mooie motorroute vanaf Venlo richting Ardennen en dan naar de Eifel

2-wiel rijder

MF veteraan
25 sep 2022
1.383
1.484
De Groninger Veenkoloniën
allen,

over 2 weken ga ik met een 3-tal andere liefhebbers een weekendje naar de Eifel
alleen zijn 2 van de 4 westerlingen en ik met een neef van me noordelingen.
Afgesproken om in Venlo samen te komen, McDonalds Tegelen.

Vandaar uit had ik het plan om naar het zuiden af te zakken om dan via de Ardennen, stukje Luxemburg de Eifel in te rijden.

Heeft iemand of weet iemand een mooie route vanuit Venlo die via de Ardennen loopt (wellicht stukje Luxemburg ook) naar de Eifel?
Als iemand een gpx bestand heeft hoor ik dit graag!
Bewerken kan ik altijd nog wel doen!

Ben benieuwd!
 
deze site is vrij goed. Aanmelden en downloaden is gratis. Erg veel routes, maar een paar zijn niks. Zoals tunnel door maastricht, wel snel maar niet leuk. Gewoon even checken.
 
deze site is vrij goed. Aanmelden en downloaden is gratis. Erg veel routes, maar een paar zijn niks. Zoals tunnel door maastricht, wel snel maar niet leuk. Gewoon even checken.
Dank je!!!
zal het zeker even doorspitten

als er meer mensen zijn die nog wat leuks in de aanbieding hebben...
 
Kijk ook maar op de site van my route app. Daar staat ook wel het een en ander.
Wij spreken altijd af bij AC Venray. Koffie en pomp en door.
Route heb ik niet voor je. Ik ga meestal rechtstreeks naar de Eifel.
 
Route heb ik niet voor je. Ik ga meestal rechtstreeks naar de Eifel.
Dát zou ik ook doen.
Eerst van Venlo naar Aachen-Brand over de snelweg. (Brand is voor mij ook altijd het startpunt)
Vanaf dat dorpje ga je gelijk de heuvels in. Daarna kan er eigenlijk niet zo heel veel meer verkeerd.
 
Zoals bovenstaand al aangeeft, als je doel is om in de eifel en ardennen lekker te gaan sturen heeft het stuk tussen Venlo en Zuid-Limburg je echt niks spannends te bieden. tot Aachen Brand voor de eifel, hoe je het beste in de Ardennen komt kan ik je niet meer helpen.
 
Ik rij meestal door naar de Total pomp in Roetgen.
Voltanken, bak koffie en dan de Eifel in.
Maar Aachen-Brand is ook een goeie optie zie ik nou.
Scheelt een km of 10 schat ik zo?
Maar mee eens dat je Limburg en Aken maar beter eventjes snel kunt passeren.
 
Ik rij zelf ook meestal via Roetgen, een stukje verder dan die Total pomp, einde van het dorp ligt een goede grote bakkerij. lekkere koffie, goeie broodjes. Ik stop daar op de terugweg vaak nog om zo'n lekker vloerbrood in mijn koffer te proppen!
 
Dát zou ik ook doen.
Eerst van Venlo naar Aachen-Brand over de snelweg. (Brand is voor mij ook altijd het startpunt)
Vanaf dat dorpje ga je gelijk de heuvels in. Daarna kan er eigenlijk niet zo heel veel meer verkeerd.
Ik zou een afrit verder pakken. Scheelt een hoop verkeerslichten. Kan je evt. via een afstekertje via Rott naar het centrale deel van de Nordeifel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan