moeilijk moeilijk moeilijk.... demodagen?

Vertel mij eens, denk je met een GS500'tje wel veilig vanaf te brengen als je vol in de ankers moet, en met een gixxer 600 niet? Beetje krom, lijkt me :)

Sure, kuipschade is hoger, maar je kan met een snelle bak ook goed genoeg "Echt" leren rijden. Waarom is echt rijden uberhaupt alleen bij lage snelheden?

Gewoon wat vragen he. Ik zal je even extra inlichten, zie mijn signature, ik ben lesser. Maar deels is het theoretisch en deels ervaring op die (klote)bak :)


probeer jij maar eens hard te rijden met een GS, is denk een stuk moeilijker dan met een GSXR, die ervoor bedoeld is snel te gaan.

maar ik denk dat hij meer bedoelde dat je een GS eens neer kan leggen, oprapen en weer verder rijden terwijl je met een GSXR 1000en euro's schade hebt.
 
Trouwens dit gaat op voor mij maar ik verkondig het niet voor waarheid hoor.

Ok, dat zegt het, wat mij betreft ;) Ik deel dat gevoel namelijk niet echt :)

Bouke: Hard rijden, daar kies je voor. Vergelijking moet je wel maken bij dezelfde snelheid natuurlijk.

En dat van die schade, tja...Dat ligt eraan hoe je verzekering is, je eigen financiele situatie, en hoe snel je op de grens gaat rijden... (vallen kan altijd though...doodgaan ook, geen reden om niet te rijden)
 
probeer jij maar eens hard te rijden met een GS, is denk een stuk moeilijker dan met een GSXR, die ervoor bedoeld is snel te gaan.

maar ik denk dat hij meer bedoelde dat je een GS eens neer kan leggen, oprapen en weer verder rijden terwijl je met een GSXR 1000en euro's schade hebt.


dat denk ik ook, en de wetenschap dat motor neerleggen = veel euro's schade maakt dat je onnodig voorzichtig gaat rijden. is een reden dat ik denk dat ik er nog een keer een oude afgetrapte pekel en speel motor bij ga kopen. mag best een ex-les motor zijn. Met les reed ik op een gegeven moment de achtjes met twee vingers in mijn neur, maar op mijn tdm zie ik het me nog niet doen al moet het prima kunnen
 
Sorry hoor maar ik stoor mij aan het feit dat er zielig gedaan moet worden om ergens bij een dealer een proefrit te maken /krijgen.
Ik zelf heb dat nu ook een paar keer gedaan en natuurlijk is het een vervelend gevoel met een vers rijbewijs aankomen om een proefrit te maken op een motor die je misschien maar net kan betalen. Ik heb er zelf geen last meer van en vraag dat gewoon, misschien dat ik geld uitstraal naar de dealer ofzo maar verder heb ik daar geen last van. :P

Ik heb het ook gewoon gedaan en doe het nog steeds, aangezien ik nog een motorzoek. Een goede dealer hoort jou gewoon een proefrit te geven ook als je niet zeker weet of dat je motor gaat worden.
Laatst heb ik een proefrit gemaakt en de motor (fazer 600) viel tegen, de verkoper zei gelijk tegen mij: "rij eens op die bandit, ik pak even de sleutels".[edit: :} ]

Een dealer wil jou ook helpen en als het kan een goede motor verkopen die jou naar het zin is, geef je zelf dan de kans om een model te proberen en vraag om een proefrit. ;)

[knip]


:^

Het lijkt me dat, wanneer je dit combineert met grondig vooronderzoek naar wat je met je bike wil gaan doen, success verzekerd is.
 
Tsss..momenteel kun je op de kawasaki Z 750 S en ZX-6-R proefrijden..wilde ik vandaag een ritje maken op de nieuwe ZX-6-R..kreeg ik 'em niet eens mee! :?












;) :P :+ ..beetje sneeuw..
 
Ik heb een probleem... ik heb mijn rijbewijs maar nu moet er natuurlijk een motor komen.
Weinig ervaring dus (lees nagenoeg geen) en iedereen heeft een andere mening. Ideaal zou het zijn als er demodagen van importeurs zouden zijn waar je een en ander zou kunnen proberen (hoe voelt een (te) zware motor, een 2 cilinder vs 4 cilinder, etc etc...)


weet iemand of er binnenkort ergens demodagen zijn?
Kijk eens bij:
http://www.motoport.nl/Content/Activiteiten/

Mijn advies is: zoveel mogelijk verschillende motoren rijden zodat je de meningen van motorblad schrijvers en andere rijders zelf kan toetsen.

Veel plezier
 
Terug
Bovenaan Onderaan