Op de oudere motoren zit een systeem waarbij de overtollige energie als warmte wordt afgevoerd.
Je oude fiets voorzien van allerlei led 'verbeteringen' maakt het de regelaar moeilijker.
Zelf heb ik een scooter waarbij het systeem het liefst op 14,5 Volt werkt (tb CDI en ABS elektronica).
Dat betekend dat grotendeels de capaciteit van de accu tot dat punt opgepompt wordt en deze ook te
lijden heeft.
Maar tijdens start of lage toeren het systeem het al snel met 12,5 Volt moet doen.
Oplossing is een LTO accu, die met gemak op 15 Volt kan werken en nog veel andere voordelen heeft.
Nadeel is wel in deze situatie dat de interne weerstand heel laag is en de regelaar dit als kortsluiting ziet en
z'n werk niet meer wil/kan doen.
Nu zijn er modernere (mosfet) regelaars die dit allemaal beter kunnen behapstukken, zoals;
Moderne Regelaars
Wie heeft met zulks ervaringen?
Je oude fiets voorzien van allerlei led 'verbeteringen' maakt het de regelaar moeilijker.
Zelf heb ik een scooter waarbij het systeem het liefst op 14,5 Volt werkt (tb CDI en ABS elektronica).
Dat betekend dat grotendeels de capaciteit van de accu tot dat punt opgepompt wordt en deze ook te
lijden heeft.
Maar tijdens start of lage toeren het systeem het al snel met 12,5 Volt moet doen.
Oplossing is een LTO accu, die met gemak op 15 Volt kan werken en nog veel andere voordelen heeft.
Nadeel is wel in deze situatie dat de interne weerstand heel laag is en de regelaar dit als kortsluiting ziet en
z'n werk niet meer wil/kan doen.
Nu zijn er modernere (mosfet) regelaars die dit allemaal beter kunnen behapstukken, zoals;
Moderne Regelaars
Wie heeft met zulks ervaringen?