moraalridder modus een tijdje uitlaten?

Jullie zijn allemaal terroristen ik ga een camera hangen hier _O- _O-


Das de nederlandse mentaliteit tegenwoordig...


ruled by pennelikkers
 
Mja, word soms wel een beetje moe van doe zeikertjes die zelf nooit echt eens lekker het gas opendraaien en wat boggies pakken maar wel andere hier met een wijzend vingertje op bestraffen, tuurlijk ieder zn stijl maar loop dat dan niet de hele tijd te preken.

Waar ik me wel echt aan erger is het commentaar van racen op de weg is te gevaarlijk blablabla IK doe het alleen op circuit. Nou heel cool hoor maar denk er es aan wat dat kost, als student zijnde kan ik dat nooit betale, plus dat je dan maar een keer per maand ofozw los kan gaan, nou jheee -O-

Als ik dit zo lees zal afstuderen ook wel niets worden.
:N
 
@TS :} ben het helemaal met je eens :Y ,eindelijk iemand die er wat van zegt *O*
 
W

Ik weet wel dat 'we' het "democratisch" proces moeten gebruiken om de politiek duidelijk te maken dat 'we' met deze regels niet akkoord gaan, maar waar was het democratisch proces, toen deze regels werden ingevoerd?


Dat "democratisch proces is een aantal jaren geleden al zoekgemaakt door de politici :(
Stel je eens voor dat wij invloed krijgen op al hun idiote beslissingen |(
 
Voordat ik op MF kwam kende ik het hele woord niet. :?

Blijkt een erg veelzijdig woord te zijn. Is overal voor te gebruiken. |(
 
Kul....

De meesten hier (een enkeling uitgezonderd) gaan niet in de moraalridder-modus omdat iemand te hard rijdt, maar vanwege het zielige gejammer en het afschuiven van de verantwoordelijkheid achteraf.

Simpel: als je het niet met het huidige beleid eens bent, DOE DAAR DAN WAT AAN.
Stel niet een ander verantwoordelijk voor het feit dat JIJ te hard reed, maar richt een actiegroep of een politieke partij op, pleeg voor mijn part een revolutie of emigreer naar een land waar de regels beter zijn.
 
Kul....

De meesten hier (een enkeling uitgezonderd) gaan niet in de moraalridder-modus omdat iemand te hard rijdt, maar vanwege het zielige gejammer en het afschuiven van de verantwoordelijkheid achteraf.

Simpel: als je het niet met het huidige beleid eens bent, DOE DAAR DAN WAT AAN.
Stel niet een ander verantwoordelijk voor het feit dat JIJ te hard reed, maar richt een actiegroep of een politieke partij op, pleeg voor mijn part een revolutie of emigreer naar een land waar de regels beter zijn.



:^ Precies en zo is het maar net. Wat een gejank altijd als ze opgepakt worden, gelijk in de "CALIMERO MODUS".

Het probleem is gewoon dat de "anti Moraalridders" niet willen snappen dat het niet gaat omdat ze te hard rijden, wheelie maken etc. Maar loop toch niet zo te jammeren en te zeiken als je dan wel een keer gepakt wordt, dat heet de gevolgen van je daden ondervinden. Maar het lijkt of een bepaalde generatie dit niet heeft meegekregen in hun opvoeding.
 
Ik heb gisteren voor de aardigheid mijn moraalridder modus een tijdje aangeschakeld, gewoon om te kijken wat de effecten zijn.

Wendy: "Ik ben de autosleutel verloren. Waarschijnlijk hier in de straat op weg toen ik de kinderen naar school bracht. Er staat op de sleutel dat het een Duesenberg is, dus nou hoeven ze alleen maar de auto's langs te lopen en op de zapper te drukken. Wat moeten we nou doen?"

Vmaxxx: "Eigen schuld dikke bult. Moet je je verantwoordelijkheid maar nemen en als je niet met autosleutels overweg kan, moet je ze op het kastje laten liggen."

Wendy: "Dat weet ik ook wel, dat het niet handig was om ze te verliezen, maar wat moet ik nou doen, ze kunnen zo de auto meenemen?"

Vmaxxx: "Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten. Jij was zelf zo stom om die sleutels te verliezen, dus nou moet je niet zeuren. Sterker nog, ik hoop dat ze die auto jatten, dan heb je er tenminte wat van geleerd."

Wendy: "%$^$#$^&*(^%....."

Je snapt het al, de stemming werd er niet beter op. Ik heb daarna mijn moraalridder modus maar weer uit gezet en bij de Duesenberg dealert de code van die vermiste sleutel uit de boordcomputer laten wissen (dat bleek te kunnen).

Moraal van het verhaal: moraalridders niet goed voor de sfeer. Net als badinerende wouten overigens.

Dit voorbeeld deugt van geen kant. Je sleutels verliezen doe je niet expres/bewust. Te hard rijden doe je wel bewust, je bent er helemaal zelf bij.

Het enige irritante is als iemand, die veel te hard heeft gereden en gepakt is, hier komt uithuilen ala Calimero. Die kunnen de moraalridderwind van voren krijgen.

Zie verder de reactie van JanB en Seven of Nine hierboven.
 
Zo.... nu we dit duidelijk hebben kunnen we weer over tot de orde van de dag.

Als mensen geen jank- of afzeiktopics meer plaatsen als gevolg van hun eigen handelen, hoeven er geen moraalridders meer te reageren..... wordt het meteen weer gezellie...... :Y
 
:^ Precies en zo is het maar net. Wat een gejank altijd als ze opgepakt worden, gelijk in de "CALIMERO MODUS".

Het probleem is gewoon dat de "anti Moraalridders" niet willen snappen dat het niet gaat omdat ze te hard rijden, wheelie maken etc. Maar loop toch niet zo te jammeren en te zeiken als je dan wel een keer gepakt wordt, dat heet de gevolgen van je daden ondervinden. Maar het lijkt of een bepaalde generatie dit niet heeft meegekregen in hun opvoeding.

Was dat niet de generatie van vrijheid blijheid, die niet kan wennen aan ons huidige vrijheid blijheid beperkende systeem van politici die zich niets meer van hun achterban schijnen te moeten aantrekken :?

regels overigens prima, maar de stortvloed die de overheid over ons meent te moeten uitstorten is wat mij betreft iets teveel van het goede.
En over de heksenjacht op snelheidsovertreders zal ik het maar niet hebben.

Overigens vanmorgen niet teveel op snelheid gelet en als er fanmail komt uit leeuwarden, pech !!! had ik maar beter op moeten letten. Die betaal ik, ik gedraag me 3 minuten nederig bij mijn vrouw O-) (moet nog 320 overmaken, helaas voor iets veel stommers als te hard rijden :X ) en ga over tot de orde van de dag. Vroeger of later loop je als motorrijder toch tegen de lamp |(
 
Was dat niet de generatie van vrijheid blijheid, die niet kan wennen aan ons huidige vrijheid blijheid beperkende systeem van politici die zich niets meer van hun achterban schijnen te moeten aantrekken :?


Ik heb geen flauw idee, ik heb alleen geleerd dat ik niet moest janken als ik iets uitvrat en betrapt werd. Dat heette toen wie zijn billen brand moet op de blaren zitten... ;)
 
Was dat niet de generatie van vrijheid blijheid, die niet kan wennen aan ons huidige vrijheid blijheid beperkende systeem van politici die zich niets meer van hun achterban schijnen te moeten aantrekken :?

regels overigens prima, maar de stortvloed die de overheid over ons meent te moeten uitstorten is wat mij betreft iets teveel van het goede.
En over de heksenjacht op snelheidsovertreders zal ik het maar niet hebben.

Alle politiek ten spijt verandert er niets aan het gegeven dat mensen niet moeten klagen als ze gepakt worden nadat ze bewust regeltjes hebben overtreden.

Te vaak zie je in topics van snelheidsovertreders teksten als 'jamaar die regeltjes deugen niet dus...'. Niets anders dan de zoveelste variant om de schuld ergens anders neer te leggen dan bij henzelf.

Als je iets aan regeltjes wilt doen dan zul je de politiek in moeten, of voor een lobbygroep moeten gaan werken. Anders blijft het bij borrelpraat en kroeggeleuter.

=====


Ik zag in dit topic veelvuldig: "wie zonder zonde is werpe de eerste steen".

Men leest dit als:

niemand mag kritiek op me hebben want zij doen ook wel eens wat fout/wat niet mag

Calimero in het kwadraat.

Dat iemand anders soms ook wel eens wat stouts doet, is totaal irrelevant. Het gaat om JOUW gedrag. Het is hooguit hypocriet van die persoon, maar voor de "inhoudelijke kritiek" is het volkokmen irrelevant.

Voorbeeld:

Moraalridder: "goh, is het niet wat aso, 200+ km/h door die wijk scheuren met al die kleine kinderen die daar spelen?"
Racer: " ahman! ik zag jou laatst nog 120 rijden waar 100 mag, dus wat heb jij mij te vertellen?

Dat de moraalridder soms ook te hard rijdt is totaal irrelevant betreffende het punt van de moraalridder dat 200+ km/h door een wijk levensgevaarlijk is, voor zowel rijder als kinderen die daar spelen.

Een *geldige* (inhoudelijke) reactie van de racer zou zijn: "die wijk wordt helemaal niet meer bewoond, er wonen geen mensen meer en er zijn dus ook geen spelende kinderen".
 
Laatst bewerkt:
"regels overigens prima, maar de stortvloed die de overheid over ons meent te moeten uitstorten is wat mij betreft iets teveel van het goede.
En over de heksenjacht op snelheidsovertreders zal ik het maar niet hebben."

Da's een andere discussie, Vroembert..... waar ik een heel eind in mee kan gaan. Het blijft gek dat je gigantische boetes moet betalen en er vreselijk veel tijd, geld en mankracht wordt gestoken in de aanpak van het hardrijden, terwijl aan de andere kant allerlei misdrijven niet worden aangepakt wegens gebrek aan mankracht.

Maar het is niet alleen de overheid die dat over ons uitstort. Lees de kranten maar, met hun constante commentaar op "wegpiraten", maar denk ook eens aan succesvolle programma's zoals Blik op de weg en dat programma van dat wandelende braakmiddel, die vreselijke tuinlaaf.
Kennelijk geniet een groot deel van ons wonderlijke volkje er volop van als hardrijders een vette prent krijgen of hun rijbewijs mogen inleveren. Doet een beetje denken aan de breiende moeders bij de guillotine tijdens de Franse revolutie....
Het wordt pas vervelend als we zélf aan de beurt komen......
 
Voorbeeld:

Moraalridder: "goh, is het niet wat aso, 200+ km/h door die wijk scheuren met al die kleine kinderen die daar spelen?"

Dit voorbeeld gaat volkomen mank, iemand die een racer aanspreekt omdat die met 200 door de woonwijk met spelende kinderen scheurt is geen moraalridder, maar een verstandig mens.

Iemand die een racer die met 145 over een lege snelweg rijdt uitmaakt voor gevaarlijke gek is een moraalridder.
 
Iemand die een racer die met 145 over een lege snelweg rijdt uitmaakt voor gevaarlijke gek is een moraalridder.

Dan zijn er op dit forum dus geen moraalridders. Volgens mij is er nog nooit zo'n reactie geplaatst. Of doe eens een vergelijkbaar voorbeeld geven dan.

Anders blijft het zo vaag. B|
 
Alle politiek ten spijt verandert er niets aan het gegeven dat mensen niet moeten klagen als ze gepakt worden nadat ze bewust regeltjes hebben overtreden.

Te vaak zie je in topics van snelheidsovertreders teksten als 'jamaar die regeltjes deugen niet dus...'. Niets anders dan de zoveelste variant om de schuld ergens anders neer te leggen dan bij henzelf.

...
Niet deugende regeltjes, zijn regeltjes die geen draagvlak hebben.
50 km/u in een woonwijk kan inderdaad als een beetje aso aanzien worden.
250 km/u om 03.00u 's nachts op een verlaten autosnelweg, daar heb ik géén probleem mee.

Draagvlak krijg je door zoveel mogelijk consensus te bereiken onder het "doel"publiek. Het draagvlak voor de verlaging van de snelheid in woonwijken zou véél groter worden als 's avonds de snelheid op autosnelwegen zou vrijgelaten worden. Het feit dat het evenwicht bij de controles volledig zoek is (iets wat JanB ook vermeldt) draagt ook niet echt bij tot het vinden van algemeen draagvlak voor deze naairegeltjes.

Snelheid controleren is nu eenmaal iets wat voor de overheid véél geld opbrengt, en iets wat met volle overgave door de bevoegde instanties uitgevoerd wordt, de controleurs zijn héél creatief in het vinden van nieuwe manieren om mensen te "pakken". Mensen vinden het programma als Blik op de Weg leuk omdat een ANDER wordt gepakt, tot ze het zelf tegenkomen.

Ik hoor mensen alleen maar klagen over boetes, ik hoor weinig mensen opscheppen met hun eigen boetes, of ik hoor géén mensen vertellen dat ze extra overtredingen maken zodat ze uitgenodigd worden om boetes te betalen.
 
"regels overigens prima, maar de stortvloed die de overheid over ons meent te moeten uitstorten is wat mij betreft iets teveel van het goede.
En over de heksenjacht op snelheidsovertreders zal ik het maar niet hebben."

Da's een andere discussie, Vroembert..... waar ik een heel eind in mee kan gaan. Het blijft gek dat je gigantische boetes moet betalen en er vreselijk veel tijd, geld en mankracht wordt gestoken in de aanpak van het hardrijden, terwijl aan de andere kant allerlei misdrijven niet worden aangepakt wegens gebrek aan mankracht.

Maar het is niet alleen de overheid die dat over ons uitstort. Lees de kranten maar, met hun constante commentaar op "wegpiraten", maar denk ook eens aan succesvolle programma's zoals Blik op de weg en dat programma van dat wandelende braakmiddel, die vreselijke tuinlaaf.
Kennelijk geniet een groot deel van ons wonderlijke volkje er volop van als hardrijders een vette prent krijgen of hun rijbewijs mogen inleveren. Doet een beetje denken aan de breiende moeders bij de guillotine tijdens de Franse revolutie....
Het wordt pas vervelend als we zélf aan de beurt komen......

geen mooier vermaak dan leedvermaak i.d.d., maar ik krijg braakneigingen van die tuinlaaf. Dus ik kijk niet naar deze bagger. Ik zie het als een moderne vorm van de schandpaal, waar je aan genageld moet worden. En het is ook een stuk sensatie en dat verkoopt nu eenmaal een stuk makkelijker dan een serieus programma. En zo wou je de tuinlaafbraakshow toch niet noemen ?
Aangevuld met een moraliserend praatje van het hoofd van de staatsroverij ?
 
Nee, JIJ kijkt er misschien niet naar, maar een groot deel van het Nederlandse volk dus wél. Kennelijk vinden mensen dat soort leedvermaak best leuk..... en zitten ze minder met de huidige regels en de handhaving m.b.t. snelheid.

En als er wordt gesproken over "draagkracht" tegen de huidige gang van zaken, dan denk ik dus dat dat er niet of niet voldoende is. Anders was er toch al lang een meerderheid opgestaan tegen Spee en consorten en had die misselijke tuinlaaf toch niet zo'n groot publiek?
 
Nee, JIJ kijkt er misschien niet naar, maar een groot deel van het Nederlandse volk dus wél. Kennelijk vinden mensen dat soort leedvermaak best leuk..... en zitten ze minder met de huidige regels en de handhaving m.b.t. snelheid.

En als er wordt gesproken over "draagkracht" tegen de huidige gang van zaken, dan denk ik dus dat dat er niet of niet voldoende is. Anders was er toch al lang een meerderheid opgestaan tegen Spee en consorten en had die misselijke tuinlaaf toch niet zo'n groot publiek?

Ik ben bang, dat de gemiddelde nederlander lui achterover hangt, omdat inmiddels de indruk bestaat, dat er niets meer aan te veranderen is. Politici trekken zich steeds minder aan van hun achterban en dat geeft een machteloos gevoel. Uit princiepe stem ik nog steeds, maar het kost me steeds meer moeite binnen het Nederlandse bestel een redelijke partij te vinden, die mijn stem waard is.

Maar ik ben het met je eens dat het wonderlijk is dat die tuinlaaf uberhaupt op tv terecht is gekomen en dat hij nog steeds niet in het bruine hol is teruggestopt, waar Spee hem heeft uitgepoept.
Helaas zal de gemiddelde politicus hierdoor nog minder respect hebben voor de mening van het Nederlandse volk
 
Terug
Bovenaan Onderaan