Mislukte proefrit YZF-R6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooie motor; om er wellicht een langere tijd van te kunnen genieten zou het uitermate zinvol kunnen zijn om een fractie van het aankoopbedrag te steken in een VRO, en daarna in een VRO 2..... Daar kun je dan bv ECHT leren remmen. (omdat motorrijden meer is dan accelereren...)
 
@Kreidler: Is uit 2001. Double bubble hebben ze vast gemonteerd, en ze gaan (mits ik hem koop) ook LED knipperlichten monteren. Ik moet alleen nog even met de verkoper in overleg of ze mij ook een E-keur demper kunnen geven, want zoals hij nu is mag ik er niet mee naar Duitsland, which is very lame. Maar rijdt goed inderdaad, naaimachine stijl! :D

Vraag gelijk na of dat de motor ook afgesteld is icm de demper die erop zit.
Mocht dit niet zo zijn dan kan dit "problemen" opleveren wanneer de motor te arm staat afgesteld.(bekend R6 kwaaltje).

Dan zou ik je adviseren om dit wel te laten doen....
 
@Janenjoep: VRO staat zeker in de agenda, maar eerst even genieten van m'n RBW. :)

@B.A.R.T: Klopt inderdaad, maar de problemen met arme afstelling doen zich vele malen vaker voor bij R6jes uit '99 en '00, althans, dat heb ik me door een hele berg kenners laten vertellen. Voordat ik hem meeneem krijgt hij een 10k beurt (want dat is de km-stand), dus kleppen stellen, nieuwe vloeistoffen e.d. Ik ga zelf ook nog charteren voor een andere einddemper, zoals beschreven in een vorige post zit er geen E-Keur op deze Laser met wel heel erg geil geluid.

Daarna is het wel de bedoeling om hem een keer een dyno-run te geven om hem optimaal te laten stellen. :)
 
Toen ik dat plaatje zag dacht ik : Hé zal dat wessel zijn?

En ja :P Ik moet altijd van ene wesly aanhoren dat die r6 zo vet is :')
 
Ow ow, toch niet dié R6? Ik hoop maar voor je dat dat kenteken niet met een 'M' begint!
 
@Wanne-B: Why? "Beginnend met M: Motoren"

@Yreal: Tsja, dat kan kloppen. Hij werkt bij de rijschool waar ik heb afgereden. Btw, de naam is Hessel. ;)

Algemeen: Net bericht gehad van Goedhart. Laadsysteem was helemaal in orde, maar de accu was inderdaad kapot.
 
Laatst bewerkt:
@Wanne-B: Why? "Beginnend met M: Motoren"

@Yreal: Tsja, dat kan kloppen. Hij werkt bij de rijschool waar ik heb afgereden. Btw, de naam is Hessel. ;)

Algemeen: Net bericht gehad van Goedhart. Laadsysteem was helemaal in orde, maar de accu was inderdaad kapot.

Hehe, liep je maar te dollen. Maar kopen als het vanavond weer bevalt dus?
 
Hehe, liep je maar te dollen. Maar kopen als het vanavond weer bevalt dus?

_O- Ik viel ervoor.

Als hij bevalt wordt het even overleggen over de uitlaat, ik wil/moet er een met E-keur. Geen zin om straks in DE te staan en niet meer verder te mogen. Bij voorkeur een andere sportdemper, moet wel iets te 'hosselen' zijn.

Waarschijnlijk wel kopen dus, rijdt super. :)
 
Oh sorry voor de naam :p

Ik rij dinsdag af bij diezelfde rijschool em die jongen blijft maar rattelen over hoe mooi die r6 is. :')
 
Laatst bewerkt:
@Yreal: Hij is inderdaad vrij enthousiast over die motor, haha. Ik heb hem dan ook een ritje achterop beloofd zodra ik hem koop. Succes alvast voor dinsdag! Rustig blijven, en doen alsof Koos, Henk of Arjan je gewoon les aan het geven is en het komt wel goed. ;)
 
@Janenjoep: VRO staat zeker in de agenda, maar eerst even genieten van m'n RBW. :)

@B.A.R.T: Klopt inderdaad, maar de problemen met arme afstelling doen zich vele malen vaker voor bij R6jes uit '99 en '00, althans, dat heb ik me door een hele berg kenners laten vertellen. Voordat ik hem meeneem krijgt hij een 10k beurt (want dat is de km-stand), dus kleppen stellen, nieuwe vloeistoffen e.d. Ik ga zelf ook nog charteren voor een andere einddemper, zoals beschreven in een vorige post zit er geen E-Keur op deze Laser met wel heel erg geil geluid.

Daarna is het wel de bedoeling om hem een keer een dyno-run te geven om hem optimaal te laten stellen. :)

Aah je bent al op de hoogte....
ik heb het ook gezien bij de 01 modellen nl.
Maar 10 k op de teller!
Die motor is nog nieuw!

Succes vanavond.
 
@B.A.R.T: Weet je zeker dat dit niet motoren uit 2000 waren met toelating 2001? Kan namelijk ook.

Voor zover ik het weet zit het als volgt:

Yamaha bracht de R6 voor het eerst uit in '99. In 2000 is datzelfde model gewoon in productie gebleven. Zelfde motor, ander bouwjaar. In deze 2 jaren zijn die problemen aan het licht gekomen en dit is in het model 2001 verbeterd(!). In 2002, is het model uit 2001 gewoon weer verder geproduceerd, ofwel, zelfde motor, ander bouwjaar.

Zo gaan de bouwjaren / modellen verder:
99/00
01/02
03/04
etc

Elke 2 jaar kwam er toen een vernieuwd model uit.

De motor is inderdaad als nieuw, er zijn weinig plekjes op te vinden op hier en daar een klein spoortje van gebruik na. Ook trekt hij heel gelijkmatig op, en zakt ook heel gelijkmatig weer terug. Dit zonder te bokken of rare haperingen. Komt ook geen olie mee uit de uitlaat in de vorm van kleine druppeltjes, zoals de 1e cilinder problemen wel als symptoom hebben.

Al met al heb ik er wel vertrouwen in dat het goed zit met dit fietsje.
 
Scheisse passiert, zeggen ze in Frankrijk.

Maarre....200+, kijk je wel uit daar? Politie is ook niet gek, pas hadden ze er ook weer een staande gehouden op de N11, met een Goedhart proefritmotor. Da's pas balen :P

Ik denk toch dat dat onze bratwurst etende buren zijn :p

Verder wil ik niet de moraalridder uithangen hier, wat je doet tijdens je proefrit moet je zelf weten, maar 200+ rijden tijdens de eerste rit dat je je rijbewijs hebt op een motor die je niet kent is vragen om problemen. Mocht je een noodstop moeten maken overleef je het waarschijnlijk niet aangezien je lesmotor abs heeft en je die maar met maximaal 50 km/h geoefend hebt. Verder kun je ook niet lang genieten als tijdens je proefrit je rijbewijs al ingenomen wordt.

Verder wel vreemd dat hij wel startte bij goedhart maar niet nadat je even gereden had, normaal zou hij als hij kapot is het ook niet bij de dealer moeten doen.

In elk geval veel plezier met je toekomstige R6, en veel veilige kilometers gewenst :]
 
@mark-k: Iedereen heeft gelijk als ze zeggen dat het niet verstandig is. Ik ga er ook geen lompe excuusjes voor verzinnen. Feit is gewoon, ik wilde het graag even proeven. Niemand hoeft me te vertellen dat ik dom ben, dat het onveilig en onverstandig is, want dat besef ik me prima.

Ik denk dat hij wel startte bij Goedhart, met z'n laatste zuchtje. Vervolgens moest er een dode accu opgeladen worden, en dat ging dus niet. Energie tijdens 't rijden nog meer uit de accu getrokken door lampen & werd niet bijgeladen, tsja, dan houdt het snel op.

Bedankt, en dat plezier dat gaat vast lukken. :) Die veilige kilometers ook wel hoor, de proefrit vanavond gaat wel anders verlopen. ;)
 
Goed van Goedhart.

Hoor daar alleen maar goede verhalen over!
 
Is helemaal waar, ik geef jullie ook geen ongelijk. Echter de enthousiasme is wel enigzins leidend op zo'n moment. Begrijp me niet verkeerd, heb niet continu 200+ gereden!

Achteraf gezien schrok ik ook wel van het feit dat het allemaal zo gemakkelijk ging
Je geeft hier helemaal aan dat een R6 voor jou GEEN geschikte motor is...
 
Je geeft hier helemaal aan dat een R6 voor jou GEEN geschikte motor is...

Joh, dus omdat ik 200+ rijdt met een motor die daar toch wel op gebouwd is, is hij niet geschikt voor mij?

Tsja, gelukkig was je er niet bij en heb je niet kunnen beoordelen hoe ik het gedaan heb. Ik beschouw je opmerking als niet ontvangen. :W
 
Joh, dus omdat ik 200+ rijdt met een motor die daar toch wel op gebouwd is, is hij niet geschikt voor mij?

Tsja, gelukkig was je er niet bij en heb je niet kunnen beoordelen hoe ik het gedaan heb. Ik beschouw je opmerking als niet ontvangen. :W
Nee, omdat je 200+ rijdt met een motor waar je 10 minuten ervaring mee hebt, terwijl je je rijbewijs een dag hebt, zonder echt door te hebben waar je mee bezig bent "omdat het zo makkelijk gaat", daaruit leid ik af dat je de zelfdiscipline mist voor zo'n motor.

Ik zie je binnenkort wel bij De club van 1000 in Motor-Forum Boetepot III :W
 
Laatst bewerkt:
Wat zeik je nou?
200, rijd je zo....

even opentrekken in ze 2 schakel op naar ze 3.... en gas los.... wat zal het zijn? 6 seconden ofzo? en je zit er op?

Daar heb je echt veel rij-ervaring voor nodig en zeker heel veel skills om ff rechtdoor het gas open trekken..

:Z
:W
 
Mooie motor; om er wellicht een langere tijd van te kunnen genieten zou het uitermate zinvol kunnen zijn om een fractie van het aankoopbedrag te steken in een VRO, en daarna in een VRO 2..... Daar kun je dan bv ECHT leren remmen. (omdat motorrijden meer is dan accelereren...)

Ik heb geen VRO gedaan en kan prima remmen...
 
Nee, omdat je 200+ rijdt met een motor waar je 10 minuten ervaring mee hebt, terwijl je je rijbewijs een dag hebt, zonder echt door te hebben waar je mee bezig bent "omdat het zo makkelijk gaat", daaruit leid ik af dat je de zelfdiscipline mist voor zo'n motor.

Ik zie je binnenkort wel bij De club van 1000 in Motor-Forum Boetepot III :W

Rechtdoor hard rijden op een lege snelweg. Ja, daar heeft een motorrijder echt ervaring voor nodig. Held. :Y
 
Nee op de A12 even je gas open trekken is moeilijk :')

Als ie nou van Bodegraven tot Zoetermeer 200 had gereden.. zo'n ding is bedoeld om hard te gaan en dan moet je dat ook effe testen :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan