montage valdopppen/crashpads R1

dakloos

Die hard MF'er
4 jun 2002
281
0
amsterdam
Ik wil dus valdoppen monteren.
De doppen komen (met vervangingsbouten) op de plaats waar het blok in het frame hangt.
Die imbussen zitten muurvast en lijken ietwat excentrisch te zitten,
Wat denken jullie, gewoon met grof geweld losdraaien, of komen daar problemen van?
 
Ik heb ze gewoon losgedraaid.. en dat bikedesign valblokken setje er weer op gefrommelt..

full
 
Volgens mij zit het bij jouw motor anders.

(Afbeelding)
Het zou nodig zijn de omcirkelde bout te vervangen.
Maar ik vraag me dus ook af of het blok niet 'gericht', of hoe je dat noemt,
in het frame hangt dmv die bout :?
Ik denk ook dat het bij mij anders zit.. ik heb immers net als jij een 99er R1 :?













Nee dus, de bout zit op precies dezelfde plek, ik heb alleen andere valblokken. Deze zitten op een framepje gemonteerd, maar dat framepje zit vast aan dezelfde bout als jij moet loshalen. Gewoon loshalen dus. Het nadeel van jouw valblokken is dat je hoogstwaarschijnlijk een gat moet maken in je kuip.
 
Ik denk ook dat het bij mij anders zit.. ik heb immers net als jij een 99er R1 :?
Nee dus, de bout zit op precies dezelfde plek, ik heb alleen andere valblokken. Deze zitten op een framepje gemonteerd, maar dat framepje zit vast aan dezelfde bout als jij moet loshalen. Gewoon loshalen dus. Het nadeel van jouw valblokken is dat je hoogstwaarschijnlijk een gat moet maken in je kuip.
Okay dan, ik zag op je foto niet waar dat framepje aan vast zit, vandaar.
Ik heb idd een gat moeten boren, daarvoor maar een vrij net schadedeel gehaald bij de sloop,
gaat me minder aan het hart.
Iig bedankt, ik ga me effe kwaadmaken ;)
 
Als je complete blok eraan hangt, kan het zijn dat door het gewicht je de bouten er niet of moeilijk uitkrijgt.

Probeer eerst een behoorlijke hoeveelheid kruipolie.
En daarna: ondersteun je blok zodat het gewicht van de bouten afkomt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan