Misschien tijd voor eigen topic voor Alex Marquez?

Vraag je nou toestemming om een topic te openen? :')

Ik zou zeggen, maak er iets leuks van.
 
Laatst bewerkt:
Kunnen we niet gewoon verder gaan in het Pedrosa topic? Die wordt toch niet gebruikt.

Verder vraag ik me af waarom iedereen zo lyrisch is over die gast. Is dat vanwege z'n achternaam?
 
Kunnen we niet gewoon verder gaan in het Pedrosa topic? Die wordt toch niet gebruikt.

Verder vraag ik me af waarom iedereen zo lyrisch is over die gast. Is dat vanwege z'n achternaam?
Het potentieel is er alvast. Ik geloof er wel in. Maar laat hem het eerst maar eens bewijzen in de moto2.
:Y
 
Hij is wereldkampioen in een van de drie GP klassen. Wat meer kan een coureur doen ?
 
Daar rijden er veel van rond in de motogp, maar zijn niet allemaal even succesvol daarna en hebben ook niet allemaal een eigen topic ;)

Ik zou denken, zodra er iets te kletsen valt over een coureur maak je er een topic voor aan. Nou denk ik niet dat half MF in z'n ondergoed staat te springen voor Alex puur omdat-ie Moto3 kampioen geworden is, of dat-ie een paar rondjes op de fiets van grote broer heeft mogen rijden. Voor mij is Alex een voorbeeld van een politiek correcte coureur die precies volgens Dorna's wensen is opgevoed, en daarmee eigenlijk nauwelijks interessant. Een schoolvoorbeeld van hoe je een kampioen maakt, maar niet per se van hoe je kampioen wordt. :X
 
Ik zou denken, zodra er iets te kletsen valt over een coureur maak je er een topic voor aan. Nou denk ik niet dat half MF in z'n ondergoed staat te springen voor Alex puur omdat-ie Moto3 kampioen geworden is, of dat-ie een paar rondjes op de fiets van grote broer heeft mogen rijden. Voor mij is Alex een voorbeeld van een politiek correcte coureur die precies volgens Dorna's wensen is opgevoed, en daarmee eigenlijk nauwelijks interessant. Een schoolvoorbeeld van hoe je een kampioen maakt, maar niet per se van hoe je kampioen wordt. :X

Ja, hij hoefde maar op de motor te gaan zitten en Dorna deed de rest. Of hoe bedoel je het eigenlijk?
 
Nou ja, met een grapje probeer ik duidelijk te maken dat ik je niet helemaal volg idd. Marquez heeft hard moeten strijden om kampioen te worden dit jaar, het is niet zomaar even aan komen waaien. Als er al een coureur is die volgens Dorna's wensen wordt opgevoed zoals jij dat zegt dan is het zijn tegenstander Miller van dit jaar, die was er halverwege het seizoen al zeker van dat hij naar de MotoGP ging, puur en alleen omdat Dorna daar dolgraag een Australiër bij wil hebben. Dorna had er veel meer belang bij dat Miller kampioen zou worden, en niet Marquez.
 
Verschil.....Jack Miller ......Onsportief :(

.....Alex Marquéz.....sportief *O*
 
Het zijn gewoon allemaal kleine etters :Y
Maar op vlak van racen mogen ze er voor mij part wel beide zijn. Dit begint stilaan op een Stoner-Rossi vertonen te lijken _O-
 
juiste contacten, manager, land? Daarom juiste teams?
Zal best een enorm talent zijn en zal uiteindelijk wel in de MotoGP op een fabrieksmotor komen te zitten.

verder geen coureur waarvoor ik op het puntje van mijn stoel ga zitten (maw, gewoon saai, niet het gif dat z'n broer wel heeft)
 
Nou ja, met een grapje probeer ik duidelijk te maken dat ik je niet helemaal volg idd.
Ok. ;)

In het kort:
Jack Miller zat op trage fietsen halverwege tot achterin het veld, totdat Ajo hem oppikte en in één seizoen transformeerde tot held van de Moto3. Miller heeft vóór dit seizoen niet één keer op het podium gestaan in de Grand Prix; in 2012 eindigde hij nog als 23e. Da's nauwelijks beter dan Iwema (26e in 2012). Miller woont sinds dit seizoen pas in Europa en groeide op in offroad kampioenschappen. De belangrijkste reden van de overstap naar asfalt waren de 27 gebroken botten die hij al verzameld had op z'n 15e ofzo... Miller's doorbraak kwam pas eind vorig jaar toen Ajo de flinke gok waagde om deze jongen eens op een fatsoenlijke fiets te zetten. Tot die tijd keek niemand naar hem om (vergeleken met wat ik hierna zeggen wil).

Zet dat maar eens af tegen Alex Marquez, die in het kielzog van zijn broer vier jaar geleden al onder Emilio Alzamora reed. Het bedje was al gespreid en Alex stond al te trappelen om in het CEV te racen toen-ie vanwege zijn leeftijd nog niet eens mocht; won in 2012 dan het CEV Moto3 in Spanje. In principe is dat de favoriete route naar Moto3 Grand Prix. Volgende stap: een full factory KTM met praktisch het beste team op de grid. En dat als eerste zitje... Estrella, Red Bull, dagelijks trainen met de beste coureurs (alledrie de kampioenen van dit jaar trainen samen) onder de beste begeleiding, en nu Moto3 wereldkampioen.

De grootste 'tegenslag' die je in Marquez z'n carrière kunt aanwijzen, is dat hij dit jaar niet op een KTM reed maar op een Honda, en in het begin van het seizoen dus nog een kleine technische achterstand had. :')

Dat Dorna maar wat graag een snelle Australiër in de MotoGP klasse heeft, betekent voor Miller dat hij de Moto2 'noodgedwongen' (och gussie) overslaat. Maar dat is pas recent. Pas nu hij groot is, is er meer interesse. Vóór die tijd heeft dat paspoort hem slechts in beperkte mate geholpen.

(Zei ik "in het kort"?)

Anyway, A.Marquez is van jongs af aan via de meest koninklijke route opgevoed om te worden wat hij nu is. Van jongs af aan direct getraind met als doel CEV kampioen, Moto3 kampioen, straks Moto2 en daarna MotoGP. De familie Miller daarentegen heeft veel meer hun eigen weg moeten vinden, moeten betalen voor zitjes, en op talent en geluk moeten groeien. Dat ze allebei supercoureurs zijn, dat spreekt voor zich, dus daar zeg ik niets van - A.Marquez moet uiteindelijk wel aan de gashendel blijven draaien. Maar ik denk dat je nu wel snapt wat ik bedoel als ik zeg dat Alex gevormd is, en dat ik dat minder interessant vind dan coureurs die een wat minder rooskleurige carrière voorgeschoteld kregen.
 
Laatst bewerkt:
Overigens heeft Miller met dit hele verhaal trouwens niks te maken en staat dat los van Alex; iedere Moto3 coureur tussen p10 en p33 zal jaloers zijn op de rode loper die voor A.Marquez al sinds vijf jaar geleden helemaal klaarligt. Ik kijk persoonlijk liever naar iemand die door modder, klei en tegenslag alsnog zegeviert, dan iemand voor wie de limousine bij wijze van spreken al klaarstaat...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan