moraalridder modus een tijdje uitlaten?

Ik stel voor om het als volgt te doen:

In de even weken de moraalriddermodus aan, en in de oneven weken de moraalriddermodus uit.

:P
 
Wat de topicstarter waarschijnlijk bedoelt is dat heel veel mensen hier, en lees de reakties in dit topic maar terug, het altijd nodig vinden om bijdehand te reageren om zo zelf even in de spotlight te staan. En moraalridder spelen is vaak ook zo'n aktie.
Aha , dus dan lijkt het erop of ik ook een moraalridder ben ? O ja , dit is een zwaaitopic
:W :W
 
Maak zelf wel uit wat ik post :W Ik ben voor verlaging van de maximum snelheid. Overal 50 km/uur en alle problemen zijn opgelost.

Verder:
ThreadSucks.jpg


ngbbs4431ed357a017.jpg
 
Ik probeer:
Netjes te rijden, me aan de snelheid houden, geen koekblik te stressen, niet tussen koekblikken door te vliegen, niet voor te dringen bij stoplicht, niet optrekken met rokende achterband, als iemand anders een fout maakt geen middelvinger te geven kortom een modelrijder te zijn.

Maar gelukkig lukt me dat nooit allemaal en voor diegene die wel vindt dat hij zich hier aan houdt: HIJ DIE ZONDER ZONDE IS, WERPE DE EERSTE STEEN!!! O-) :W
 
Wat is moraalriddermodus? Omdat iemand het niet eens is met een andere poster zou hij zijn mening niet meer mogen geven? Is een forum er niet bij uitstek voor om je mening over diverse onderwerpen te kunnen en mogen geven?

Ik stel voor dat er alleen nog maar :^ gereplyed kunnen worden :Z

:^
 
hij heeft groot gelijk, al die wannabees baksteentjes (niet persoonlijk bedoeld) hier die het allemaal zo goed weten en je even vertellen hoe je het moet doen, mogen van mij hun mening voor zich houden.....
Er zijn er zelfs bij die even vertellen hoe het wel moet, maar in een ander topic zelf de regels aan hun laars lappen....
Dacht je dat ik een 100 pk of meer motor ga rijden om dan 120 te gaan rijden op de snelweg....dacht ut nie....
Accepteer wel gewon de gevolgen, en als ik uitbezwaard ben, maak i de rekening op om te zien wat ik nu weer over moet maken, it's all in the game..
Als mensen elke vrijdag en zaterdag 100 euro naar de kroeg brengen wordt er gevraagd of ze een leuk weekend hebben gehad, als ik 1 x per maand 100 -150 euro mag doneren , dan is het zonde van het geld en je verdiende loon. dat ik daarvoor meer plezier heb gehad dan je eigen 2 x 5 uur laveloos zuipen, schijnt niemand te willen begrijpen.
Ik meld het al niet meer , wanneer CJIB weer een donatie vraagt, maar help wel anderen die advies vragen over hoe ze de ambtelijke molen kunnen bestrijden, en dat doe ikmet veel plezier..... Ja inderdaad dat gaat ten koste van JULLIE belastingcentjes lieve kijkbuiskindertjes, maar liever met z'n allen een beetje, dan ik alles. Tis gewoon een sport geworden....
Kan er echt van genieten als ik met mijn koekblik weer wordt aangehouden omdat ik een heupgordel draag, en de coppers daar over gaan lopen discusieren, om je daarna weer onverrichter zaken te moeten laten gaan, en het leukste is als ze je vragen waarom, dan krijgen ze stevast het antwoord.....
In de tijd dat je met mij bezig bent, kun je een ander geen bekeuring aansmeren...
Heerlijk

(zo nou is het wachten op de moraalridders)
 
....Als mensen elke vrijdag en zaterdag 100 euro naar de kroeg brengen wordt er gevraagd of ze een leuk weekend hebben gehad, als ik 1 x per maand 100 -150 euro mag doneren , dan is het zonde van het geld en je verdiende loon. dat ik daarvoor meer plezier heb gehad dan je eigen 2 x 5 uur laveloos zuipen, schijnt niemand te willen begrijpen...


:}

(maar het is wel jammer van de centen natuurlijk... :X )
 

Jazeker
In de wet staat dat het dragen van een goedgekeurde gordel verplicht is, dus die heb ik n.l een geodgekeurde heupgordel.......(haal ik meestal van een sloper van de achterbank.....)
Discussies over al of niet legaal doe ik altijd af met.....
Zeker donuts en koffie halen toen de regels over gordels werden behandeld op de politieschool..??? Kunt u me dan ook zeker wel vertellen dat goedgekeurde 4-puntsgordels (je weet wel van die rally wannabees) ook verboden zijn....
Gordel is gordel, er wordt niet gesproken over 2-3-4 puntsgordels, alleen maar goedgekeurde....
 
Jazeker
In de wet staat dat het dragen van een goedgekeurde gordel verplicht is, dus die heb ik n.l een geodgekeurde heupgordel.......(haal ik meestal van een sloper van de achterbank.....)
Discussies over al of niet legaal doe ik altijd af met.....
Zeker donuts en koffie halen toen de regels over gordels werden behandeld op de politieschool..??? Kunt u me dan ook zeker wel vertellen dat goedgekeurde 4-puntsgordels (je weet wel van die rally wannabees) ook verboden zijn....
Gordel is gordel, er wordt niet gesproken over 2-3-4 puntsgordels, alleen maar goedgekeurde....



Je brengt me op hele goede ideeen. }) Ik moet nog wat compenseren voor 320 euries die nog deze maand overgeboekt moeten worden naar de staatsroverij !!!
 
Kawa, voor een groot deel heb je gelijk. Je bepaalt zélf wat je doet. Iedereen die zegt dat ie nooit de max. snelheid overtreedt is niet helemaal eerlijk.....maarrrrrr.....:

Als je een vent bent draag je daar dan ook zelf de gevolgen van, zonder dat gejammer en gezeur achteraf op de regels, de politie, op Spee etc. Ik heb het dan niet over creatieve manieren om er onder uit te komen (ook dát is je eigen keuze en je eigen verantwoordelijkheid, niks mis mee) maar over dat kinderachtige gezeik.....(de politie was niet aardig tegen me, de politie reed zélf te hard, ze moeten moordenaars pakken....dat soort gejammer)

Ik denk dat het dát is waar veel mensen op reageren. Het feit dat mensen iedereen behalve zichzelf een bepaalde verantwoordelijkheid toedichten. Je draait zélf dat gas open, los het dan ook zélf op en probeer niet mensen mee te krijgen om vooral een ánder daar de schuld van te geven.
En nogmaals: als iemand hier op die manier komt jammeren, verwacht dan ook dat mensen daar hun mening ongezouten over geven. Kun je daar niet tegen, dan moet je niet posten.....


---Overigens: waar ik in het 2e deel "je" noem bedoel ik dat in het algemeen, niet jou in het bijzonder, maar dat begrijp je wel neem ik aan.----

Ik ben het niet eens met de manier waarop in Nederland snelheid tot een soort heksenjacht is verheven. Maar als ik betrapt word heb ik er nog altijd zélf voor gekozen dat gas open te draaien..... Het is me al een paar keer overkomen en zal me heus nog wel eens gebeuren.
Ik probeer onder de boete (of erger...), als het maar even kan, onderuit te komen, dat onderscheidt me misschien van andere moraalridders.
Maar ik wéét wie ik scheef moet aankijken als IK te hard heb gereden.....
 
Ik heb gisteren voor de aardigheid mijn moraalridder modus een tijdje aangeschakeld, gewoon om te kijken wat de effecten zijn.

Wendy: "Ik ben de autosleutel verloren. Waarschijnlijk hier in de straat op weg toen ik de kinderen naar school bracht. Er staat op de sleutel dat het een Duesenberg is, dus nou hoeven ze alleen maar de auto's langs te lopen en op de zapper te drukken. Wat moeten we nou doen?"

Vmaxxx: "Eigen schuld dikke bult. Moet je je verantwoordelijkheid maar nemen en als je niet met autosleutels overweg kan, moet je ze op het kastje laten liggen."

Wendy: "Dat weet ik ook wel, dat het niet handig was om ze te verliezen, maar wat moet ik nou doen, ze kunnen zo de auto meenemen?"

Vmaxxx: "Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten. Jij was zelf zo stom om die sleutels te verliezen, dus nou moet je niet zeuren. Sterker nog, ik hoop dat ze die auto jatten, dan heb je er tenminte wat van geleerd."

Wendy: "%$^$#$^&*(^%....."

Je snapt het al, de stemming werd er niet beter op. Ik heb daarna mijn moraalridder modus maar weer uit gezet en bij de Duesenberg dealert de code van die vermiste sleutel uit de boordcomputer laten wissen (dat bleek te kunnen).

Moraal van het verhaal: moraalridders niet goed voor de sfeer. Net als badinerende wouten overigens.
 
Ik heb gisteren voor de aardigheid mijn moraalridder modus een tijdje aangeschakeld, gewoon om te kijken wat de effecten zijn.

Wendy: "Ik ben de autosleutel verloren. Waarschijnlijk hier in de straat op weg toen ik de kinderen naar school bracht. Er staat op de sleutel dat het een Duesenberg is, dus nou hoeven ze alleen maar de auto's langs te lopen en op de zapper te drukken. Wat moeten we nou doen?"

Vmaxxx: "Eigen schuld dikke bult. Moet je je verantwoordelijkheid maar nemen en als je niet met autosleutels overweg kan, moet je ze op het kastje laten liggen."

Wendy: "Dat weet ik ook wel, dat het niet handig was om ze te verliezen, maar wat moet ik nou doen, ze kunnen zo de auto meenemen?"

Vmaxxx: "Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten. Jij was zelf zo stom om die sleutels te verliezen, dus nou moet je niet zeuren. Sterker nog, ik hoop dat ze die auto jatten, dan heb je er tenminte wat van geleerd."

Wendy: "%$^$#$^&*(^%....."

Je snapt het al, de stemming werd er niet beter op. Ik heb daarna mijn moraalridder modus maar weer uit gezet en bij de Duesenberg dealert de code van die vermiste sleutel uit de boordcomputer laten wissen (dat bleek te kunnen).

Moraal van het verhaal: moraalridders niet goed voor de sfeer. Net als badinerende wouten overigens.



Met andere woorden: zodra de moraalriddersmodus wordt verboden, wordt MF weer een stuk gezelliger :+



Zouden we dan ook weer plizie mogen bashen i.p.v. buschauffeurs O-)
 
Kawa, voor een groot deel heb je gelijk. Je bepaalt zélf wat je doet. Iedereen die zegt dat ie nooit de max. snelheid overtreedt is niet helemaal eerlijk.....maarrrrrr.....:

Als je een vent bent draag je daar dan ook zelf de gevolgen van, zonder dat gejammer en gezeur achteraf op de regels, de politie, op Spee etc. Ik heb het dan niet over creatieve manieren om er onder uit te komen (ook dát is je eigen keuze en je eigen verantwoordelijkheid, niks mis mee) maar over dat kinderachtige gezeik.....(de politie was niet aardig tegen me, de politie reed zélf te hard, ze moeten moordenaars pakken....dat soort gejammer)

Ik denk dat het dát is waar veel mensen op reageren. Het feit dat mensen iedereen behalve zichzelf een bepaalde verantwoordelijkheid toedichten. Je draait zélf dat gas open, los het dan ook zélf op en probeer niet mensen mee te krijgen om vooral een ánder daar de schuld van te geven.
En nogmaals: als iemand hier op die manier komt jammeren, verwacht dan ook dat mensen daar hun mening ongezouten over geven. Kun je daar niet tegen, dan moet je niet posten.....


---Overigens: waar ik in het 2e deel "je" noem bedoel ik dat in het algemeen, niet jou in het bijzonder, maar dat begrijp je wel neem ik aan.----

Ik ben het niet eens met de manier waarop in Nederland snelheid tot een soort heksenjacht is verheven. Maar als ik betrapt word heb ik er nog altijd zélf voor gekozen dat gas open te draaien..... Het is me al een paar keer overkomen en zal me heus nog wel eens gebeuren.
Ik probeer onder de boete (of erger...), als het maar even kan, onderuit te komen, dat onderscheidt me misschien van andere moraalridders.
Maar ik wéét wie ik scheef moet aankijken als IK te hard heb gereden.....
Wat mij nog het meeste stoort is het feit dat die snelheidsregels, -beperkingen en -heksenjacht door onzeMIJN strot geduwd is, zonder dat ik er ook maar 1x om gevraagd heb. Akkoord dat snelheid een bepalende FACTOR is in een ongeval, maar snelheid is zelden de PRIMAIRE oorzaak van het ongeval.

Het feit dat wij (verkeersdeelnemers) weinig te zeggen hebben over dit geheel van verkeersregels draagt ongetwijfeld bij tot het ongenoegen wat regelmatig geuit wordt op dit forum.

Ik weet wel dat 'we' het "democratisch" proces moeten gebruiken om de politiek duidelijk te maken dat 'we' met deze regels niet akkoord gaan, maar waar was het democratisch proces, toen deze regels werden ingevoerd?
 
Mja, word soms wel een beetje moe van doe zeikertjes die zelf nooit echt eens lekker het gas opendraaien en wat boggies pakken maar wel andere hier met een wijzend vingertje op bestraffen, tuurlijk ieder zn stijl maar loop dat dan niet de hele tijd te preken.

Waar ik me wel echt aan erger is het commentaar van racen op de weg is te gevaarlijk blablabla IK doe het alleen op circuit. Nou heel cool hoor maar denk er es aan wat dat kost, als student zijnde kan ik dat nooit betale, plus dat je dan maar een keer per maand ofozw los kan gaan, nou jheee -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan