter maar groot genoeg is.
 
Prachtig ding, vorig jaar stond er ook een op de motorbeurs effe staan
kijken, want qua prijs viel het best mee.

Zeker wel lastig om er spullen voor te krijgen?

Koesteren die Vdue :Y :Y :Y
 
Voor zover ik kan zien zitten er de originele bimota uitlaten én dempers op.

Miehoe, de lengte van je demper heeft idd invloed op het vermogen, bij een 250cc en 125cc ligt de ideale pijplenge tussen de 25-28cm (even uit mijn hoofd) Net als dat de lengte van de tailpipe van invloed kan zijn.

Maar toch is dit niet altijd zo kritisch, in de Aprilia Challenge reden ze allemaal met die lange grote Samba dempers, en op vermogen leverden ze niets in, terwijl die dempers toch érg lang zijn. Maar ze waren wél stiller.

Op getunede blokken hebben deze factoren een hele andere invloed dan op standaard motoren.

Maar wat gezegd werd over tegendruk in het expantie gedeelte is wat anders dan jij bedoelde.
 
Laatst bewerkt:
Voor zover ik kan zien zitten er de originele bimota uitlaten én dempers op.

Bla Bla Bla

Op getunede blokken hebben deze factoren een hele andere invloed dan op standaard motoren.

Maar wat gezegd werd over tegendruk in het expantie gedeelte is wat anders dan jij bedoelde.

Goh, hier ook al aan het bekvechten? :P
 
Goh, hier ook al aan het bekvechten? :P


moet het toch een beetje spannend blijven op MF.

Lengte van buis (en diameter natuurlijk) na expansie gedeelte heeft zelfs al invloed op manier van vermogens versprijding. de dempers en vooral het mondingspijpje (ja klinkt gek) hebben ook invloed op de kurve (meer of minder vermogen onderin/bovenin) het gaat soms maar om kleine beetjes, maar zulke dempers als boven kunnen wel omdat ze erg lange pijpjes hebben (ivm seatpipes) en ja soms is die pk minder gewoon niet erg (zeker niet met zulke mooie!!)
 
Denk dat dit een "oude foto" is, in het Motor-Magazine is deze schitterende Bimota te zien met (inderdaad Laser) Seat-Pipes. Leuk artikel over een in mijn ogen echt Rete-Geile fiets....

Onze Complimenten aan de eigenaar!!!!!!!!!!

en de bouwers :} :} :} :} :} :} :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan