Misschien tijd voor eigen topic voor Alex Marquez?

Ok. ;)

In het kort:
Jack Miller zat op trage fietsen halverwege tot achterin het veld, totdat Ajo hem oppikte en in één seizoen transformeerde tot held van de Moto3. Miller heeft vóór dit seizoen niet één keer op het podium gestaan in de Grand Prix; in 2012 eindigde hij nog als 23e. Da's nauwelijks beter dan Iwema (26e in 2012). Miller woont sinds dit seizoen pas in Europa en groeide op in offroad kampioenschappen. De belangrijkste reden van de overstap naar asfalt waren de 27 gebroken botten die hij al verzameld had op z'n 15e ofzo... Miller's doorbraak kwam pas eind vorig jaar toen Ajo de flinke gok waagde om deze jongen eens op een fatsoenlijke fiets te zetten. Tot die tijd keek niemand naar hem om (vergeleken met wat ik hierna zeggen wil).
Dat klopt niet. Rond 2010 is al de overstap gemaakt naar Europa, eerst een jaar CEV geprobeerd waar hij roemloos achteraan hobbelde en vervolgens reed hij in het IDM team van Heiko Reinhold in 2011 en won het IDM van Luca Amato. Daar won hij de titel met maar een puntje verschil, en in die tijd was het IDM 125cc nog echt een 'feeder klasse' zoals het Spaans open dat nog is. Het IDM is tegenwoordig niets meer waard, maar hopelijk komt daar verandering in.

In 2012 kwam Miller dan in het Forward Racing Team het WK Moto3 binnen en wist hij toch ook al redelijk van zich doen spreken. Zeker in 2013 natuurlijk, toen hij als enige Honda piloot de veel snellere KTM's bij tijd en wijlen wist bij te houden, zich hierdoor ook vaak moest overrijden en crashte. Dit was voor Ajo inderdaad reden genoeg om Miller in zijn team op te nemen, en de afloop van dit jaar kennen we.

Miller is dus al even in Europa, heeft in zijn IDM jaren volgens mij zelfs in Nederland gewoond bij Nederlands Moto3 kampioen Thomas van Leeuwen in huis.

Nu ja, als toevoeging op je stukje. Je kent mijn mening over Jack Miller, ik ben zelf veel meer van Alex Marquez gecharmeerd.
 
Laatst bewerkt:
Overigens heeft Miller met dit hele verhaal trouwens niks te maken en staat dat los van Alex; iedere Moto3 coureur tussen p10 en p33 zal jaloers zijn op de rode loper die voor A.Marquez al sinds vijf jaar geleden helemaal klaarligt. Ik kijk persoonlijk liever naar iemand die door modder, klei en tegenslag alsnog zegeviert, dan iemand voor wie de limousine bij wijze van spreken al klaarstaat...
:^
 
Ok. ;)

In het kort:
Jack Miller zat op trage fietsen halverwege tot achterin het veld, totdat Ajo hem oppikte en in één seizoen transformeerde tot held van de Moto3. Miller heeft vóór dit seizoen niet één keer op het podium gestaan in de Grand Prix; in 2012 eindigde hij nog als 23e. Da's nauwelijks beter dan Iwema (26e in 2012). Miller woont sinds dit seizoen pas in Europa en groeide op in offroad kampioenschappen. De belangrijkste reden van de overstap naar asfalt waren de 27 gebroken botten die hij al verzameld had op z'n 15e ofzo... Miller's doorbraak kwam pas eind vorig jaar toen Ajo de flinke gok waagde om deze jongen eens op een fatsoenlijke fiets te zetten. Tot die tijd keek niemand naar hem om (vergeleken met wat ik hierna zeggen wil).

Zet dat maar eens af tegen Alex Marquez, die in het kielzog van zijn broer vier jaar geleden al onder Emilio Alzamora reed. Het bedje was al gespreid en Alex stond al te trappelen om in het CEV te racen toen-ie vanwege zijn leeftijd nog niet eens mocht; won in 2012 dan het CEV Moto3 in Spanje. In principe is dat de favoriete route naar Moto3 Grand Prix. Volgende stap: een full factory KTM met praktisch het beste team op de grid. En dat als eerste zitje... Estrella, Red Bull, dagelijks trainen met de beste coureurs (alledrie de kampioenen van dit jaar trainen samen) onder de beste begeleiding, en nu Moto3 wereldkampioen.

De grootste 'tegenslag' die je in Marquez z'n carrière kunt aanwijzen, is dat hij dit jaar niet op een KTM reed maar op een Honda, en in het begin van het seizoen dus nog een kleine technische achterstand had. :')

Dat Dorna maar wat graag een snelle Australiër in de MotoGP klasse heeft, betekent voor Miller dat hij de Moto2 'noodgedwongen' (och gussie) overslaat. Maar dat is pas recent. Pas nu hij groot is, is er meer interesse. Vóór die tijd heeft dat paspoort hem slechts in beperkte mate geholpen.

(Zei ik "in het kort"?)

Anyway, A.Marquez is van jongs af aan via de meest koninklijke route opgevoed om te worden wat hij nu is. Van jongs af aan direct getraind met als doel CEV kampioen, Moto3 kampioen, straks Moto2 en daarna MotoGP. De familie Miller daarentegen heeft veel meer hun eigen weg moeten vinden, moeten betalen voor zitjes, en op talent en geluk moeten groeien. Dat ze allebei supercoureurs zijn, dat spreekt voor zich, dus daar zeg ik niets van - A.Marquez moet uiteindelijk wel aan de gashendel blijven draaien. Maar ik denk dat je nu wel snapt wat ik bedoel als ik zeg dat Alex gevormd is, en dat ik dat minder interessant vind dan coureurs die een wat minder rooskleurige carrière voorgeschoteld kregen.



Goed verhaal.
Well done ;)
 
Nu ja, als toevoeging op je stukje. Je kent mijn mening over Jack Miller, ik ben zelf veel meer van Alex Marquez gecharmeerd.

Bij de eerste Marquez gokte je al op het verkeerde paard, gebeurt je niet nog een keer? Is dat de gedachte? :+

Anyway, ik dacht toch echt iets gelezen te hebben over Miller, Europe, this year, nog wat woorden er tussendoor... Maar inderdaad, dat klopt dus niet helemaal. Misschien heeft-ie sinds dit jaar een vast woonverblijf van zichzelf, in plaats van een beetje couchsurfen?
 
Bij de eerste Marquez gokte je al op het verkeerde paard, gebeurt je niet nog een keer? Is dat de gedachte? :+
_O- Zoiets ja. :+

Nee, eigenlijk niet. Ik zie in Alex Marquez een hele cleane, smooth rijdende coureur. Eigenlijk een typische Yamaha coureur, een Jorge Lorenzo maar dan niet verbolgen en met een jolige glimlach op het gezicht in plaats van de arrogantie die Lorenzo (en Miller) toegeschreven wordt. Ben het wel met je eens dat hij een typisch product is van de Spaanse leerschool en dat zijn naam hem natuurlijk alle privileges heeft opgeleverd die een coureur zich zelfs in zijn stoutste dromen niet mag wensen, maar dat neemt niet weg dat hij motorolie door de aderen heeft stromen en gewoon wel ontzettend goed kan sturen. Maar goed, je schrijft ook niet dat dat niet zo is natuurlijk.

Kleurloos? Misschien. Maar misschien juist daarom wel een beetje het soort coureur dat ik persoonlijk graag zie rijden en prima in de Nederlandse "doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg"-mentaliteit past.

En de belangrijkste reden om Alex Marquez te steunen, is voor mij persoonlijk het historische gegeven dat twee broers in twee verschillende klassen wereldkampioen worden in hetzelfde jaar. Dat is nog niet eerder gebeurd en voor dat soort historische feitjes ben ik wel gevoelig.

Anyway, ik dacht toch echt iets gelezen te hebben over Miller, Europe, this year, nog wat woorden er tussendoor... Maar inderdaad, dat klopt dus niet helemaal. Misschien heeft-ie sinds dit jaar een vast woonverblijf van zichzelf, in plaats van een beetje couchsurfen?
Klopt, hij heeft in Spanje een appartement gekocht met (ik dacht) Brad Binder en Arthur Sissis. Maar die laatste heeft zijn deel van het appartement dus al wel weer op www.rent-mi-casa.es kunnen plaatsen. :+
 
Klopt, hij heeft in Spanje een appartement gekocht met (ik dacht) Brad Binder en Arthur Sissis. Maar die laatste heeft zijn deel van het appartement dus al wel weer op www.rent-mi-casa.es kunnen plaatsen. :+

Kijk, zo doe je dat dus... Zouden ze de kamer verhuren? Ik kan wel een weekje Spanje gebruiken. :+

Mail je effe over je Amerikaanse capriolen van deze week? Heb ik morgen wat te lezen tijdens de pauze. :+
 
Jammer ook van die zonnebril. _O-
Voor de rest best grappig.
Wel gek maar beter dan niets.
Nou ja eigenlijk was niets beter. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan