MIVV uitlaat

lordjes

MF'er
30 sep 2009
139
0
Gisteren heb ik een yamaha fazer 1000 gekocht en er zit een MIVV uitlaat op. Mijn vraag is of dit een probleem is mbt het aantal decibel. Het is een zilverkleurige uitlaat en staat alleen op MIVV Sport line. de uitlaat is niet groter dan de originele uitlaat, maar welk type het is heb ik geen idee van.

Kan iemand mij helpen, zodat ik weet of ik binnen de toegestane decebel blijf? Of waar zou ik dat kunnen laten testen?
 
Kijk eens op de rand van de achterste flens. Daar zou als het goed is e.a. in gegraveerd staan....
En voor verdere info: klik
 
Laatst bewerkt:
op de site kon ik niets vinden en ook niet op de uitlaat. Waar kan ik het laten meten?
 
Je kan gewoon een simpel mailtje naar mivv sturen en zij kunnen je wel verder helpen.
Als er documenten van bestaan dan e-mailen ze die ook gewoon door.
 
zit er een DB killer in?
zoniet zal die er in moeten denk ik
de Mivv staat nogal bekend als een herriescopper :P

even lucky ducy mailen/bellen, die kan je vast verder helpen met de dempers en killers
 
Volgens mij zit het zo dat als er een DB-killer in zit. Dat je er gewoon de openbare weg mee op mag. Zonder is alleen voor het circuit. Ik rij ook weleens zonder DB-killer rond op de openbare weg. Nooit aangehouden door politie o.i.d. Maar officieel mag het niet.
 
Volgens mij zit het zo dat als er een DB-killer in zit. Dat je er gewoon de openbare weg mee op mag. Zonder is alleen voor het circuit. Ik rij ook weleens zonder DB-killer rond op de openbare weg. Nooit aangehouden door politie o.i.d. Maar officieel mag het niet.

Bij mijn weten mits er een E-keur op zit, de Mivv welke ik onder m'n motor heb hangen heeft dan wel een E-keur maar met de DB-Killer er uit is het E-keur niet meer geldig.
 
Gisteren heb ik een yamaha fazer 1000 gekocht en er zit een MIVV uitlaat op. Mijn vraag is of dit een probleem is mbt het aantal decibel. Het is een zilverkleurige uitlaat en staat alleen op MIVV Sport line. de uitlaat is niet groter dan de originele uitlaat, maar welk type het is heb ik geen idee van.

Kan iemand mij helpen, zodat ik weet of ik binnen de toegestane decebel blijf? Of waar zou ik dat kunnen laten testen?


Dat wordt meten.

Via internet kan niemand zeggen hoeveel geluid je motor maakt.
 
allemaal bedankt, morgen naar de dealer en dan meteen maar vragen of ze gelijk kunnen meten, ze zouden dat wel kunnen lijkt mij
 
Ik denk niet dat veel dealers een DB meter hebben liggen. :N

Maar de Mivv sportline maakt volgens mij een redelijk beschaafd geluid.
En anders gewoon een DB killer erin.

Ik heb wel een DB meter liggen als je het echt wil weten.
 
Ik had ook een MIVV, weet niet meer welk type maar die zat op een RSV (2 cilinder) en dat maakte me toch een berg geluid! Zelfs met de DBkiller erin. En die had goedkeuring.

Maar als er geen gravering instaat met aantal db dan heeft het geloof ik ook geen goedkeuring. But not sure
 
Laatst bewerkt:
Heb twee MIVV dempers op m'n Z1000 zitten, maakt een enorme bak (mooie) herrie :p In NL rij ik zonder db-killers, in het buitenland rij ik met db-killers, just to be sure. Nog nooit aangehouden of iets. Ik zou je er in NL niet al te druk om maken, in het buitenland wel!
 
net bij dealer geweest en ook die kon geen keurmerk vinden. Wel duidelijk teveel db en db killer was niet mogelijk. Om zekerheid te heb ik een andere uitlaat besteld die wel een keurmerk heeft en de toegelaten db.
 
Terug
Bovenaan Onderaan