moto-guzzi betrouwbaar?

rebel1982

Die hard MF'er
3 jun 2012
851
7
temse
Hallo, ik zou met een chopper willen doorrijden deze winter(behalve sneeuw en ijzel)...
Nu kan ik een moto-guzzi florida v65 van '92 overnemen maar heb twijfels rond de elektronica. Ik weet dat ze vroeger veel elektronische mankementen hadden met kou en vocht, vooral jaren '70 en '80 enzo. Heb ook al heel wat topics doorgelezen.

Betrouwbaar is voor mij heel belangrijk want ik heb geen auto en moet af en toe tijdens de week een eind rijden voor avondschool en verder ww-verkeer.

Welke japanse choppers zijn nog heel betrouwbaar liefst met cardan en goedkoop...moet niet mooi zijn alleen maar rijden.
At last but not least: boven de 600cc wegens aanhanger die ik af en toe gebruik

Dank voor reacties
 
Hallo, ik zou met een chopper willen doorrijden deze winter(behalve sneeuw en ijzel)...
Nu kan ik een moto-guzzi florida v65 van '92 overnemen maar heb twijfels rond de elektronica. Ik weet dat ze vroeger veel elektronische mankementen hadden met kou en vocht, vooral jaren '70 en '80 enzo. Heb ook al heel wat topics doorgelezen.

Betrouwbaar is voor mij heel belangrijk want ik heb geen auto en moet af en toe tijdens de week een eind rijden voor avondschool en verder ww-verkeer.

Welke japanse choppers zijn nog heel betrouwbaar liefst met cardan en goedkoop...moet niet mooi zijn alleen maar rijden.
At last but not least: boven de 600cc wegens aanhanger die ik af en toe gebruik

Dank voor reacties

Nix mis met een Guzzi, heb jarenlang een 850T3 gereden, eerst origineel en later het blok in een hardtail laten zetten.
Guzzi is degelijk en betrouwbaar.(mijn ervaring)
 
Nix mis met een Guzzi, heb jarenlang een 850T3 gereden, eerst origineel en later het blok in een hardtail laten zetten.
Guzzi is degelijk en betrouwbaar.(mijn ervaring)


De V65 is iets minder duurzaam dan de bigblocks maar zijn echt wel te gebruiken als pekelfiets. Ik rijd ook het hele jaar door.(op een Guzzi Breva 1100)
 
Welke japanse choppers zijn nog heel betrouwbaar liefst met cardan en goedkoop...moet niet mooi zijn alleen maar rijden.
At last but not least: boven de 600cc wegens aanhanger die ik af en toe gebruik

Dank voor reacties

honda magna v65, de super magna, en een aantal jaargangen vt1100

suzuki v700 en v1400 intruder
 
Ik ga er morgen naar gaan kijken, nog tips waar ik op moet letten?De kilometerstand is iets meer dan 40000klm.
 
Hallo 82'er Rebel, 40000km is een lachertje voor een guzzi
Gr. Peter
 
ik heb hem gekocht, er zijn wat kleine dingetjes aan zoals lekke voorpoot en achterrem die niet werkt. Dat is met zo een systeem waarbij zowel de voorrem als achterrem gelijk bedient wordt dus wss ontluchting, voorband is bijna op.Hier en daar wat chroom en lak dat afbladert. 850eurootjes

Positieve punten:
-elektronische ontsteking
-nieuwe achterband
-nieuwe remblokken
-kleppen
-olie ververst
Ik moet hem nog wel afhalen,maar ik was meteen verkocht,prachtige machine:9~
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan